Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 verbindt niet met WiFi (melding: Kan geen IP-adres verkrijgen, controleer instellingen van de DHCP-server.)

This site may earn commission on affiliate links.
De Tesla wil dus geen verbinding maken met ons thuisnetwerk. Hij wil daarentegen wel verbinden met een mobiele hotspot. Op de router heb ik een aantal dingen geprobeerd. Ik heb een IP-adres gereserveerd voor de Tesla door middel van het MAC-adres. Daarnaast heb ik ook geprobeerd te verbinden als de firewall van onze modem (Connectbox Giga van Ziggo) uitstaat. We hebben een aantal accespoints. Deze ingesteld met andere SSID en wachtwoord, maar ook hier geen resultaat. Tot slot nog UPnP ingeschakeld. Ook hier geen verandering. Zijn er andere die hetzelfde probleem ervaren of hebben ervaren en een oplossing hebben gevonden?
 
Kan ook gewoon zijn dat de ontvangst in de garage of op je oprit niet genoeg is om effectief succesvol een verbinding te maken.

In de Model S en X zit de WiFi-antenne in de behuizing van de buitenspiegel aan de passagierskant. In de Model 3 in de buitenspiegel aan de bestuurderskant.
 
Ik kon bij mijn ouders ook niet verbinden met het wifi-netwerk. Ik meen dat de oorzaak lag in het feit dat het wifi netwerk geen VPN-verbinding toestond. De tesla maakt verbinding met het moederschip via vpn. Staat de functie "Blokkeer beschadigde IP-pakketten" in de connectbox? Dat kan blijkbaar problemen geven met vpn.
 
Last edited:
Ik kon bij mijn ouders ook niet verbinden met het wifi-netwerk. Ik meen dat de oorzaak lag in het feit dat het wifi netwerk geen VPN-verbinding toestond. De tesla maakt verbinding met het moederschip via vpn. Staat de functie "Blokkeer beschadigde IP-pakketten" in de connectbox? Dat kan blijkbaar problemen geven met vpn.
HIJ KRIJGT GEEN IP-ADRES TOEGEWEZEN!
 
Ik gok op te weinig bereik, rol eens een lange kabel uit en zet een AP op een paar meter van de auto. Maar eerst zoals een echte IT'er, zet de computer Tesla eens helemaal uit en dan weer aan.
Je kan ook proberen de auto andersom voor je huis te parkeren, kijken of de antenne dan wel voldoende signaal heeft. Ik heb zelf een AP net achter de voordeur gehangen omdat die in de woonkamer, 5 meter verder, niet voldoende signaal gaf voor mijn Tesla

Zie net dat het een oud bericht is, al opgelost?
 
Screenshot_20210715-095213_Chrome.jpg

Denk dat de verbinding met Huump ook niet meer tot stand komt.
 
Heb je al geprobeerd om de auto via de voordeur of achterdeur naar binnen te rijden en zo dicht mogelijk bij het dichtsbijzijnde access point te parkeren?

WiFi module van de Tesla is niet optimaal, maaaaar....je moet een stevig signaal hebben om goed te kunnen verbinden.