Ik heb in het andere topic een uitgebreid verslag (met metrics, tabellen en grafieken) gemaakt over verbruik/range etc over een tripje naar Oostenrijk:
Op wintersport met de Tesla
Netto rijtijd. Dat is dus zonder laden neem ik aan. Met laden ..... verbaasde mij ook (bijna exact 1 uur geladen). 1 uur vertraging onderweg gehad. 4:00 weg 15:00 aangkomen. Zelfs met 10:15 of 10:30 totale rijstijd, is dit goed. P.s. Ladestau, nergens drukteslamotorsclub.com
Wellicht geeft dat inzicht voor mensen die hier benieuwd naar zijn.
Thx, zeer interessant!
Neen, maar als je vergelijkt met de Nederlandse verbruiken is de relatieve afwijking groter dan met een MS.
Bij de MS was indertijd de AWD zuiniger dan de RWD. De AWD gebruikt zijn 2e motor slechts als er power nodig is. Eenmaal op kruissnelheid is er nog weinig power nodig en wordt de zuinigere motor gebruikt. Zuiniger dan de RWD motor. Ik weet niet of dat ook bij de M3 en MY zo is.
De oude model S RWD was inderdaad niet zo zuinig omdat die ene motor niet zo efficient was.
Bij de model 3/Y is het anders en is de RWD iets zuiniger (+/- 5%? ) dan de AWD, maar de AWD is wel nog steeds zeer zuinig gezien het enorme totaalvermogen.