TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tesla Model M

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hans69, Jul 15, 2015.

1. Hans69

Hans69 Member

2. is3

is3 Member

Vind deze niet bepaald de elegance van een Tesla hebben........

3. Wolfke

Wolfke Member

Zou wel eens willen weten hoe snel zo'n ding op zou trekken :tongue:

4. Bj0rn

Bj0rn Member

5. jetje

jetje rkc waalwijk

6. is3

is3 Member

7. Carl Leermakers

Ik hou echt van de stilte van onze Teslas. OK, je moet leren anticiperen op het gedrag van zwakke weggebruikers die je niet horen aankomen (zebrapaden, ondergrondse parkings etc.) maar zo moeilijk is dat nu ook weer niet (en het risico rechtvaardigt naar mijn smaak geenszins een verplichting tot "artificieel geluid" bij EV's, wat de Europese Commissie en de ICE-lobbies er ook van mogen denken - trouwens, een goeie Amerikaanse V8 is toch ook vrijwel onhoorbaar aan 30km/u? Moet die dan ook binnenkort artificieel het geluid van een 1.4 dieselmotor nabootsen?).

Maar het concept van een elektrische motorfiets gaat er bij mij moeilijk in (ook na de test, vorige week, van een elektrische BMW C-scooter van een vriend). Dat die motorfietsen doorgaans lelijk zijn, tot daar nog aan toe, maar ze lijken ook erg log (wegens gewicht batterijen - dat is alvast zo voor de BMW die ik testte) en de "situational awareness" die volgt uit hun stilte (je hoort als motorrijder het andere verkeer iets beter) lijkt me écht niet op te wegen tegen de "situational unawareness" van automobilisten je niét horen aankomen (bijv. achteruit zijn of haar garage uitrijdend op de openbare weg, met dode hoek...).

Tot nader order heb ik toch héél wat liever 90db onder mij als ik met de motor rij :)

8. lolachampcar

lolachampcar Active Member

Tesla, please pick up the remains of the Mission RS :)

Share This Page