A
Anon94140
Guest
Ik kom net van de in België verplichte "Keuring voor Verkoop" van mijn Model X. Praktisch probleem: de keuring eist visueel de "gestanste" versie van het chassisnummer te zien. Dus niet de makkelijk leesbare versie onder de voorruit, niet de elektronische versie en niet het label aan de deur.
Die gestanste versie zit bij de Model X onder de instapdrempel aan de rechterachterzijde. Tesla zelf raadt af om deze plaat te verwijderen omdat de klepjes die het plaatje vasthouden heel fragiel zijn. Dat werd ook door de telefonische Road Side Assistance bevestigd. En vooral: de mensen bij de keuring waren heel duidelijk gebrieft dat ze onder geen enkele voorwaarde zelf mogen proberen het chassisnummer zichtbaar te maken.
Het gevolg: eerst naar het dichtsbijzijnde service center om het plaatje los te maken, terug naar de keuring en dan terug naar het service center om het plaatje weer vast te zetten.
De vereiste om een gestanst chassisnummer te tonen geldt overigens ook voor de jaarlijkse technische keuring, dus dat klusje wordt omslachtig in de toekomst.
Die gestanste versie zit bij de Model X onder de instapdrempel aan de rechterachterzijde. Tesla zelf raadt af om deze plaat te verwijderen omdat de klepjes die het plaatje vasthouden heel fragiel zijn. Dat werd ook door de telefonische Road Side Assistance bevestigd. En vooral: de mensen bij de keuring waren heel duidelijk gebrieft dat ze onder geen enkele voorwaarde zelf mogen proberen het chassisnummer zichtbaar te maken.
Het gevolg: eerst naar het dichtsbijzijnde service center om het plaatje los te maken, terug naar de keuring en dan terug naar het service center om het plaatje weer vast te zetten.
De vereiste om een gestanst chassisnummer te tonen geldt overigens ook voor de jaarlijkse technische keuring, dus dat klusje wordt omslachtig in de toekomst.