Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model Y RWD review

This site may earn commission on affiliate links.
Voor dagdagelijks gebruik heb je geen van beide nodig.
Tenzij je een heel uitzonderlijk rijprofiel hebt. En dan nog, met zo veel km per dag, is een koffiepauze aan de SuC ook geen straf. Of moet je toch wel ergens parkeren waar een laadpaal staat.
Die fixatie op range verdwijnt heel snel met wat ervaring. Omdenken heet dat.
daarom dat ik de rwd heb besteld die ik binnen een 2 a 3 weken in ontvangst mag nemen. Ik rij sowieso nooit meer dan 2 uren 1 stuk zonder eens te stoppen om de benen te strekken dus een LR heeft geen enkele toegevoegde waarde voor mij. De enige reden waarom ik twijfelde tussen een rwd en de LR is de performantie maar uiteindelijk is de rwd meer dan vlot genoeg voor mijn rijstijl.
 
  • Like
Reactions: mr_nederland
Hier en daar valt te lezen dat de MY uit Berlijn een recent verbeterde ophanging heeft en ook beter gevulde voorzetels, herkenbaar aan het dubbel stiksel aan de zijkant van de zitting dat bij de Chinese produkten enkel is. Ook zijn de zittingen van de achterbank 3cm verlengd. Daarom hebben we vorige week bij de bestelling gekozen voor quicksilver ipv wit omdat de twee nieuwe kleuren voorlopig enkel in Berlijn gebruikt worden in de nieuwe lakstraat en we dus hopen een model met zachtere ophanging te ontvangen.
 
Hier en daar valt te lezen dat de MY uit Berlijn een recent verbeterde ophanging heeft en ook beter gevulde voorzetels, herkenbaar aan het dubbel stiksel aan de zijkant van de zitting dat bij de Chinese produkten enkel is. Ook zijn de zittingen van de achterbank 3cm verlengd. Daarom hebben we vorige week bij de bestelling gekozen voor quicksilver ipv wit omdat de twee nieuwe kleuren voorlopig enkel in Berlijn gebruikt worden in de nieuwe lakstraat en we dus hopen een model met zachtere ophanging te ontvangen.
Wit of Zwart Long Range komt zowel uit Berlijn als Shanghai. Aan VIN te zien waar ze vandaan komen. De verlengde achterbank heeft volgens mij nog niemand. Vraag is nog steeds wat er van waar is.
 
Pas gisteren toegetreden en antwoord was op een vraagje dat ik niet direct meer terug vind.
Wij wonen in Wichelen België en hebben pas vorige week onze eerste Tesla LR besteld, nog geen VIN zichtbaar, levering staat nog steeds op februari-maart. Volgens Tesla Gent zou het allicht eind maart worden. Zoals hierboven te lezen hebben we de quicksilver besteld om in toch enkele vernieuwingen op de auto te hebben.
Nog nooit een nieuwe auto gekocht, hopelijk eentje zonder probleempjes.
 
Hier en daar valt te lezen dat de MY uit Berlijn een recent verbeterde ophanging heeft en ook beter gevulde voorzetels, herkenbaar aan het dubbel stiksel aan de zijkant van de zitting dat bij de Chinese produkten enkel is. Ook zijn de zittingen van de achterbank 3cm verlengd. Daarom hebben we vorige week bij de bestelling gekozen voor quicksilver ipv wit omdat de twee nieuwe kleuren voorlopig enkel in Berlijn gebruikt worden in de nieuwe lakstraat en we dus hopen een model met zachtere ophanging te ontvangen.
De heel iets langere achterbank is nog niet geleverd. Dus kleine kans.
 
Het verbinden van 1 of meerdere controllers zou voor de 3/Y ook gewoon moeten kunnen via Bluetooth. Dit is bij de S/X reeds mogelijk, vermoed dat dit in een toekomstige update ook wel mogelijk gemaakt kan worden voor de 3/Y.
Zie deze USB Hub

€ 35,94 | Yz Handschoenenkastje Docking Station Voor Tesla Model Y Model 3 Snellader 4 Usb Shunt Hub Massaal Adapter Aangedreven splitter Extension
 
Hier en daar valt te lezen dat de MY uit Berlijn een recent verbeterde ophanging heeft en ook beter gevulde voorzetels, herkenbaar aan het dubbel stiksel aan de zijkant van de zitting dat bij de Chinese produkten enkel is. Ook zijn de zittingen van de achterbank 3cm verlengd. Daarom hebben we vorige week bij de bestelling gekozen voor quicksilver ipv wit omdat de twee nieuwe kleuren voorlopig enkel in Berlijn gebruikt worden in de nieuwe lakstraat en we dus hopen een model met zachtere ophanging te ontvangen.
Dat de zetels een dubbel stiksel is nog herkenbaar voor een MIG. Echter kan dat elk moment ook voor de MIC zijn. De ophanging zou al gelijk moeten zijn. De zitting van 3cm breder is nog niet gespot in het echt.

Wat betreft de “nieuwe” kleur blauw.
Er zijn geruchten. Maar dan moet je nog wel even geduld hebben. Zo is er altijd wel wat om te wachten op de volgende serie Tesla’s. Altijd een upgrade of verbetering.
 
  • Like
Reactions: janomill
Last edited: