Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
You can adapt the height of opening of the lid for that reason.
Check the manual.
Should better be location based. Another room for improvement šŸ˜
Indeed i had tried that earlier but kept it on a high since it was easier and i didnā€™t had to bend my neck to pick up the luggage. Paid the price nowšŸ˜”. Indeed location based height would be the best solution and shouldnā€™t be that hard to implement either. Just like the folding side mirrors is location based.
 
  • Like
Reactions: Phil V
In beide genoemde posts staat niets waaruit ik mogelijke antwoorden op mijn vragen had kunnen opmaken.
De Alie wieldoppen, die ik heb aangebracht, hebben aan de binnenkant rondom foam geplakt zodat ze de velgrand niet beschermen. De logoā€™s zitten er origineel niet op ( mag niet= namaak) maar worden er op verzoek in de chat gratis los bijgeleverd.
 
  • Like
Reactions: NielsA
De Alie wieldoppen, die ik heb aangebracht, hebben aan de binnenkant rondom foam geplakt zodat ze de velgrand niet beschermen. De logoā€™s zitten er origineel niet op ( mag niet= namaak) maar worden er op verzoek in de chat gratis los bijgeleverd.
Voor de goede orde: dank voor de hulp! Ik was alleen een beetje op mijn lange teen getrapt met de ā€˜zoekā€™ opmerking.

Heb de Ali seller ernaar gevraagd maar, heb ik weer, die heeft ze niet.. Al wel gevonden elders, maar toch. Ik zal eens kijken wat ik aan moet met die strips: denk dat die ook aan de binnenkant van de dop moeten worden bevestigd, want op de velg zie ik die niet zo snel hechten ook.
 
  • Like
Reactions: Solex
Ik heb geen Aliexpress kappen, maar Rimetrix, en daar moest de zelfklevende strip aan de binnenkant van de velg langs de rand geplakt worden. Bij het opklikken komt die dan precies op de velgrand en beschermt zo zowel de kap als de velg tegen beschadigen.

Schermafbeelding 2023-01-07 om 18.45.04.png
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik heb geen Aliexpress kappen, maar Rimetrix, en daar moest de zelfklevende strip aan de binnenkant van de velg langs de rand geplakt worden. Bij het opklikken komt die dan precies op de velgrand en beschermt zo zowel de kap als de velg tegen beschadigen.

View attachment 893358
Heb dit ook voor mijn Ali-kappen gedaan, snel gedaan. Heel eenvoudig en idd op de kappen zelf; niet op de wielen.

Heb ze er nu weekje op mn nieuwe MY RWD zitten en zijn al flink gebutst en beschadigd doordat ik enorm moet wennen aan de breedte van de auto vergeleken met mijn vorige i3ā€¦ Ze kostten me maar 25ā‚¬ per stuk dus blij dat ze de klappen opvangen ipv de velgen zelfā€¦ šŸ˜±
 
Vandaag weer even in mijn Model 3 gereden en er is wel een opvallend verschil: bij kleine oneffenheden (putdeksel, randjes, dikke belijning) hoor ik niets van het onderstel in mijn Model 3, maar in de Model Y bonkt het een beetje. Geen geluid van de banden maar van duidelijk onder de auto. Het lijkt op een oude auto met harde fusee-rubbers.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben?
 
  • Like
Reactions: Gertjandh
Vandaag weer even in mijn Model 3 gereden en er is wel een opvallend verschil: bij kleine oneffenheden (putdeksel, randjes, dikke belijning) hoor ik niets van het onderstel in mijn Model 3, maar in de Model Y bonkt het een beetje. Geen geluid van de banden maar van duidelijk onder de auto. Het lijkt op een oude auto met harde fusee-rubbers.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben?
Ik heb inderdaad ook hetzelfde. je merkt het goed bij oneffenheden.
 
  • Like
Reactions: Gertjandh
Vandaag weer even in mijn Model 3 gereden en er is wel een opvallend verschil: bij kleine oneffenheden (putdeksel, randjes, dikke belijning) hoor ik niets van het onderstel in mijn Model 3, maar in de Model Y bonkt het een beetje. Geen geluid van de banden maar van duidelijk onder de auto. Het lijkt op een oude auto met harde fusee-rubbers.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben?
Komt het geluid niet door de losse zware laadkabel of andere zware spullen in de kofferbak die aan het stuiteren is? Probeer dezelfde test eens te doen met een lege kofferbak en de ruimte onder. Ben benieuw.

De auto is zo stil. Je hoort echt alles....
 
Last edited:
  • Like
Reactions: NielsA