Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 verbindt niet met WiFi (melding: Kan geen IP-adres verkrijgen, controleer instellingen van de DHCP-server.)

Huump

New Member
Apr 21, 2021
1
0
Netherlands
De Tesla wil dus geen verbinding maken met ons thuisnetwerk. Hij wil daarentegen wel verbinden met een mobiele hotspot. Op de router heb ik een aantal dingen geprobeerd. Ik heb een IP-adres gereserveerd voor de Tesla door middel van het MAC-adres. Daarnaast heb ik ook geprobeerd te verbinden als de firewall van onze modem (Connectbox Giga van Ziggo) uitstaat. We hebben een aantal accespoints. Deze ingesteld met andere SSID en wachtwoord, maar ook hier geen resultaat. Tot slot nog UPnP ingeschakeld. Ook hier geen verandering. Zijn er andere die hetzelfde probleem ervaren of hebben ervaren en een oplossing hebben gevonden?

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
May 3, 2017
5,865
4,234
Belgium
Kan ook gewoon zijn dat de ontvangst in de garage of op je oprit niet genoeg is om effectief succesvol een verbinding te maken.

In de Model S en X zit de WiFi-antenne in de behuizing van de buitenspiegel aan de passagierskant. In de Model 3 in de buitenspiegel aan de bestuurderskant.

peter85

Member
Jul 29, 2019
133
103
Eindhoven, NL
Ik kon bij mijn ouders ook niet verbinden met het wifi-netwerk. Ik meen dat de oorzaak lag in het feit dat het wifi netwerk geen VPN-verbinding toestond. De tesla maakt verbinding met het moederschip via vpn. Staat de functie "Blokkeer beschadigde IP-pakketten" in de connectbox? Dat kan blijkbaar problemen geven met vpn.

Last edited:

pvkeep

Paul van Keep
Nov 11, 2015
3,058
4,145
Niet meer tegenover de koning
Ik kon bij mijn ouders ook niet verbinden met het wifi-netwerk. Ik meen dat de oorzaak lag in het feit dat het wifi netwerk geen VPN-verbinding toestond. De tesla maakt verbinding met het moederschip via vpn. Staat de functie "Blokkeer beschadigde IP-pakketten" in de connectbox? Dat kan blijkbaar problemen geven met vpn.
HIJ KRIJGT GEEN IP-ADRES TOEGEWEZEN!

pvdveen

Member
Jun 10, 2017
145
130
Groningen
eerst upnp uitzetten. Dit brengt beveiligingsrisico's met zich mee.
Grote kans dat het wifi signaal niet sterk genoeg is. Probeer de Router/AP wat dichter bij de auto te krijgen of plaatst een wifi extender.

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC