Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model S85 grote batterij overleden

This site may earn commission on affiliate links.
Hoezo V cap? de 85kWh accu´s die ik gezien heb laden gewoon nar 100%, 4.16/4.19Vdc als het laden klaar is. 0% is niet echt 0% maar dan zit je ergens aan de 3.3Vdc per cel.

Die 34% wordt dan snel 54% als je blijft snel laden en tot 100% laden,onder de 20% ontladen...maar denk dat de meesten die een oude model s rijden zonder accu garantie zat geld hebben en elke keer weer een refuhrb accu a 15K laten monteren bij tesla....of is het dan toch slim om een beetje netjes om te gaan met een 8 jaar oude accu die al 2 ton of meer op de kop heeft gehad?
Er is enkel Vcap op sommige MS70’s dacht ik. Of was het op MS75? Soms worden die uncapped bij natuurrampen.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Hoezo V cap? de 85kWh accu´s die ik gezien heb laden gewoon nar 100%, 4.16/4.19Vdc als het laden klaar is.

Er is enkel Vcap op sommige MS70’s dacht ik. Of was het op MS75?


Ik dacht dus dat dit van toepassing was op de S85's maar zoals Phil zegt gaat het (voornamelijk) om S70's

het was in ieder geval zomaar door Tesla toegepast ivm "veiligheid" maar daadwerkelijk natuurlijk om geen packs te moeten swappen tijdens de garantie periode.

Volgens mij gaat deze post er over, waar er dus een V cap was/is tot 4.07V. Dat is dus de nieuwe 100%


Dat kan ook gewoon gebeuren met alle nieuwe modellen zodra het Tesla het uitkomt. Elke owner kan zomaar te maken krijgen met batterygate of chargegate.
 
10 jaar ervaring in auto rijden? Batterij ontwikkelen bij Panasonic?
Wij testen al ruim 8 jaar accu´s met de zelfde 18650 cellen en zien dus in de praktijk dit type oude gebruikte accu´s . het verloop van degradatie,warmte,weerstand wat ze aan lading en ontlading nog kunnen hebben zonder dat de weerstand oploopt waardoor je een bak aan verlies hebt dmv warmte. Een accu kan best lang mee gaan maar dat hangt samen met het gebruik in laden/ontladen. Een tesla pack kan ook nog prima als energie opslag een paar honderd cycles mee maar raakt een keer op en dan wordt het zelfs gevaarlijk!
 
Uit nieuwsgierigheid, wie is wij? Misschien heb ik een eerdere post gemist maar ben helaas niet bekend met jouw werk en ervaring.

Naar mijn weten is iedereen algemeen bekend met verhoogde stress met warmte, state of charge, temperatuur en zijn er goede schattingen en modellen naar wat de degradatie van een Tesla Model S is onder deze omstandigheden. Tot nu toe zijn die een stuk positiever dan jij schets in de vorige posts, naar mijn ervaring.

Erg zuur als je een tesla model s buiten de accu garantie hebt en de accu krijgt problemen...ik blijf bij mijn punt dat accu´s met 200.000km of meer (1000+laadcycles) beter niet boven de 80% meer opladen en niet aan de super charger hangen! zijn er zat die prive een oude s kopen en denken lekker gratis laden aan de super charger... maar het zal een duur grapje worden buiten de garantie.
Zelfs in een artikel in autoweek,een garage die zegt dat je goud in handen hebt(je eigen oliebron) als je een model s met free SC hebt pffff hoe dom kun je zijn!

Erg jammer voor de mensen die een model s nieuw kochten en net buiten de 8 jaar garantie problemen met de accu krijgen.
Een oplossing onder de €10K met 4 jaar garantie lijkt mij niet verkeerd.

Nieuwe batterijen komen er helaas niet voor de oude model s.

Naar mijn gevoel zijn deze statements te negatief. Er zijn genoeg S85's die onder 80.000km ook vervangen zijn en er zijn veel auto's boven de 500k die alleen maar Superchargen. Denk aan de grote hoeveelheid taxi's die 99% Superchargen over de hele wereld en met name Nederland. Heb van alle bedrijven, ervaren journalisten nog nooit zo'n negatieve advies gezien over Tesla's.

De problemen met accu's zijn naar mijn inziens voornamelijk de 85kwh batterijen. Natuurlijk deels omdat er nog weinig 75,90,100 buiten garantie zijn en dit rapporteren op fora. Superchargen beïnvloedt degradatie en performance maar de accu's zijn wel ontworpen om hier aan bloot gesteld te worden. Een directe correlatie van laadcyclus en defect is volgens mij niet zo zwart wit als je beschrijft.
 
  • Like
Reactions: ebullio and job-lek
Uit nieuwsgierigheid, wie is wij? Misschien heb ik een eerdere post gemist maar ben helaas niet bekend met jouw werk en ervaring.

Naar mijn weten is iedereen algemeen bekend met verhoogde stress met warmte, state of charge, temperatuur en zijn er goede schattingen en modellen naar wat de degradatie van een Tesla Model S is onder deze omstandigheden. Tot nu toe zijn die een stuk positiever dan jij schets in de vorige posts, naar mijn ervaring.



Naar mijn gevoel zijn deze statements te negatief. Er zijn genoeg S85's die onder 80.000km ook vervangen zijn en er zijn veel auto's boven de 500k die alleen maar Superchargen. Denk aan de grote hoeveelheid taxi's die 99% Superchargen over de hele wereld en met name Nederland. Heb van alle bedrijven, ervaren journalisten nog nooit zo'n negatieve advies gezien over Tesla's.

De problemen met accu's zijn naar mijn inziens voornamelijk de 85kwh batterijen. Natuurlijk deels omdat er nog weinig 75,90,100 buiten garantie zijn en dit rapporteren op fora. Superchargen beïnvloedt degradatie en performance maar de accu's zijn wel ontworpen om hier aan bloot gesteld te worden. Een directe correlatie van laadcyclus en defect is volgens mij niet zo zwart wit als je beschrijft.
Wat een onzin! die taxi tesla´s hebben allemaal al 2 tot 4 keer een andere accu gekregen net als de auto,s met 3 tot 5 ton! kijk eens op marktplaats bij de eerste Model Sen: staat te vaak bij nieuwe accu! of is dat toeval? laten we ons zelf niet voor de gek houden mensen,die oude accu´s gaan gewoon een keer stuk en snel laden+diep ontladen heeft geen positief effect op de levensduur.
 
Uit nieuwsgierigheid, wie is wij? Misschien heb ik een eerdere post gemist maar ben helaas niet bekend met jouw werk en ervaring.

Naar mijn weten is iedereen algemeen bekend met verhoogde stress met warmte, state of charge, temperatuur en zijn er goede schattingen en modellen naar wat de degradatie van een Tesla Model S is onder deze omstandigheden. Tot nu toe zijn die een stuk positiever dan jij schets in de vorige posts, naar mijn ervaring.



Naar mijn gevoel zijn deze statements te negatief. Er zijn genoeg S85's die onder 80.000km ook vervangen zijn en er zijn veel auto's boven de 500k die alleen maar Superchargen. Denk aan de grote hoeveelheid taxi's die 99% Superchargen over de hele wereld en met name Nederland. Heb van alle bedrijven, ervaren journalisten nog nooit zo'n negatieve advies gezien over Tesla's.

