Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model S85 grote batterij overleden

This site may earn commission on affiliate links.
Beste allemaal,
ik ben eerste eigenaar van een tesla model S85 met 230.000 kilometer op de teller. Afgelopen maand is de 12V batterij gecrasht en na enig onderzoek bleek ook de elektro motor aan vervanging toe... net uit garantie en 6.500 euro aan kosten. Auto gerepareerd, doet het weer als een zonnetje. Vandaag onderweg met nog 300 km in de batterij, opeens allerlei foutmeldingen en de batterij gaf 0 km aan. Tesla gebeld, groot probleem met de grote batterij, die is waarschijnlijk overleden. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de kosten tegenwoordig van vervanging van de grote batterij model S85? En als er helemaal geen garantie optie meer zijn, dan voel ik me als eerste eigenaar wel enorm in mijn hemd staan... eerste 8 jaar en 2 maanden na aankoop 7.000 euro aan kosten. Toen een hele afweging, advies om het toch te doen, want de rest van de auto was in goede staat. En dan 2 weken later de grote batterij... dat is na jaren rij-plezier wel zo'n beetje worst-case scenario...
als er mensen zijn met ideen of tips, dan hoor ik het heel graag!
Merijn
 
Beste allemaal,
ik ben eerste eigenaar van een tesla model S85 met 230.000 kilometer op de teller. Afgelopen maand is de 12V batterij gecrasht en na enig onderzoek bleek ook de elektro motor aan vervanging toe... net uit garantie en 6.500 euro aan kosten. Auto gerepareerd, doet het weer als een zonnetje. Vandaag onderweg met nog 300 km in de batterij, opeens allerlei foutmeldingen en de batterij gaf 0 km aan. Tesla gebeld, groot probleem met de grote batterij, die is waarschijnlijk overleden. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de kosten tegenwoordig van vervanging van de grote batterij model S85? En als er helemaal geen garantie optie meer zijn, dan voel ik me als eerste eigenaar wel enorm in mijn hemd staan... eerste 8 jaar en 2 maanden na aankoop 7.000 euro aan kosten. Toen een hele afweging, advies om het toch te doen, want de rest van de auto was in goede staat. En dan 2 weken later de grote batterij... dat is na jaren rij-plezier wel zo'n beetje worst-case scenario...
als er mensen zijn met ideen of tips, dan hoor ik het heel graag!
Merijn

Ai.... dat is een enorme tegenvaller.
Een nieuwe batterypack gaat flink in de papieren lopen.
Misschien dat Tesland je kan helpen voor minder dan de prijs van een compleet nieuw batterypack.
Ze hadden plannen in die richting, maar ik weet niet hoe de stand van zaken is.
 
Beste allemaal,
ik ben eerste eigenaar van een tesla model S85 met 230.000 kilometer op de teller. Afgelopen maand is de 12V batterij gecrasht en na enig onderzoek bleek ook de elektro motor aan vervanging toe... net uit garantie en 6.500 euro aan kosten. Auto gerepareerd, doet het weer als een zonnetje. Vandaag onderweg met nog 300 km in de batterij, opeens allerlei foutmeldingen en de batterij gaf 0 km aan. Tesla gebeld, groot probleem met de grote batterij, die is waarschijnlijk overleden. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de kosten tegenwoordig van vervanging van de grote batterij model S85? En als er helemaal geen garantie optie meer zijn, dan voel ik me als eerste eigenaar wel enorm in mijn hemd staan... eerste 8 jaar en 2 maanden na aankoop 7.000 euro aan kosten. Toen een hele afweging, advies om het toch te doen, want de rest van de auto was in goede staat. En dan 2 weken later de grote batterij... dat is na jaren rij-plezier wel zo'n beetje worst-case scenario...
als er mensen zijn met ideen of tips, dan hoor ik het heel graag!
Merijn
Ai, behalve Tesland ook eens horen bij Nikola Brussels.
Kan me ook wel voorstellen dat er in Duitsland Packs te vinden zijn.
 
Ik heb met je te doen. Je zal niet de enige zijn die dit gaat meemaken. Ik rij zelf ook met redelijk geknepen billen rond.
De laatste keer, een maand of twee geleden, toen ik bij Tesla Amsterdam was hadden ze het over € 16.000,00 voor een nieuw pack (85).
Wat de prijs voor een refurbished pack was werd niet gemeld.
Beste allemaal,
ik ben eerste eigenaar van een tesla model S85 met 230.000 kilometer op de teller. Afgelopen maand is de 12V batterij gecrasht en na enig onderzoek bleek ook de elektro motor aan vervanging toe... net uit garantie en 6.500 euro aan kosten. Auto gerepareerd, doet het weer als een zonnetje. Vandaag onderweg met nog 300 km in de batterij, opeens allerlei foutmeldingen en de batterij gaf 0 km aan. Tesla gebeld, groot probleem met de grote batterij, die is waarschijnlijk overleden. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de kosten tegenwoordig van vervanging van de grote batterij model S85? En als er helemaal geen garantie optie meer zijn, dan voel ik me als eerste eigenaar wel enorm in mijn hemd staan... eerste 8 jaar en 2 maanden na aankoop 7.000 euro aan kosten. Toen een hele afweging, advies om het toch te doen, want de rest van de auto was in goede staat. En dan 2 weken later de grote batterij... dat is na jaren rij-plezier wel zo'n beetje worst-case scenario...
als er mensen zijn met ideen of tips, dan hoor ik het heel graag!
Merijn
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Oh wat balen zeg! Ik hoop echt voor je dat Tesla je misschien iets tegemoet wil komen. Aan de andere kant: stel het kost 16.000 euro, dat is veel geld maar dan heb je wel weer bijna nieuwe auto (tenminste, dan kan je weer heel wat jaren zonder zorgen rijden).

