Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het grote verzameldraadje voor alle modificaties aan je Tesla. Maakt niet uit of het een Model S, 3, X, Roadster 1.0, of in de toekomst Model Y, Roadster 2.0 of Cybertruck, is. Alle modellen zijn hier welkom. 😉 Zelfs modificaties aan je Tesla Semi! Of gaat dat net iets te ver? 😅 In ieder geval, heb je iets aan je Tesla gemodificeerd of laten modificeren en wil je dit delen, post het dan hier. 😃

We hebben nu alleen 2 draadjes voor ervaringen met verlagen en voor velgen en banden. En die gaan dan ook vooral over de ervaringen achteraf en niet zo zeer de montage/installatie ervan. Dus heb je een mooie schroefset of verlagingsveren eronder gezet (of laten doen) of kan je Tesla lekker op de grond liggen door middel van airride, laat het maar zien! Maar er zijn natuurlijk nog veel meer modificaties mogelijk. Te denken aan bijvoorbeeld wraps met kleurfolie of PPF, chrome deletes (of chrome add-ons voor de nieuwe modellen 😂), spacers, aanpassingen of toevoegingen aan de verlichting etc. Modificaties aan het interieur tellen ook gewoon mee. 😉

Hoop door dit modificaties draadje zo breed mogelijk te houden dat het actief gaat blijven en niet ergens op de laatste paar pagina's gaat belanden. 😁 Dit moet gewoon een leuke plek worden om de ideeën die anderen met hun Tesla's hebben te kunnen zien en om eventueel zelf ook weer nieuwe ideeën op te kunnen doen.
 
Ik zal wel beginnen met mijn eigen Tesla Model 3 die inmiddels al heel wat modificaties achter de rug heeft. 😋

De belangrijkste is meteen ook een unieke die vooralsnog alleen op mijn Tesla te vinden is. Namelijk een verlaging door middel van een Mountain Pass Performance schroefset (comfort instelbare variant), in combinatie met iets kortere Swift veren om plaats te geven aan air cups van Stanceparts op beide de voor- en achteras.
Heel mooi systeem om laag te kunnen rijden en wanneer nodig (bij drempels, opritten of andere obstakels) de auto hoger te kunnen zetten zodat je niets beschadigd aan de auto. Heb hem met deze setup vooraan 50mm lager liggen, achteraan 40mm (SR+ staat vooraan standaard erg hoog) en kan hem terug naar originele hoogte zetten met de air cups wanneer nodig.
Zou niet meer zonder dit systeem een verlaagde auto willen hebben. Enige nadeel is wel dat je een luchttank, compressor en kleppen nodig hebt. Bij mij zit dit allemaal in de frunk aangezien ik die toch nooit gebruikte. Deze setup volledig zelf ingebouwd, alleen hulp gehad bij het wrappen van de tank. 😁 En ook paar onderdelen moeten laten maken om de air cups passend te krijgen.

6vgkJv6.jpg


EbCnOPo.jpg


nszBDCB.jpg


Het systeem met de air cups werkt helaas nog niet 100% perfect. Ben er nog mee bezig om dit allemaal goed te krijgen, beide voor en achter. Blijkt toch een hele uitdaging te zijn om dit onder een Tesla Model 3 te krijgen.
Achter omdat de veer niet mooi recht loopt, hierdoor te veel zijwaartse druk in de air cups waardoor deze soms lucht lekken. Dit zal worden opgelost binnenkort met een nieuwe versie van de air cups. Heb gelukkig heel goed contact met Stanceparts en ze doen er echt alles aan om dit perfect werkend te krijgen voor mij. 😃
Voor zit het probleem meer in de originele top mounts van Tesla. Met deze lukt het niet om de air cups genoeg mee te laten draaien en kantelen samen met de demper tijdens het sturen. Hierdoor lekken ze ook weer wat lucht tijdens het sturen. De oplossing hiervoor is inmiddels binnen maar moet eerst weer wat onderdelen laten maken om dit passend te maken op de MPP schroefset. Namelijk nieuwe topmounts met een uniball/spherical lager erin. Worden normaal meer in de racerij gebruikt maar deze zijn toch echt voor straatgebruik. De lagers zitten volledig omhuld met rubber dus dit zal nog voldoende vibraties en geluid weg houden, waarschijnlijk wel iets meer dan de originele top mounts maar we gaan het wel zien binnenkort. Deze worden normaal voor bovenop luchtveren van Flyyair en Airdemand gebruikt.

