Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S wassen

This site may earn commission on affiliate links.
Door de wasstraat ga ik hem niet halen, daar komt te veel grof geweld bij kijken. Maar om nou elke week met een zacht handschoentje en een paar emmers aan de gang te gaan, dat gaat me nou ook weer te ver. Dus het is de middenweg geworden: bij de doe-het-zelf cabine met de lans en wasborstel (wel goed controleren of-ie schoon is), en dan niet te veel druk zetten met die wasborstel. Ik merk dat de beschermlaag goed intact blijft als je niet te hard gaat boenen. Ik heb het overigens wel een keer met het handschoentje geprobeerd, maar daar verzamelde zich razendsnel vuiligheid op waarmee je daarna als het ware je auto gaat polijsten, wat bij de wasborstel niet gebeurt (want stromend water).
 
Ik geef ook de voorkeur aan de 'two bucket wa(r)sh methode (Junkmans 2-Bucket Wash Technique - Part 2 - YouTube)
Ben het ook helemaal eens met anderen die niet altijd tijd hebben om uitgebreid aan de slag te gaan.
Ik 'zondig' dus ook wel eens bij de wascabines.
TIP: spuit met de hogedruklans de schuimborstel grondig af, dan voorkom je de meeste krassen...

Supa snow foam blijft wel het leukste.. ( autobrite foam lans op gewone kärcher )
TIP 2: vind je het schuim maar dunnetjes: probeer het met een warmwateraansluiting, liefst achter een ontkalker. Dan krijg je echt scheerschuim!!

uve7a6y2.jpg
 
Door de wasstraat ga ik hem niet halen, daar komt te veel grof geweld bij kijken. Maar om nou elke week met een zacht handschoentje en een paar emmers aan de gang te gaan, dat gaat me nou ook weer te ver. Dus het is de middenweg geworden: bij de doe-het-zelf cabine met de lans en wasborstel (wel goed controleren of-ie schoon is), en dan niet te veel druk zetten met die wasborstel. Ik merk dat de beschermlaag goed intact blijft als je niet te hard gaat boenen. Ik heb het overigens wel een keer met het handschoentje geprobeerd, maar daar verzamelde zich razendsnel vuiligheid op waarmee je daarna als het ware je auto gaat polijsten, wat bij de wasborstel niet gebeurt (want stromend water).
Ja zo doe ik het ook, maar ik kom wel telkens stukken tegen die ik overgeslagen heb.
 
Ja deze moet u niet gebruiken.
U duwt snel krassen in de lak met de borstel.
Dit is geen fabeltje maar echt zo.

Bedankt voor de uitleg, ik vroeg me alleen het volgende af:
Is het gebruik van een autowas-borstel slecht voor de lak? ik gebruik hem eigenlijk al jaren, omdat je dan geen meerderen emmers water nodig heb en ook shampoo makkelijk toe te voegen is. Scheelt een hoop tijd:wink:

http://www.gardena.com/nl/watermanagement/reinigen-en-onderhoud/gardena-autowas-set/

Carlos

- - - Updated - - -

Heren ik lees wasborstels.....in de wascabine doe het nou niet!!
Echt hoor ik heb al zoveel auto's gezien en een wasborstel is een ramp.
Als voorbeeld neem ik een Subaru Impreza met ongeveer dezelfde lak eigenschappen als een Tesla.
Zacht en gevoelig voor krasjes.

Zie de foto van deze auto waar de eigenaar haar regelmatig met de borstel wast omdat dit geen kwaad kon dacht hij.

DSC_0025-BorderMaker.jpg
DSC_0055-BorderMaker.jpg
 
Met een wrap kunt u gewoon door een wasstraat alleen na verloop van tijd krijgt u hetzelfde als met de lak.
Dof en krasjes.
Het ligt er ook aan hoe de wrap geplakt is.
Kies nooit voor de goedkoopste maar voor de beste.
Ga even na wat er over de wrapper bekend is.

Ik wil geen reclame maken maar wrappen kan ik ook voor u regelen.
En dan gebeurd het 100% goed want als ze dit niet doen is het wel mijn naam die genoemd wordt en dat risico zou ik nooit nemen.
 
met een gewrapte auto krijg je nog sneller last van waskrasjes....folie is namelijk nog veeeeeel zachter als autolak.
matte wrap gaat zelf na verloop van tijd glimmen door de mechanische belasting van de wasborstel/lapjes

wat betreft de wasborstel bij de wasstraat of de gardenaborstel: ik rij zelf een zwarte alfa en als ik met zo'n borstel de lak zou wassen zit deze in één keer vol met waskrassen. die borstel is geschikt voor een caravan of boot, echt niet voor moderne autolak.
 
