Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moest ook inderdaad de prijsverhoging van de FSD optie betalen, bij bestelling van de trekhaak. Ik heb daarom maar de hele FSD optie weggelaten en ben ook gelijk maar voor de long range RWD gegaan(4200 euro minder en 40km meer range tov long range AWD).
 
  • Like
Reactions: Janus00
61209717_10218427817307608_7494174038336471040_n.jpg
 
Ik kon niet vinden dat iemand dit al had gepost, maar ik heb bij Tesla de specs van de trekhaak opgevraagd.
Dit was de reply:
  • Max vertical load capacity: 91 kg
  • Drawbar trailer: 910 kg
  • Centre-axle trailer: 910 kg
  • Unbraked trailer: 750 kg
Voor mij was de unbraked belangrijk. Mijn huidige ICE mag maar 500KG ongeremd trekken.. dus ik ga er op vooruit met mijn toekomstige M3 :D
 
Nice. Kun je eens een foto van onderaf maken? Ben benieuwd naar waar / hoe de stekker zit. en hoe groot het gat in de bodemplaat is.
Vandaag auto van collega opgehaald. Even onder de auto gekeken, de ruimte voor de trekhaak is standaard afgesloten. Kan met van die plastic schroeven verwijderd worden en dan kan de kogel worden bevestigd. (Nog niet geprobeerd, kogel lag in de frunk in een mooie hoes).
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Vandaag de trekhaak er eens opgezet en daarna de fietsendrager. De stekkerdoos van de trekhaak zit verticaal achter de klep. Ik had net genoemd draad om in te kunnen pluggen :confused:
In het scherm is linksboven een rode caravan te zien en wordt de auto automatisch in trekhaak mode gezet. Als de stekker erin zit is hij groen. Volgens de melding is AP niet of beperkt beschikbaar. Heb ik nog niet geprobeerd.

Helaas geen nummerplaat en trekhaakdop. :rolleyes:
 
  • Informative
Reactions: Kooky675
Ik heb ook zo'n dekplaat met schroeven, ook al heb ik geen trekgewicht op de registratie. Of wat er achter die plaat is identiek is, dat heb ik nog niet bekeken (ik heb ook niets om te vergelijken).

Kan er iemand dan ook een blik werpen op de performance ? Op dit moment heeft verkoop mij niet kunnen aangeven of alles wel of niet aanwezig is op een P helaas... En als er dan een dekplaat met schroeven etc. aanwezig is en je plugt een haak in, bestaat dan wel de genoemde towing mode ?