4AZsuAY.jpg


Met een verlaging van meer dan 30mm is het zeker ook handig om de toe + camber arms te vervangen zodat deze achter ook juist te verstellen zijn. Deze zitten er dus bij mij ook onder, wederom van Mountain Pass Performance. Ook heb ik hun spring arms eronder zitten zodat ik lineaire veren kan gebruiken, noodzakelijk voor de air cups. Deze kun je zien op de foto bovenaan van de achterste air cups.

zqyLUaH.jpg


Verder nog een modificatie die niet op veel Tesla's te zien zal zijn. Langere draadeinden voor de wielen zodat ik elke willekeurige maat spacer kan monteren. De zogenaamde bolt-on spacers van bijvoorbeeld Bloxsport zijn wel handiger maar op deze manier met de langere draadeinden is veel veiliger en makkelijker om aanpassingen te maken wanneer nodig. Zo kan ik bijvoorbeeld makkelijk wisselen tussen zomer en winter set, heb hier 2 verschillende maten spacers voor aangezien mijn zomer en winter velgen verschillende offsets hebben. Deze ook zelf gemonteerd. Ook een how to video over gemaakt als iemand ooit interesse zou hebben. Op YouTube even zoeken naar Model 3 wheel studs, dan vind je hem direct.

rICvXJB.jpg


En als laatste nog een paar visuele modificaties. Getinte ramen (70% voorruit + voorste zijruiten, 40% achterste zijruiten en 20% achterruit). Chrome delete met 3M satin black voor de raamlijsten, deurhendels en zij repeaters/knipperlichten. Voor de logo's is 3M Matte brown gebruikt, dit kwam het dichtste in de buurt van de velgen die ik erop heb liggen. Dat is ook meteen de enige modificatie die ik nog niet had genoemd. Liggen nu 18" Rosenstein Delta bronzen velgen onder. Bedoeling is dat deze uiteindelijk de winterset gaan worden en er de volgende zomer 19" velgen van Rosenstein komen. Alleen nog niet zeker of het dezelfde worden of toch een ander design. Zal wel dezelfde kleur gaan blijven. Dit is ook meteen hoe de auto er momenteel uit ziet. 😉

czoQhpC.jpg


Maar dit zal niet heel lang zo blijven. Zitten weer wat nieuwe modificaties aan te komen. Zal hier over paar dagen wel weer even iets over posten. 😋
 
Wat jij allemaal gemodificeerd hebt, is lastig te overtreffen. :cool: :cool:

Zelf maar een paar standaard dingetjes gedaan:
- Teslalogo led in de portieren voor schijnen op de grond bij het openmaken
- Bakje onder het scherm voor kleine spulletjes.
- getint glas achter en dakraam


Dat was het ;)
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
@Maurice1 Maakt niet uit hoor. Hoe klein of groot de modificaties ook zijn, altijd leuk om te zien wat anderen met hun Tesla doen. 😃 Was zelf ook met een center console wrap begonnen maar daarna is het een beetje uit de hand gelopen. 😅

Dat getinte glas achter maakt wel al echt een groot verschil, zoveel mooier als dat deel wat donkerder is. Lijkt dan echt door te lopen over de hele auto vanaf achteren gezien, zonder onderbrekingen. Standaard ziet dat toch best raar uit met die overgang van het lichte naar het donkere deel. Die Tesla lampjes voor in de deuren wil ik ook nog doen een keer, interieur zelf nog niet veel aan gedaan tot nu toe.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
inmiddels heb ik toch ook wel een hele lijst modificaties aan mijn auto;
- verlaagd met ca 3 cm
- 20" Vossen wielen met 285/245 (A/V)
- ontchroomd
- rondom getint glas
- wireles charger ingebouwd
- console beplakt
- teslalampjes onder de deuren
- automatische pop up front en trunk
- stereo inbouw
- groene remklauwen

zit alleen nu nog te denken aan andere middenconsole in een wrap of zo
540[1].jpg
 
Remklauwen in custom paint color.
Activatie van alle luidsprekers en subwoofer aansluiting.
Power trunk met voetsensor.
Deurklinken gewrapt in koetswerk kleur.
M3P carbon spoiler.
PPF.
Middenconsole gewrapt.
Wireless charger.
Eibach sport verlaging ( op foto waren ze nog niet geplaatst)
Spacers 20mm achteraan en 15mm vooraan.
Popup trunk ( binnenkort ook power frunk)
En nog wat kleinigheden zoals console inrichting, pudle lights, fellere trunk en frunk verlichting, .....
Als ik hem terug heb van de koetswerk hersteller zal ik wat recentere foto's nemen.
20191027_134439.jpg
20191027_134409.jpg20191025_100528.jpg
 
Niet echt een modificatie, maar ik vond het irritant dat spullen die ik in het voorste gedeelte onder laadvloer gelegd werden na een poosje in de diepere achterste terecht kwamen dus heb ik een afscheiding gemaakt. Tevens neemt ie gewicht over van de plastic steunen aan de zijkant die wel eens willen afbreken.

