You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben van mening dat de keuring daarop veel te strikt is. Zoals ik al zei vereist de keuring vaak dat de lampen zo laag staan afgesteld zodat je bij 70 km/u al te snel rijdt om het wegdek op adequate afstand te kunnen zien.Ik heb overigens een donkerbruin vermoeden dat de koplampen van alle Facelift Model S van de fabriek uit te hoog staan afgesteld ( toch volgens de norm van de Belgische keuringsstations)
hoe kom je anders aan de kilometers he in deze tijd hahazoals meestal bij Tesla: eind goed al goed
Heeft mij enkel 3 trips naar het keuringcentrum gekost en 2 trips naar het ServiceCenter en een dikke 100 euri....
but hey, KEEP CALM , and enjoy the time with your car
Eind deze maand naar de keuring met mijn S van juli 2016 (1 van de eerste facelifts). Kan er iemand mij op een foto tonen waar ik dat nummer vind? ik heb niets in de passagiersdeurdrempels dat ik kan openmaken..... Of moet de ganse deurdrempel er uit?Bij mijn S'jes (tweemaal, 2016 en 2018) wist de keuringsdienst wel waar het zat (onder passagiersdeurdrempel dus, wist ik zelf natuurlijk niet ) en heeft de keuringsdienst zelf die drempel (half) opengemaakt en mooi terug dichtgedaan. Respectievelijk keuring Nijvel en keuring Mechelen.
Zit wel echt onder de passagiersdeurdrempel dus ze moeten die wel half opentrekken... No harm done, kunnen ze meteen terug vastklikken.Eind deze maand naar de keuring met mijn S van juli 2016 (1 van de eerste facelifts). Kan er iemand mij op een foto tonen waar ik dat nummer vind? ik heb niets in de passagiersdeurdrempels dat ik kan openmaken..... Of moet de ganse deurdrempel er uit?
zo ja; welke passagiersdeurdrempel?
alvast bedankt voor jullie reactie.
Klopt, bij de APK moet deze zichtbaar worden. Voorzichtig met het terug klikken , Zorg ervoor dat de pushpinnen goed zijn uitgelijnd. Bij mij hadden ze dat "te snel" gedaan. Later heeft road-assistent het bij een SuC correct gedaan. Hij had reserve push pinnen bij.Zit wel echt onder de passagiersdeurdrempel dus ze moeten die wel half opentrekken... No harm done, kunnen ze meteen terug vastklikken.
Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht met open te breken. Misschien zijn die mannen bij de keuring wat handiger dan ikzelf...
Tip2 : laat je lichten vooraf afstellen want zoals bij alle model S staan deze vermoedelijk van de fabriek uit veel te hoog.
geen idee, ik heb het bij tesla laten doen maar was wel niet van de eerste keer in orde.Kan ik dit elders dan bij Tesla laten doen?
Korte update: het losmaken van het plaatje is eigenlijk kinderspel. De beste aanpak is vrij ver naar achter het plaatje vastnemen en voorzichtig omhoog trekken / wrikken. Niet proberen het plaatje helemaal te verwijderen, want aan de andere kant leek een scharniertje te zitten waarmee je het plaatje wat kan wegdraaien. Om plaatje terug te bevestigen zachtjes terugdraaien en met de vuist een klop boven de drie koperkleurige bevestigingspunten geven.
Hopelijk bespaar ik hiermee iemand anders hetzelfde tijdverlies.
Gaston, vervelend. Kijk even of je met 2 componenten lijm de clipjes weer terug aan het plastic kunt bevestigen. Dat zou de schade kunnen repareren met vrij weinig kosten.In voorbereiding op de eerste APK Keuring van mijn Model X heb ik bovenstaand advies om het gestanste chassisnummer te tonen opgevolgd. Ik dacht, ik maak het die APK mannen makkelijk door thuis alvast de afdekplaat weg te halen.
In de foto's en tekst van @Anon94140 wordt geadviseerd de afdekplaat weg te draaien. Dit is ONMOGELIJK en leidt 100% zeker tot schade.
Dat is bij mij dus ook gebeurd. Door de draaibeweging zijn 5 bevestigingspootjes / klemmen afgebroken.
Er is maar 1 manier, en dat is de afdekplaat RECHT naar boven uit te nemen. Trek met 2 handen over de volle breedte van de afdekplaat. Er is absoluut geen scharnier- of draaipunt, zoals je in mijn foto kunt zien. De instructie in de handleiding van Tesla is wel correct.
Goed, ik heb nu schade. Helaas. Hopelijk kan ik met deze tip de vele Model X rijders die in de komende tijd hun APK keuring gaan krijgen voor schade behoeden. Kan een moderator misschien iets doen met de post van Anon94140, bijvoorbeeld een waarschuwing plaatsen? Ik heb nog nooit een Disagree op dit forum gegeven, maar nu toch mijn eerste Disagree, in de hoop hiermee anderen te kunnen helpen.
View attachment 642848
Ik ga een poging doen. Denk wel dat de gelijmde delen de volgende keer weer zullen afbreken, gezien de krachten die je moet uitoefenen.Gaston, vervelend. Kijk even of je met 2 componenten lijm de clipjes weer terug aan het plastic kunt bevestigen. Dat zou de schade kunnen repareren met vrij weinig kosten.
Zo werkt het niet in .be keuring wordt daar door overheid gedaan, je hebt geen keuzes....Als mijn apk mannetje te beroerd is om even een schroeven draaier te pakken om een lamp af te stellen kom ik daar niet weer.