Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
OKe, nog steeds de vlakke achterbank (links)?

View attachment 887404
Foto van hierboven is op 16 oktober gedeeld door Chris Zheng op Twitter en daarna is er nooit meer iets over gemeld of getoond. Ook in de allerlaatste leveringen uit Berlijn, China en de US is er geen nieuwe achterbank gesignaleerd. Denk dat we deze nu in de folder “Urban Myths” kunnen plaatsen…

Ben ook erg sceptisch over die nieuwe (5mp) camera’s. Iedereen zegt dat “die camera’s met die ribbeltjes” de nieuwe 5 mp camera’s zijn maar heb niemand die camera’s uit de behuizing zien trekken om dat ook te verifiëren. Vooralsnog voor mij ook nog gewoon een mythe.
 
Ooit genomen in mijn Model 3 om dat er destijds wat problemen waren met data transfer naar USB sticks. Overigens lijkt me zo’n uitstekende USB stick in het handschoenkastje een risico omdat daar -bij ons althans- nog wel eens wat in gestouwd wordt. Overigens is die SSD niet veel groter dan een USB stick hoor. En waar moet ik anders die bakken met ruimte in Tesla mee vullen..
Usb stickje is maar half zo groot als de originele... Knap als je die kapot krijgt.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Foto van hierboven is op 16 oktober gedeeld door Chris Zheng op Twitter en daarna is er nooit meer iets over gemeld of getoond. Ook in de allerlaatste leveringen uit Berlijn, China en de US is er geen nieuwe achterbank gesignaleerd. Denk dat we deze nu in de folder “Urban Myths” kunnen plaatsen…

Ben ook erg sceptisch over die nieuwe (5mp) camera’s. Iedereen zegt dat “die camera’s met die ribbeltjes” de nieuwe 5 mp camera’s zijn maar heb niemand die camera’s uit de behuizing zien trekken om dat ook te verifiëren. Vooralsnog voor mij ook nog gewoon een mythe.
De 2e foto lijkt bni ook een beetje gesjopt. We gaan het snel zien en horen.
 
Foto van hierboven is op 16 oktober gedeeld door Chris Zheng op Twitter en daarna is er nooit meer iets over gemeld of getoond. Ook in de allerlaatste leveringen uit Berlijn, China en de US is er geen nieuwe achterbank gesignaleerd. Denk dat we deze nu in de folder “Urban Myths” kunnen plaatsen…

Ben ook erg sceptisch over die nieuwe (5mp) camera’s. Iedereen zegt dat “die camera’s met die ribbeltjes” de nieuwe 5 mp camera’s zijn maar heb niemand die camera’s uit de behuizing zien trekken om dat ook te verifiëren. Vooralsnog voor mij ook nog gewoon een mythe.
De camera's worden toch in de US al uitgeleverd? Zitten overigens ook al op de nieuwe zilver en rood demo modellen die laatst in Zwitserland(?) stonden.
 
De camera's worden toch in de US al uitgeleverd? Zitten overigens ook al op de nieuwe zilver en rood demo modellen die laatst in Zwitserland(?) stonden.
Die “camera’s met ribbeltjes” zijn idd al verschillende plekken gezien; mijn punt is dat dat enkel het uiterlijk is van de lens-behuizing. Bij mijn weten heeft nog niemand die ribbel-lens uit de behuizing getrokken om te zien of er ook daadwerkelijk een 5mp-sensor achter zit? Dat is toch nog nergens geverifieerd?
 
Vanmiddag Tesla MY RWD geleverd gekregen. Goeie uitleg/installatie gekregen in Tilburg.

Vond de auto iets minder comfortabel en rumoeriger dan tijdens proefrit, denk dat ook mijn banden wat plat zijn en ik dit nog los moet rijden.

Met rijden best irritant dat de AP er af schiet bij baanwissel en dat je die dan weer moet aanzetten. Om hier nou €3800 voor EAP voor te gaan aftikken….

Nog een kleine ergenis, waar ik na wat Googlelen nog geen oplossing voor heb: de laadstekker van mijn Wallbox Pulse blijft vergrendeld, ook als de auto ontgrendeld is. Wat is de beste manier om als je aan komt lopen snel die stekker er uit te kunnen trekken?

Verder mooie kar en verbruik was rond 160wh/km erg netjes (110km via snelweg, 9 graden)
 
Vanmiddag Tesla MY RWD geleverd gekregen. Goeie uitleg/installatie gekregen in Tilburg.

Vond de auto iets minder comfortabel en rumoeriger dan tijdens proefrit, denk dat ook mijn banden wat plat zijn en ik dit nog los moet rijden.

Met rijden best irritant dat de AP er af schiet bij baanwissel en dat je die dan weer moet aanzetten. Om hier nou €3800 voor EAP voor te gaan aftikken….

Nog een kleine ergenis, waar ik na wat Googlelen nog geen oplossing voor heb: de laadstekker van mijn Wallbox Pulse blijft vergrendeld, ook als de auto ontgrendeld is. Wat is de beste manier om als je aan komt lopen snel die stekker er uit te kunnen trekken?

Verder mooie kar en verbruik was rond 160wh/km erg netjes (110km via snelweg, 9 graden)
Ik heb de Tesla lader, dus Wallbox specifiek kan ik je niet helpen. Met mijn model 3 zorg ik er altijd voor dat de telefoonsleutel “aan” staat. Tesla connector gaat daardoor altijd los
 
Kunt ook via de app op de knop “laadpoort ontgrendelen” oid drukken. Dat MOET (hoop ik) werken
Klopt, via de app kan het (en menu op scherm in auto). Maar vind dit allemaal omslachtige handelingen. Wil ‘s ochtends gewoon aan komen lopen, met mobiel automatisch ontgrendelen, en die stekker er uit trekken.

Met m’n Lynk & Co werd bij ontgrendelen auto ook het laden gestopt en de vergrendeling van de kabel, helemaal prima!
 
 

Attachments

  • 0FE3BD52-FE16-4B1C-8656-1C89C5BA392F.png
    0FE3BD52-FE16-4B1C-8656-1C89C5BA392F.png
    522.3 KB · Views: 58
Durf ik je niet te zeggen! Ondanks dat de auto uit China komt, ben ik voorzichtig met spulletjes uit China
 
Durf ik je niet te zeggen! Ondanks dat de auto uit China komt, ben ik voorzichtig met spulletjes uit China
Ja dat doet het! Ik heb een third party type 2 laadkabel met zo een knopje in de socket. Zowel openen van laadpoort als stoppen van laadsessie en ontgrendelen.

“Voorzichtig met spullen uit China”. Tjah wat koop je. Dit stelt weinig voor. Ik meen zelfs te herinneren dat iemand hier in het forum deze knopjes zelf bouwde in de beginjaren. Is een bepaalde frequentie waarmee je alle tesla laadpoorten kunt openen.
 
  • Like
Reactions: Freak