20210619_105314.jpg

Misschien niet heel mooi maar wel effectief.
Ik heb ook steunen gemaakt voor de achterste plastic steunen en nu dacht ik die met klittenband aan de zijkant vast te zetten maar nu werkt klittenband wel op de horizontale stoffen gedeeltes maar in op de verticale. Waarom Tesla? Waarom?
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Inderdaad heel praktisch! Die had ik ook. Alleen was deze gesprongen. maar weer eens opnieuw in het leven roepen.
Zijn vaak de kleine dingen die het leven een stuk aangenamer maken :) Koordje is er bij mij in het begin door Tesland ingezet. Ik heb paar weken terug daar ook de houder voor de ccs adapter erin laten zetten. Nu altijd onder handbereik en minder ruimte kwijt ....
 
  • Like
Reactions: Herbie65
Niet echt een technisch hoogstandje, maar wel praktisch. Koordje dat de hoedenplank optilt bij het openen van de achterklep.

Erg praktisch ja. Had dit gewoon standaard in al mijn vorige auto's al zitten. Vreemd dat dit niet standaard is bij Tesla. Zoveel snufjes, en zoiets simpels als dit missen ze dan weer. 😉


Nu ik die gelakte remklauwen van @The Boss en @Hayden zo zie heb ik mijn lijstje weer iets aangevuld. 😜 Staat toch echt veel mooier i.p.v. dat standaard grijs bij SR+ en LR.


Maar eerst zijn wat andere dingen aan de beurt, de volgende paar modificaties zitten er namelijk aan te komen. 😁

Bodykit (geen volledige bumpers maar een lip kit 😋). Eerst even getest op de auto hoe het allemaal komt te zitten zonder direct alles al te laten zien. 😉

ijEIkX6.jpg


FXjG2w6.jpg


Zijn glasvezel delen dus moet nog allemaal gespoten worden. Alles staat nu in de grondlak.

nXpjuYz.jpg


leDONTA.jpg


Maar dat is nog niet alles. Heb ook een lakcorrectie laten uitvoeren en herstel van steenslag en paar diepere krassen. Dit door Bart van Custom Car Cleaning in Susteren, top werk!

SIY30Kr.jpg


Glanst echt geweldig daarna. 🤩 Maar heb het niet daarvoor laten doen. De lak moest gewoon weer netjes en helemaal schoon zijn. Komt namelijk een kleur wrap op, daar zijn ze nu mee bezig. 😁 Eerste paar delen zijn al gedaan, heb alleen even een foto van de voorkap nu. De kleur.. die zien jullie wel als het tijd is voor de reveal. 😉

8wtzdSL.jpg


c7hYlr8.jpg


Gebeurt in ieder geval een hoop met de auto nu, hoop alles binnen 2 weken volledig klaar te hebben. Mogelijk dat dan ook het systeem met de air cups 100% werkt, daar worden momenteel ook de onderdelen voor gemaakt. Erg spannend allemaal dus. 😃 Binnenkort meer hierover als alles echt af is.
 
Erg praktisch ja. Had dit gewoon standaard in al mijn vorige auto's al zitten. Vreemd dat dit niet standaard is bij Tesla. Zoveel snufjes, en zoiets simpels als dit missen ze dan weer. 😉
Ach, het kan nog vreemder. Model S rijders van het eerste uur hebben nog meegemaakt dat de hele hoedenplank niet standaard bij de auto zat maar een optie was! Van 250 euro, als ik het mij goed herinner. Het was de eerste - en enige - keer dat ik een hoedenplank heb aangevinkt bij het bestellen van een auto. :)
 
Ach, het kan nog vreemder. Model S rijders van het eerste uur hebben nog meegemaakt dat de hele hoedenplank niet standaard bij de auto zat maar een optie was! Van 250 euro, als ik het mij goed herinner. Het was de eerste - en enige - keer dat ik een hoedenplank heb aangevinkt bij het bestellen van een auto. :)
inderdaad. 300€ incl BTW. Dit was samen met de kleur de enige optie die ik had op mijn eerste model S 60.
 
