Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog even opgelet vanmiddag. Bij de start had ik puntjes, maar na een tijdje rijden waren de puntjes weg en had ik nog wel dat groene icoontje. Toen ik het pedaal losliet ging ie regenereren en verschenen de puntjes ineens weer.
Ik denk dat jij de puntjes niet meer ziet zodra je op AP rijd, en zodra je dan daadwerkelijk remt of van AP afgaat zie je de puntjes ineens weer?

Dit was mij toevallig ook al opgevallen en vind dit ook een vertekend beeld, zodra ik AP inschakelt lijkt het inderdaad of je full regen hebt (bij de puntjes dan, die zijn weg). Maar het tekentje blijft wel staan.

Hoor graag of het bij jou ook is als je AP aan of uit zet dat het lijkt alsof je wel full regen heb. Regen is trouwens niet een vast gegeven, mocht die "net" op bedrijfstemperatuur zijn en je vraagt "te" veel van van de regen kan die zomaar weer de regen limiteren. Mooi filmpje hiervan is de test van Bjorn op YouTube met de RWD door Thailand in de bergen.

PS, volgens mij is de software voor dit symbooltje niet helemaal in orde, vanmorgen had ik puntjes (dus geen full regen) maar het symbooltje was weg en reed gewoon zelf.
 
Ik denk dat jij de puntjes niet meer ziet zodra je op AP rijd, en zodra je dan daadwerkelijk remt of van AP afgaat zie je de puntjes ineens weer?

Dit was mij toevallig ook al opgevallen en vind dit ook een vertekend beeld, zodra ik AP inschakkelt lijkt het inderdaad of je full regen hebt (bij de puntjes dan, die zijn weg). Maar het tekendje blijft wel staan.

Hoor graag of het bij jou ook is als je AP aan of uit zet dat het lijkt alsof je wel full regen heb.

PS, volgens mij is de software voor dit symbooltje niet helemaal in orde, vanmorgen had ik puntjes (dus geen full regen) maar het symbooltje was weg en reed gewoon zelf.
He, dat kan wel eens kloppen idd. Nu ik terugdenk reed ik op AP en waren ze idd weg, dat is het.

Overigens heb ik wel regen met een brandend icoontje, dus op lage snelheid voelt het redelijk hetzelfde, maar vooral als je van wat hogere snelheid het pedaal loslaat merk je dat je moet bijremmen met het rempedaal als het kruispunt nadert ;)
 
He, dat kan wel eens kloppen idd. Nu ik terugdenk reed ik op AP en waren ze idd weg, dat is het.

Overigens heb ik wel regen met een brandend icoontje, dus op lage snelheid voelt het redelijk hetzelfde, maar vooral als je van wat hogere snelheid het pedaal loslaat merk je dat je moet bijremmen met het rempedaal als het kruispunt nadert ;)
Interessant iets is trouwens als ik de M3 handleiding kijk zie ik dit:

To experience the same amount of deceleration whenever you release the accelerator pedal, regardless of the state of the Battery, you can choose to have the regular braking system automatically engage whenever regenerative braking is limited. Touch Controls > Pedals & Steering > Apply Brakes When Regenerative Braking is Limited.
Note
If Apply Brakes When Regenerative Braking is Limited is enabled and applying the brakes, the brake pedal may move and it may feel stiffer when pressed. This is expected and does not change your ability to slow down Model 3.

Bij de model Y zie ik dit niet, ik zou dit persoonlijk super vinden dan merk je dus niet dat je regen minder is aangezien de auto gewoon voor je remt.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
  • Informative
  • Like
Reactions: Joe-NL and RobsEV
Ik zette vanavond de verwarming van de auto aan via de app en toen we aan de auto kwamen maakte deze een zeer luid ratelend geluid. Ik heb maar meteen een service aanvraag ingediend maar vroeg me af of iemand anders hier ook last van heeft (gehad)?
 
Jammer, heb hem pas 3 weken :) Heb maar meteen een service aanvraag ingediend, ook voor het fluitend geluid bij felle wind. Is er iemand die dat al door Tesla heeft kunnen laten oplossen?
Tot nu toe op dit forum gezien als oorzaken voor het gefluit: achterste zijruitje en achterklep.
Mijn auto gaat maandag naar een service-afspraak, voor dit fluiten en voor geluid uit het onderstel. En voor controle camera in rechter portier-stijl, er wordt in het donker vaak over geklaagd dat die geblokkeerd/beslagen is maar dat is hij geen van beiden.
 
Tot nu toe op dit forum gezien als oorzaken voor het gefluit: achterste zijruitje en achterklep.
Mijn auto gaat maandag naar een service-afspraak, voor dit fluiten en voor geluid uit het onderstel. En voor controle camera in rechter portier-stijl, er wordt in het donker vaak over geklaagd dat die geblokkeerd/beslagen is maar dat is hij geen van beiden.
Maandag komt de Ranger bij ons ter plaatse voor onze 2 Y's voor het gefluit. Verder is er ook een wagen die een klikken geluid heeft; ondertussen ben ik er achtergekomen dat het van de rechter achterzetel komt. Ik heb per toeval de zetel eens moeten plat leggen en het geluid was weg.
 
Hi am in France got mine last month MY rwd standard my range shows 420km full, I had vibration from the front took back they said about the tyres aswell,all seems OK. I AM NOT happy with tesla vision I am taking pictures everyday it should at least perform !!
20230116_070335.jpg
pictures of error
20230116_070622.jpg
 

Attachments

  • 20230116_070213.jpg
    20230116_070213.jpg
    271.6 KB · Views: 40