De problemen met accu's zijn naar mijn inziens voornamelijk de 85kwh batterijen. Natuurlijk deels omdat er nog weinig 75,90,100 buiten garantie zijn en dit rapporteren op fora. Superchargen beïnvloedt degradatie en performance maar de accu's zijn wel ontworpen om hier aan bloot gesteld te worden. Een directe correlatie van laadcyclus en defect is volgens mij niet zo zwart wit als je beschrijft.
De meeste batterijen gaan plots kapot en worden niet onbruikbaar door degradatie. In de 10 jaar ervaring (roadster niet mee gerekend) die Tesla heeft opgedaan is het BMS enorm verbeterd. Zie de klachten die hier verschijnen over trager laden aan de SuC in bepaalde omstandigheden, de wagen die urenlang staat te koelen op de oprit. Het uitdrukkelijk aandringen van Tesla uit om in de winter voor te verwarmen, de preconditioning als je een SuC als bestemming hebt…
Wat degradatie en SuC betreft. Na 200000km, waarvan ongeveer de helft SuC, was mijn degradatie volgend ABRP 8,7% en volgens de GoM 10%. Na 2 jaar (90000km) was dat al 6%, maar stagneerde met de jaren. Laatste jaar amper 1% bij gekomen.
 
Mooie video van Sandy hoever Tesla met BMS en batterijconfiguratie is. Het duidelijke verschil tussen een Plaid en een Model Y batterij en een mooie easter egg op een printplaat: tijdstip 14:09 "Tesla Inc. made on Earth by Humans, all rights reserved"


Tesla loopt met het BMS en de batterij koeling ver voor de concurrenten, aldus Sandy.
 
De meeste batterijen gaan plots kapot en worden niet onbruikbaar door degradatie. In de 10 jaar ervaring (roadster niet mee gerekend) die Tesla heeft opgedaan is het BMS enorm verbeterd. Zie de klachten die hier verschijnen over trager laden aan de SuC in bepaalde omstandigheden, de wagen die urenlang staat te koelen op de oprit. Het uitdrukkelijk aandringen van Tesla uit om in de winter voor te verwarmen, de preconditioning als je een SuC als bestemming hebt…
Wat degradatie en SuC betreft. Na 200000km, waarvan ongeveer de helft SuC, was mijn degradatie volgend ABRP 8,7% en volgens de GoM 10%. Na 2 jaar (90000km) was dat al 6%, maar stagneerde met de jaren. Laatste jaar amper 1% bij gekomen.
Juist! de meeste batterijen gaan plots kapot en dan kun je niet meer rijden(vaak 1 module/serie-cel die stuk gaat) en dan is de auto voor de eigenaar dus onbruikbaar toch? Na 8 jaar geen garantie........en toen?Dus kalm aan doen met die oude accu´s dan kun je nog wat langer genieten toch?
 
Mooie video van Sandy hoever Tesla met BMS en batterijconfiguratie is. Het duidelijke verschil tussen een Plaid en een Model Y batterij en een mooie easter egg op een printplaat: tijdstip 14:09 "Tesla Inc. made on Earth by Humans, all rights reserved"


Tesla loopt met het BMS en de batterij koeling ver voor de concurrenten, aldus Sandy

Je bent van harte welkom hoor! Stuur maar een PM
doen we!
 
Je mag een rondje komen maken! 😅. Hier nog een maar is wel een 90 en mijn vrouw is zuiniger dan ik dus tegenwoordig hangt hij bijna dagelijks aan de supercharger
D3F7B0C2-CAAE-4512-962E-B4AF54437377.jpeg
 
Wat een onzin! die taxi tesla´s hebben allemaal al 2 tot 4 keer een andere accu gekregen net als de auto,s met 3 tot 5 ton! kijk eens op marktplaats bij de eerste Model Sen: staat te vaak bij nieuwe accu! of is dat toeval? laten we ons zelf niet voor de gek houden mensen,die oude accu´s gaan gewoon een keer stuk en snel laden+diep ontladen heeft geen positief effect op de levensduur.
Dat zijn inderdaad de 85kwh batterijen. 2 tot 4 is alleen een grote overstatement helaas. Hoop dat je de gemaakte statements en overtuigingen ook kunt bevestigen met data. Kijk uit naar de antwoorden.

Tot nu toe hoor ik weinig over de 75kwh waar Schiphol taxi mee rijdt. Dit zitten ruim over de 2 ton.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V