Ben benieuwd wat de officiële prijs is voor een nieuwe accu. Heb je offerte aangevraagd bij Tesla?
 
Ik heb met je te doen. Je zal niet de enige zijn die dit gaat meemaken. Ik rij zelf ook met redelijk geknepen billen rond.
De laatste keer, een maand of twee geleden, toen ik bij Tesla Amsterdam was hadden ze het over € 16.000,00 voor een nieuw pack (85).
Wat de prijs voor een refurbished pack was werd niet gemeld.

Dank je wel, dat geeft al enige info. Ik zou alleen niet verwachten dat ze er een S85 pack weer inzetten?
 
Oh wat balen zeg! Ik hoop echt voor je dat Tesla je misschien iets tegemoet wil komen. Aan de andere kant: stel het kost 16.000 euro, dat is veel geld maar dan heb je wel weer bijna nieuwe auto (tenminste, dan kan je weer heel wat jaren zonder zorgen rijden).

Ben benieuwd wat de officiële prijs is voor een nieuwe accu. Heb je offerte aangevraagd bij Tesla?

hmm ja. dat dacht ik ook toen ik de motor, 12V accu en alle bekabeling had laten vervangen ;-) Ik ben ook benieuwd naar de officiele prijs, offerte nog niet binnen.
 
Ik heb met je te doen. Je zal niet de enige zijn die dit gaat meemaken. Ik rij zelf ook met redelijk geknepen billen rond.
De laatste keer, een maand of twee geleden, toen ik bij Tesla Amsterdam was hadden ze het over € 16.000,00 voor een nieuw pack (85).
Wat de prijs voor een refurbished pack was werd niet gemeld.
Nou Ruud jij zit idd in de geknepen billen fase, maar met nog een jaar garantie ben ik ook wel benieuwd naar de uitkomst van @Merijn_S . Bij Tesla Tilburg willen ze mij nog niet vertellen wat een batterij moet kosten. Dus ik hou het topic hier in de gaten.

@Merijn_S Dit is idd worstcase wat je nu mee maakt. Net buiten de garantie motor en accu. Hou ons op de hoogte van je progressie, sterkte!
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Merijn_S
De meeste prijzen die je hoort liggen tussen 18 en 20k, waarbij het dan geen zekerheid is of het gaat om een nieuwe of een gereviseerde batterij. Ik ben vooral benieuwd naar de levertijd. Het zou me jammer genoeg niet verbazen dat je vele maanden zonder auto zal zitten.
 
Worst case scenario idd, balen. Ik had zelf als eerste eigenaar ook zo'n momentje toen ik 1 maand uit garantie was: alles ging uit, kon er niets meer mee. De ANWB heeft toen de 12V weer aan de praat gekregen en afgesleept naar Tesla. Daar bleek uiteindelijk corrosie aan een HV kabel de oorzaak, en was het pack nog intact. Hopelijk valt het bij jou ook mee.
 
Worst case scenario idd, balen. Ik had zelf als eerste eigenaar ook zo'n momentje toen ik 1 maand uit garantie was: alles ging uit, kon er niets meer mee. De ANWB heeft toen de 12V weer aan de praat gekregen en afgesleept naar Tesla. Daar bleek uiteindelijk corrosie aan een HV kabel de oorzaak, en was het pack nog intact. Hopelijk valt het bij jou ook mee.
hm ja dat is zeker te hopen.... die bekabeling is dus ook 3 weken geleden vervangen.. zou fijn zijn als daar iets mis gegaan is
 
Laat ons hopen dat vervanging door een gereviseerde batterij de prijs aanvaardbaar maakt.
(note: I'm writing in english, as I tag @wk057, so he can understand and potential comment too.

@wk057 reported ( #15,490 ) that he saw at least one customer come with a paid reman battery (=gereviseerde battery) from Tesla, who had very low range and indeed still very slow Supercharging speed. So it is important to understand that apparently, paid reman batteries, while they do come with 4y warranty, there is no warranty on the capacity or performance.

Of dat jouw batterij kan hersteld worden door 1 module te vervangen/reviseren.
Here also, changing modules is not recommended, as it is a short term solution, with no warranty that other modules will not fail soon, and more important, it seems that module replacement/matching is almost doomed to fail sooner than later.

als er mensen zijn met ideen of tips, dan hoor ik het heel graag!
Merijn
If really the battery is the problem, the better option, imo, if you want to keep the car for a longer time, is to replace with a new battery. Tesla has a new 90kWh, 350V solution for "our" cars, which provides better capacity than original 90kWh batteries, and faster SuC speed ( #48). Seems based on 100kWh packs, with 2 modules removed, so benefit from more recent chemistry & tech.
That being said, @wk057 noticed that 350V means more amps are actually going thru the car for the same power, so there is that too.
#15,458
 
If really the battery is the problem, the better option, imo, if you want to keep the car for a longer time, is to replace with a new battery. Tesla has a new 90kWh, 350V solution for "our" cars, which provides better capacity than original 90kWh batteries, and faster SuC speed ( #48). Seems based on 100kWh packs, with 2 modules removed, so benefit from more recent chemistry & tech.
That being said, @wk057 noticed that 350V means more amps are actually going thru the car for the same power, so there is that too.
#15,458
That is one of the reasons i opted for the performance model in 2013, as that seems to be fitted with sturdier power cables able to handle higher voltages. I'm not exactly sure about that though.