You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voorverwarmen doe ik niet aan (hij staat in een inpandige garage), maar als ik de laadverliezen en de vampier drain meeneem dan zit ik niet op 235 Wh/km maar op 264 Wh/kmWellicht voorverwarmen (aan de stekker)? Is veel voordeliger in de statistieken, maar je hebt uiteindelijk die niet-geregistreerde elektriciteit ook wel verbruikt.
Yep in de winter op 20” en zomer 21”, dus gemiddeld verbruik is zeker hoger dan de 19”. In zomermaanden kom ik nagenoeg nooit boven de 200wh/km. Daarnaast afgelopen 2 jaar nagenoeg geen woon-werk km’s gemaakt. Zit na 2 jaar sinds vorige week boven de 40K km en overwegend dus korte ritten en paar keer vakantieStaan jullie model s'en allemaal op hoge hakken? met 19 inch heb ik een lifetime verbruik van rond de 185wh/km
Correct, waar je bij een Model 3 een verbruik van ong 170Wh/km kan rekenen (zeg 6 km op een kWh) verbruikten de oudere S wel 200Wh/km (zeg 5 km op een kWh)
Staan jullie model s'en allemaal op hoge hakken? met 19 inch heb ik een lifetime verbruik van rond de 185wh/km
Toen ik die van mij kocht was de range op de site van de MS90D lager dan van de MS90Maar toch... volgens mij is het verbruik van de dual motor versies aanzienlijk hoger.
Wat ik heb begrepen is dat dat komt doordat de M90 D bij lage belasting alleen de kleinste motor gebruikt die een lager verbruik had dan de standaard motor van de M90. Bij de M3 speelt het hogere gewicht van de long range vooral mee in verbruik.Toen ik die van mij kocht was de range op de site van de MS90D lager dan van de MS90
Los van alle andere aspecten (M3 AWD is ook zwaardere accu, …) moet dat loos meedraaien van die voorassen en -motor energie kosten. Tenslotte doet die voorste motor 99% van de tijd niets. Tenminste bij een Model 3. Weet niet of dat ook zo is bij de S en X.Ik rij inderdaad 21" maar nu de wintersport met 19" winterbanden.
Maar toch... volgens mij is het verbruik van de dual motor versies aanzienlijk hoger. Dus mijn verbruik is extra door de dual motor EN ook nog 21" buiten de wintersport.
Heb jij een speelgoed auto ofzo. 40x minder verbruik!De elektronica-techniek van de Model 3 en zeker de nieuwere modellen is vele malen beter dan van de Model S en X. D
De Huidige 3 en Y hebben tot 40x minder stroomverbruik (drain via 12V) in stilstand dan de oudere S en X.
De nieuwe S en X hebben redelijk veel dezelfde componenten (video van Sandy Munro) waardoor de S en X ook efficiënter zijn bij stilstand.
Heb jij mijn signature niet gelezen ... ofzoHeb jij een speelgoed auto ofzo. 40x minder verbruik!
Zelfs met sentry is hij bij ons zuinigerHeb jij mijn signature niet gelezen ... ofzo
Maar zonder gekheid: Bij de nieuwere modellen is serieus beter nagedacht over powermanagement in stand-by modus dan bij de oudere Model S en X.
Zo gaf de de Teslamonteur aan dat de Model Y in stil stand tot wel 40x minder energie gebruikt dan de oudere Model S en X.
Dat gaat natuurlijk niet lukken als je sentry modus gebruikt.
Heeft de model S een inductie motor?Beste leden van het Tesla forum.
Wij hebben sindskort een Tesla Model S 2018 100D aangeschaft. Nu blijkt het dat de Model S in tegenstelling van de Model 3 veel meer verbruikt. Ik weet niet of dit een probleem met de batterij is of het gewoon zo is dat de Model S meer verbruikt dan de Model 3. Het verbruik van de S is vergeleken met de 3 .
Maar ook bij stilstand van de S gaat er in de Winter soms wel 10KM eraf. Terwijl alles op besparingsmodus staat en sentry mode uit.
Foto 1 Model 3
View attachment 776368
Foto 2 Model SView attachment 776367
afhankelijk van het bouwjaar wellicht. De 'raven' heeft het sowieso op de voor as (geloof dezelfde als de M3)Heeft de model S een inductie motor?
+1zondags rijder, haha . mijn lifetime bij de S met 107.000 op de teller is 216wh/km