Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Vision only park assist is nog uitgeschakeld. Je hebt nu dus eigenlijk geen parkeersensoren meer. Tijdelijk, maar toch gek.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken t.o.v. Tesla’s met USS. En dan met name de biepjes. Ik reed enkele dagen in een Model 3 met USS. Dat was de eerste keer dat ik USS heb mogen ervaren en vind de frequentie van het piepen heel anders (trager) dan op bijv. een Volkswagen.

Herkennen rijders van Tesla’s met USS dit en hebben jullie ook dat dit beter mag bij de introductie van Tesla Vision?
 
Ik ben benieuwd hoe dat gaat werken t.o.v. Tesla’s met USS. En dan met name de biepjes. Ik reed enkele dagen in een Model 3 met USS. Dat was de eerste keer dat ik USS heb mogen ervaren en vind de frequentie van het piepen heel anders (trager) dan op bijv. een Volkswagen.

Herkennen rijders van Tesla’s met USS dit en hebben jullie ook dat dit beter mag bij de introductie van Tesla Vision?
Ik vind de biepjes uitstekend werken, ook omdat ze komen vanuit de richting waar het gevaar dreigt. Het geluid verandert met de afstand, dus eigenlijk kun je op je gehoor inparkeren. Ik hoop dat het met vision-only net zo goed gaat werken, maar ben bang dat de camera's aan de voorkant/zijkant net te weinig zicht hebben.
 
Waarom wacht jij op Berlijn auto’s? En zaten er nog USS op die R’dam auto dan? Of bedoel je dat vision only niet goed werkt en ze daarom schade hadden?
Geen USS en camera’s zijn nog de oude, stoelen achterin waren nog de oude.

Verder was die schade omdat iemand er vanuit ging dat de ‘biepjes’ het nog zouden doen.

Ik denk dat 2023 nog wat moois in petto heeft qua vernieuwingen, dus wacht nog even mooi af.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Begrijp ik goed dat vision only geen piepjes geeft bij parkeren? Voor zit er overigens heelmaal geen camera die de ruimte voor de bumper kan zien bedenk ik, of is daar een camera bijgekomen?
Klopt. Vooralsnog geen lijntjes en/of piepjes bij parkeren. Geen extra camera's. Het is wachten op de update en dan nog is het maar afwachten wat ze daadwerkelijk terug kunnen brengen met Vision.
 
Man man.. Dus 'vision only' betekent dus eigenlijk 'bekijk het maar!'...
Nee. Ze zijn software aan het maken die met behulp van de camera’s afstand tot objecten gaat weergeven. Zelfde functie als USS dus.

Echter is de software nog niet af en weet nog niemand hoe goed het in de praktijk zal werken (behalve Tesla zelf, en die lijken er wel vertrouwen in te hebben).
 
Hier ook testrit gedaan vandaag.....
Rwd blauw met 19" wielen
Totaal geen stug geveerde auto . Ik vond het precies goed geveerd. Prima geluids kwaliteit radio . Voor mij snel genoeg naar de 100 km lijkt wel raket....
Verbruik gemiddeld over 1 uur rijden binnendoorweg en klein stukje snelweg 12 kwh per 100 km heel netjes . Ruimte is fantastisch.... is heerlijk heel stil en trekt lekker vlot door de bochten geen overhellen ....parkeren is even opletten met vision
Kan niet meer wachten tot de mijne word afgeleverd kan iedereen deze auto aanraden of je moet van knopjes houden
IK ben echt blij met deze keus lekkere instap en uitstap uurtje gereden maar weet zeker dat dit een heerlijke reisauto gaat worden
 
Gisteren een eerste “echte” rit gemaakt. Ondanks even wennen aan autopilot/cruise control icm met inhalen etc heerlijke autorit gehad.
Uiteindelijk heel erg blij met de ruimte voor mezelf en mijn gezin. Met 2 kinderen en een Mercedes A-Klasse Sedan is het geen succes.

Vandaag dus met m’n dochter op pad geweest. Bijna helemaal snelweg met een cruise snelheid van 130 km/h.

FA73B2DA-A463-4840-BFC5-5E5367982946.jpeg


Met de huidige buitentemperatuur toch nog net meer dan 300 km op volle lading.

Mijn grootste aandachtspunt op dit moment is het toch wel actieve lane departure warning. Ondanks dat de instelling op Uit ipv Waarschuwing of assistentie staat.

Totaal erg blij met de auto die veel ruimte en gevoel van luxe geeft.
 
Gisteren een eerste “echte” rit gemaakt. Ondanks even wennen aan autopilot/cruise control icm met inhalen etc heerlijke autorit gehad.
Uiteindelijk heel erg blij met de ruimte voor mezelf en mijn gezin. Met 2 kinderen en een Mercedes A-Klasse Sedan is het geen succes.

Vandaag dus met m’n dochter op pad geweest. Bijna helemaal snelweg met een cruise snelheid van 130 km/h.

View attachment 878688

Met de huidige buitentemperatuur toch nog net meer dan 300 km op volle lading.

Mijn grootste aandachtspunt op dit moment is het toch wel actieve lane departure warning. Ondanks dat de instelling op Uit ipv Waarschuwing of assistentie staat.

Totaal erg blij met de auto die veel ruimte en gevoel van luxe geeft.

130km/u constant, koud weer en nog +300km netto per volle lading? Is zeker erg netjes!
Had je wind mee? 👍 😄
 
Lijkt me niet toch? Dot is de voorspelde range, niet de gemaakte. 130km met dit weer, dan zou 300km een wonder zijn. Denk ik:)
In dat energiescherm is de voorspelde range de range obv het gemiddelde verbruik over de laatste 50km icm de accustand.

Dat is dus range die écht te halen is met hetzelfde verbruik.

Ipv 50km kan je hem ook op laatste 25km of 10km zetten.
 
I’m sorry geen idee hoe ik dat moet doen. Ik heb een afstand van 2x 60 km afgelegd.

Morgen ga ik voor m’n werk naar Schiphol (180 km enkele reis) dan weet ik wat het werkelijk doet op de snelweg.
1669659174900.png


Voordat je aan de reis begint, kun je de dagteller resetten (zoals in elke auto) en aan het einde krijg je een overzicht van hoe ver je hebt gereisd, verbruikt vermogen en efficiëntie

1669659299178.png
 
  • Like
Reactions: JWTheKING
A question. Did MY come with any kind of interior floor mats? Just asking before ordering ones from Tesla (robust textile ones) if they don't have any. My pickup date is 8th December.
I think the cars in Europe all come with soft mats. I am going to wait and check if they suit my needs or if I need stronger ones. I live in the city, so not too much mud here
 
  • Like
Reactions: mr_nederland