SnowLeopard
Member
eens per twee weken door een volledig automatische wasstraat.@IvoS @SnowLeopard - Heeft u bij het schoonmaken van de auto de gewone machinewas of wasbox gebruikt?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eens per twee weken door een volledig automatische wasstraat.@IvoS @SnowLeopard - Heeft u bij het schoonmaken van de auto de gewone machinewas of wasbox gebruikt?
Maar er komen nog steeds borstels van pas. Niet heel bevorderlijk voor de lak.eens per twee weken door een volledig automatische wasstraat. View attachment 885312
Had ie maar geen auto moeten worden. Hier ook ~ eens/maand door de wasstraat.Maar er komen nog steeds borstels van pas. Niet heel bevorderlijk voor de lak.
Ook sterk afhankelijk van de kleur. Zwart was ik liever met de hand. Wit door de wasstraat. Krassen zijn bij een witte lak vrijwel niet zichtbaar. Zwart is een drama....Ik was met de hand, op de oprit. Zou geen borstel durven te wagen!
3.1-3.2 bar in de banden en karren maar. Na zo'n 2-3.000 km is het weg. Was bij mijn vorige 2 auto's ook zo.Ja ik ervaar het trillen vanaf 60 km/h tot hoge snelheden.
Ook voel / hoor je de vlakke kanten.
Ik heb gelijk een service afspraak gemaakt toen ik het voelde. Deze week langs geweest en bleek linksachter verkeerd gebalanceerd te zijn. Nu nergens last meer van.Ik heb inmiddels 1100km gereden met mijn model Y RWD. Maar nog steeds last van trillende banden. Zijn er meer die dit ervaren? Tesla service geeft aan dat dit na 4000 km weg zou zijn. Ivm de platte kanten door lang stilstaan op de boot.
Roestploblemen? Waar/wat bedoel je dan? Nog niet gezien?Heb ook naar een gebruikte S gekeken, die hebben veel roestproblemen, X trouwens ook. Weliswaar de eerste generatie (2013 ofzo?).
nogmaals: verkeerde woordkeuze roest, bedoel idd aluminium oxide bij S en X. Maar no worries, niet relevant voor de Y voorlopig.Roestploblemen? Waar/wat bedoel je dan? Nog niet gezien?
Edit, zie dat je aluminium oxidatie bedoeld. Ook nog niet gezien, maar roest zeker niet (want aluminium;-)
Dit klopt en komt omdat Tesla niet meer gebruikt maakt van de radar om afstand te meten naar voorganger maar alleen maar gebruikt maakt van de camera’sIk moet zeggen dat ik geschokt ben over de staat van AutoPilot.
Zolang er geen file op de weg staat werkt hij op zich prima, maar bij file is autopilot voor mijn gevoel echt levensgevaarlijk. Ik ben adaptive cruise + lane centering assist gewend vanuit Volkswagen en Kia, maar de Model Y laten grote gaten vallen als het verkeer optrekt (zelfs op afstand 2), en remt erg laat en hard.
Vandaag op de terugweg twee keer uit angst voor iemand op de achterbumper AP afgezet, en tweemaal de alarmlichten aangezet omdat ik de harde remactie zag aankomen.
Daarnaast, als je in stop&go verkeer zit trekt hij telkens te hard op om gelijk weer in de rem te moeten. 's Ochtends was ik het ping pong in de stoel
Ik zit nu op 2022.4.2 maar ik mag hopen dat het snel beter word, want hier kan ik echt niet een vol jaar in rijden. Ik dacht dat Tesla de software juist onder de knie had, maar eigenlijk alles behalve de routeplanner en de app is slechter dan wat ik gewend ben xD
De auto is verder qua kwaliteit / interieur / exterieur / aandrijflijn / ophanging / vering echt perfect.
In mijn Model 3 tot 1 oktober niks gemerkt aan AP in de file. Dan zou de radar pas vanaf toen niet meer gebruikt moeten zijn, en de achteruitgang van kwaliteit AP in file door iedereen opgemerkt moeten zijn. Dat beeld heb ik niet.Dit klopt en komt omdat Tesla niet meer gebruikt maakt van de radar om afstand te meten naar voorganger maar alleen maar gebruikt maakt van de camera’s
Daardoor zijn er minder phantom brakes omdat radar niet meer clasht met vision, echter is het file rijden wel een drama geworden.
Wieldoppen bedoel jeNa anderhalve week geleden opgehaald te hebben en bijna 1000km verder heb ik er ook maar zwarte velgen onder gedaan.
Rijdt nog steeds heerlijk, het trillen van de banden op hogere snelheid lijkt steeds meer af te nemen. Was al niet heel veel en stoorde me er ook niet zo aan.
View attachment 887107View attachment 887108