Bij een Tesla bijeenkomst (21 September geloof ik) was er iemand die demonstraties gaf met XPEL car wrap. Dit is een doorzichtig "memory material" dat krasjes vanzelf weer wegwerkt. Klinkt magisch, maar de demo loog er niet om. Hij had een achteruitkijkspiegel waarvan de behuizing met dit folie gewrapped was, borstelde hem met een stalen borstel waarvan je nekharen overeind gingen staan, liet in het licht één grote krassenzee zien, zette er kort een warme lamp op, en binnen een minuut (dag/zonlicht heeft hetzelfde effect maar duurt een paar uur) trokken alle krassen weg en werd het weer een spiegelend oppervlak. Desgevraagd deed hij het nog een keer, op dezelfde plek: zelfde resultaat. Als ik de MS niet had geleased maar het was mijn eigendom, denk ik dat ik hiervoor gegaan was.
 
Bij een Tesla bijeenkomst (21 September geloof ik) was er iemand die demonstraties gaf met XPEL car wrap. Dit is een doorzichtig "memory material" dat krasjes vanzelf weer wegwerkt. Klinkt magisch, maar de demo loog er niet om. Hij had een achteruitkijkspiegel waarvan de behuizing met dit folie gewrapped was, borstelde hem met een stalen borstel waarvan je nekharen overeind gingen staan, liet in het licht één grote krassenzee zien, zette er kort een warme lamp op, en binnen een minuut (dag/zonlicht heeft hetzelfde effect maar duurt een paar uur) trokken alle krassen weg en werd het weer een spiegelend oppervlak. Desgevraagd deed hij het nog een keer, op dezelfde plek: zelfde resultaat. Als ik de MS niet had geleased maar het was mijn eigendom, denk ik dat ik hiervoor gegaan was.

Ik heb die folie op de voorzijde, Jetje heeft hem over de volledige auto. Uitstekend spul en heel professioneel aangebracht.
 
Heb je soms een paar foto's van je wrap? Ik bedoel dan een paar detailfoto's. Ik ben heel benieuwd! Dank

Tja foto's... je kunt met het blote oog echt geen verschil waarnemen tussen het gewrapte deel en het niet-gewrapte. Poging:

IMG_1024.JPG


Dit is een detail van de motorkap (links), de A-stijl (boven) en de vleugel (rechts). De motorkap is gewrapt, de rest niet. Als je goed kijkt zie je in de punt een hoekje dat uitgesneden is, dat is om de hoek te maken. De plaatser (ConnectIn Europe in Tilburg) was zo lief om de spiegels mee te wrappen aan de voorzijde, en daar kun je zien dat de wrap meer glanst dat het kunststof van de spiegel (bij het aluminium van het koetswerk zie je geen verschil):

IMG_1025.JPG


Ik ben erg blij met de folie, volledig relax want carwash-safe.
 
Niet om het een of ander nu kan de wrap tegen de wasstraat maar de bovenzijde van je spiegel dan? of je zijschermen voor? dat is naa een paar x wasstraat dan toch ook niet mooi meer!

Ik heb de folie niet aangebracht als bescherming tegen de wasstraat - ik heb namelijk een hele goeie wasstraat die helemaal geen sporen maakt. Eerder heb ik alleen de voorzijde willen beschermen tegen steenslag en insecten. De rest van de auto houd ik wel netjes door af en toe de juiste behandeling...

De zijschermen laat ik ook uitvoeren, maar de linkerkant moet eerst nog even hersteld vanwege een agressief houten paaltje ;-))
 
Door de wasstraat ga ik hem niet halen, daar komt te veel grof geweld bij kijken. Maar om nou elke week met een zacht handschoentje en een paar emmers aan de gang te gaan, dat gaat me nou ook weer te ver. Dus het is de middenweg geworden: bij de doe-het-zelf cabine met de lans en wasborstel (wel goed controleren of-ie schoon is), en dan niet te veel druk zetten met die wasborstel. Ik merk dat de beschermlaag goed intact blijft als je niet te hard gaat boenen. Ik heb het overigens wel een keer met het handschoentje geprobeerd, maar daar verzamelde zich razendsnel vuiligheid op waarmee je daarna als het ware je auto gaat polijsten, wat bij de wasborstel niet gebeurt (want stromend water).

Voor deze optie heb ik ook gekozen? De Tow mode waar kan ik die ergens vinden?
 
Ik heb de folie niet aangebracht als bescherming tegen de wasstraat - ik heb namelijk een hele goeie wasstraat die helemaal geen sporen maakt. Eerder heb ik alleen de voorzijde willen beschermen tegen steenslag en insecten. De rest van de auto houd ik wel netjes door af en toe de juiste behandeling...

De zijschermen laat ik ook uitvoeren, maar de linkerkant moet eerst nog even hersteld vanwege een agressief houten paaltje ;-))

een wasstraat die geen sporen maakt bestaat niet ;)