Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model S85 grote batterij overleden

This site may earn commission on affiliate links.
(note: I'm writing in english, as I tag @wk057, so he can understand and potential comment too.

@wk057 reported ( #15,490 ) that he saw at least one customer come with a paid reman battery (=gereviseerde battery) from Tesla, who had very low range and indeed still very slow Supercharging speed. So it is important to understand that apparently, paid reman batteries, while they do come with 4y warranty, there is no warranty on the capacity or performance.


Here also, changing modules is not recommended, as it is a short term solution, with no warranty that other modules will not fail soon, and more important, it seems that module replacement/matching is almost doomed to fail sooner than later.


If really the battery is the problem, the better option, imo, if you want to keep the car for a longer time, is to replace with a new battery. Tesla has a new 90kWh, 350V solution for "our" cars, which provides better capacity than original 90kWh batteries, and faster SuC speed ( #48). Seems based on 100kWh packs, with 2 modules removed, so benefit from more recent chemistry & tech.
That being said, @wk057 noticed that 350V means more amps are actually going thru the car for the same power, so there is that too.
#15,458

Thanks for the English :)

Tesla's reman non-warranty replacement batteries seem to be hit or miss from what I can tell. Sure, they'll give you a warranty on it, but that warranty doesn't cover degradation. Supercharging is also going to perform as well or poorly as the original pedigree of that reman pack.

It's sometimes the least expensive option to get the car back on the road, depending on what the actual issue is, but it's not always the best option.

The newer higher capacity 350V batteries are an interesting option. They'll improve supercharging speeds, but the long term effect is more current then originally intended for many components, since the voltage is ~12% lower at rest and ~20-30% lower under load. To me, this seems like long term the pack will degrade more quickly, and other components in the car (motor and other HV components) will see additional heating under load vs previously... and heat is generally one of the worst things for electronics.

So I'm personally a bit torn on these 350V options.

That is one of the reasons i opted for the performance model in 2013, as that seems to be fitted with sturdier power cables able to handle higher voltages. I'm not exactly sure about that though.

The high voltage wiring on all S's is actually the same regardless of performance or non-performance. This only changed slightly with the release of the small dual motor rear motor, which has a slightly lower gauge wire from the junction box to the motor than previous cars.
 
Ik heb deze week een probleem gehad met de 12V batterij. Hierbij bleek het te komen door een mislukte update van de nacht ervoor. Die gaf foutmeldingen en trok de 12V batterij leeg. Het kan dus ook een software issue zijn.
helaas is dit geen 12V batterij issue, maar de grote batterij.. ik hoop natuurlijk op een software issue, maar heb dr een hard hoofd in, zal het laten weten hier. Vandaag bezorgd bi Tesla, morgen morgen diagnose.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Just out of curiosity... Is 250.000 km niet een hele mooie score voor een ICE (benzine) om de geest te geven? Nu zal het reviseren van een motor een stuk goedkoper zijn dan 16k; maar zou je in een ICE de motor vervangen? Of koop je dan toch een nieuwe wagen?
 
Just out of curiosity... Is 250.000 km niet een hele mooie score voor een ICE (benzine) om de geest te geven? Nu zal het reviseren van een motor een stuk goedkoper zijn dan 16k; maar zou je in een ICE de motor vervangen? Of koop je dan toch een nieuwe wagen?
Dat ligt aan de motor die de geest geeft. Revisie motor voor een Panamera ga je niet vinden voor 16K iig niet via Porsche.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Just out of curiosity... Is 250.000 km niet een hele mooie score voor een ICE (benzine) om de geest te geven? Nu zal het reviseren van een motor een stuk goedkoper zijn dan 16k; maar zou je in een ICE de motor vervangen? Of koop je dan toch een nieuwe wagen?
Dat is afhankelijk van de auto. Van mijn Volvo afhankelijk van de kosten, de auto is verder goed. Van mijn Land Rover een duidelijke ja, terwijl de staat van de Land Rover een samengeraapt zootje is. :p
Je kunt ook zeggen ik ruil hem in en betaal bij, maar wat krijg je dan?
 
  • Like
Reactions: OttoR
Is ergens een uitleg te vinden op youtube waarom dit niet kan. Heeft te maken met het stuk grotere gewicht, de calibratie van ondermeer airbag sensors klopt dan niet meer.
Hier iets meer uitleg, hoewel nog niet heel erg specifiek:



Overigens vind ik dit ook bijzonder. Weet niet goed wat er van te denken:

 
  • Like
Reactions: YCedric
Hier iets meer uitleg, hoewel nog niet heel erg specifiek:



Overigens vind ik dit ook bijzonder. Weet niet goed wat er van te denken:

Maar Rich Rebuilds heeft toch ook een MS 75d omgebouwd tot een MS P100d?
 
De reden van de airbags vind ik wat vaag. Hoeveel is een 100 pack zwaarder dan een 85 pack? Gokje 200 kg?
Hoe zit het dan met de airbags als mijn dochter van 65 kg in de X rijdt en ik met 4 collega's zeg 400 kg plus nog wat werkkleding tassen?
Werken de airbags dan ook niet goed?
 
Ik zou graag toch een beetje on topic willen blijven hier, hoe vervelend ook voor de topic starter. Op het moment van schrijven is hier in Nederland IMHO Tesla de enige die je hier goed service kan bieden met HV batterij falen. Het zou de eerste keer zijn dat het naar buiten komt wat een batterij swap in Nederland moet kosten.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
13.000 zou idd kunnen kloppen. In de vs vragen ze 15.000$