Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model S85 grote batterij overleden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind die 15-18k toch wel stevige bedragen voor een refurbished/remanufactured batterij. Ben ik dan de enige die voor dat soort bedragen een gloednieuwe batterij zou verwachten? Zeker gezien de claim van 800.000 km voor de wagen 'op' is.
Ik vind dat inderdaad wel een flink bedrag. Dat zit dan boven de 200 euro per kWh. Dat zijn nieuwprijzen. Immers een Kia ev6 heeft een vanaf prijs van ca 46k met een 58 kWh batterij. Indien de nieuwprijs van een batterpack richting de 300 zou gaan, zou dat betekenen dat die auto voor bijna 18k een batterij er in heeft zitten.

Bovendien zou je dan ook verwachten dat het batterypack wat je retourneert ook een flinke restwaarde heeft. Een prijsverschil tussen het retour en nieuwe pakket van 100 euro per kWh lijkt me al een hele redelijke. Dan zou het netto "maar" 8.000 euro zijn.
 
Ik vind dat inderdaad wel een flink bedrag. Dat zit dan boven de 200 euro per kWh. Dat zijn nieuwprijzen. Immers een Kia ev6 heeft een vanaf prijs van ca 46k met een 58 kWh batterij. Indien de nieuwprijs van een batterpack richting de 300 zou gaan, zou dat betekenen dat die auto voor bijna 18k een batterij er in heeft zitten.

Bovendien zou je dan ook verwachten dat het batterypack wat je retourneert ook een flinke restwaarde heeft. Een prijsverschil tussen het retour en nieuwe pakket van 100 euro per kWh lijkt me al een hele redelijke. Dan zou het netto "maar" 8.000 euro zijn.
Punt is dat de productie van nieuwe auto's battery constrained is. Dus voor een vervangende batterij proberen ze (een deel van) de gemiste bruto marge van een nieuwe auto te verrekenen. En die is fors, zo'n 25% van de nieuwwaarde van de hele auto.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Ondertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
 

Attachments

  • offerte.jpg
    offerte.jpg
    93.3 KB · Views: 207
Last edited:
Ondertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
Een remanufactured batterij voor ruim 12.000 euro is best duur, zeker als ze daarna de oude batterij kunnen hergebruiken. Men zal zeker wel rekening houden met 4 jaar garantie en vervangen van aansluitingingen of andere complicaties bij het vervangen. Dan nog is het een hoop geld.

Wat kost een nieuwe batterij? En heb je dan 8 jaar garantie?

Of het waard is, is een moeilijke en ook persoonlijke inschatting. Ik heb voor 12k geen nieuwe Model S die er goed uitziet. Omdat ik de auto ken en vertrouw, zou ik het doen, al zou ik dan ook kijken naar een nieuwe batterij.
 
Ondertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
@Merijn_S
Het is een klap geld, maar ik had meer verwacht. Wel is het inderdaad een REMAN accu. Heeft Tesla je nog een andere optie aangeboden?

@Maurice1
op het amerikaanse deel van het forum wordt bij een nieuw pakket ook de 4jaar en 80k kilometers gehandteerd.
 
@Merijn_S
Het is een klap geld, maar ik had meer verwacht. Wel is het inderdaad een REMAN accu. Heeft Tesla je nog een andere optie aangeboden?

@Maurice1
op het amerikaanse deel van het forum wordt bij een nieuw pakket ook de 4jaar en 80k kilometers gehandteerd.
voor de volledigheid, offerte is geen dikke 12.000, maar een dikke 11.700
andere opties heb ik om gevraagd, maar zijn ze nog aan het onderzoeken. hier schijnt leverbaarheid ook een serieus issue te kunnen zijn.
 
Ten aanzien van de vraag over of er nog andere opties zijn, kreeg ik nu deze reactie:
Nee deze optie leveren wij jammer genoeg niet om te upgraden.
dus tot mijn grote spijt kunnen wij alleen een vervangend 85 kw
pack bestellen en leveren voor uw Tesla.
Groet Tesla Amsterdam.
 
Ondertussen ook de uitslag van de diagnose binnen. Main battery inderdaad overleden. Kosten voor vervangen door een remanufactured 85 model: 9650 ex btw. daarna 80K en/of 4 jaar garantie. Geen garanties over supercharging snelheid daarna. Wel toezegging dat de range minimaal gelijk is aan wat het was...wat wel wat gek is, is dat ik dan dus ook een batterij weer inlever die remanufactured kan worden en weer doorverkocht.... het zal toch niet zo zijn dat dat proces tegen de 9.000 euro kost...Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen. Is dit het waard?
Ik zou op z'n minst aangeven dat je er voor die prijs vanuit gaat dat je de huidige batterij mee terug mag nemen. Of anders beter laten specificeren. Wat kost de gebruikte batterij en wat krijg je terug voor de huidige batterij.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik zou op z'n minst aangeven dat je er voor die prijs vanuit gaat dat je de huidige batterij mee terug mag nemen. Of anders beter laten specificeren. Wat kost de gebruikte batterij en wat krijg je terug voor de huidige batterij.
ja precies... volgens mij zijn er best mensen/bedrijven geïnteresseerd in een 85 KWH pack.

Mijn overbuurman heeft recent 2 packs van een Kia Niro gekocht om in te gaan zetten voor opslag.
 
Ten aanzien van de vraag over of er nog andere opties zijn, kreeg ik nu deze reactie:
Nee deze optie leveren wij jammer genoeg niet om te upgraden.
dus tot mijn grote spijt kunnen wij alleen een vervangend 85 kw
pack bestellen en leveren voor uw Tesla.
Groet Tesla Amsterdam.
Beste Merijn, ik zou vragen of dit pack voor je beschikbaar is en meld er dan bij dat er in de VS en Noorwegen ook al model s 85 met dit pack rondrijden. Dit is het nieuwe 350V 85kwh pack wat is opgebouwd uit modules van een model s 100kwh batterij.

Reading this thread today got me to take photo of the batt label: "ASY - HV BATTERY ,90KWH, SA" [or SX]
"90KWH, 350VDC"
"(P) tesla part number 1014116 - 00 - B"

hier krijg je de SuC speed terug en meer range.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Beste Merijn, ik zou vragen of dit pack voor je beschikbaar is en meld er dan bij dat er in de VS en Noorwegen ook al model s 85 met dit pack rondrijden. Dit is het nieuwe 350V 85kwh pack wat is opgebouwd uit modules van een model s 100kwh batterij.

Reading this thread today got me to take photo of the batt label: "ASY - HV BATTERY ,90KWH, SA" [or SX]
"90KWH, 350VDC"
"(P) tesla part number 1014116 - 00 - B"

hier krijg je de SuC speed terug en meer range.
dank je wel voor de tip. waar heb je deze info vandaan? andere plek op dit forum?