Erg praktisch ja. Had dit gewoon standaard in al mijn vorige auto's al zitten. Vreemd dat dit niet standaard is bij Tesla. Zoveel snufjes, en zoiets simpels als dit missen ze dan weer. 😉


Nu ik die gelakte remklauwen van @The Boss en @Hayden zo zie heb ik mijn lijstje weer iets aangevuld. 😜 Staat toch echt veel mooier i.p.v. dat standaard grijs bij SR+ en LR.


Maar eerst zijn wat andere dingen aan de beurt, de volgende paar modificaties zitten er namelijk aan te komen. 😁

Bodykit (geen volledige bumpers maar een lip kit 😋). Eerst even getest op de auto hoe het allemaal komt te zitten zonder direct alles al te laten zien. 😉

ijEIkX6.jpg


FXjG2w6.jpg


Zijn glasvezel delen dus moet nog allemaal gespoten worden. Alles staat nu in de grondlak.

nXpjuYz.jpg


leDONTA.jpg


Maar dat is nog niet alles. Heb ook een lakcorrectie laten uitvoeren en herstel van steenslag en paar diepere krassen. Dit door Bart van Custom Car Cleaning in Susteren, top werk!

SIY30Kr.jpg


Glanst echt geweldig daarna. 🤩 Maar heb het niet daarvoor laten doen. De lak moest gewoon weer netjes en helemaal schoon zijn. Komt namelijk een kleur wrap op, daar zijn ze nu mee bezig. 😁 Eerste paar delen zijn al gedaan, heb alleen even een foto van de voorkap nu. De kleur.. die zien jullie wel als het tijd is voor de reveal. 😉

8wtzdSL.jpg


c7hYlr8.jpg


Gebeurt in ieder geval een hoop met de auto nu, hoop alles binnen 2 weken volledig klaar te hebben. Mogelijk dat dan ook het systeem met de air cups 100% werkt, daar worden momenteel ook de onderdelen voor gemaakt. Erg spannend allemaal dus. 😃 Binnenkort meer hierover als alles echt af is.
Die batterij onder de "motorkap" is gaaf! 😎
 
  • Like
Reactions: JanG007
@Daniel 74 @Xfrank
Serieus €300?! Dacht dat opties alleen bij BMW, Audi en Mercedes zo duur waren. 😅 Niet normaal zeg. Maarja van de ene kant, toen waren er in ieder geval opties, nu bijna niets meer. 😋

@Hayden Yep, moet echt een unieke Tesla gaan worden. 😉 De niet zichtbare delen zijn dat dan al wel, maar van buiten ziet die nog bijna net zo uit als veel andere blauwe Model 3's die je dagelijks ziet. Vond het dus tijd voor wat anders. 😁 Zeker leuk zo ja, alleen ook een duur draadje, steeds weer nieuwe dingen op het lijstje erbij zetten. 😄 Achja, dat is wel het leuke van modificaties, je kunt bezig blijven en zo ver gaan als je wilt.

@Maurice1 Bedankt! 😁 Vond ik wel grappig, toch altijd wat leuker dan een kale tank in de auto hebben. 😉 Door dezelfde wrapster gedaan die nu ook de hele auto aan het doen is. 😃
 
Hier is ie dan, de wrap reveal! 😁 Filmpje heeft even wat uitleg nodig denk ik. 😂 Was op Instagram de vorige week al elke dag edits aan het posten van de voortgang van de wrap, maar dan steeds met wat andere kleuren om iedereen om een verkeerd been te zetten en te laten raden wat het nou toch zou gaan worden. Dit heb ik ook een beetje terug gebracht in de video op het begin. 😉


Echt zo blij met de nieuwe kleur! Het is Avery Dennison Satin Metallic Dark Blue geworden. Met nog wat satin black strepen en een deel onderaan de voorbumper om de auto nog net wat aggressiever te laten overkomen. Vooral binnenkort als de bodykit er ook nog op zit. 😋

Is gedaan door Rhody en Kim van Sign District hier beneden in Limburg. 😉 Ze hebben echt topwerk geleverd. Was hun eerste Tesla waarbij ze een full wrap gedaan hebben maar de kwaliteit is echt 👌.

Hier nog wat foto's met betere kwaliteit, helaas veel daarvan verloren gegaan in de video. 😉 De zon was helaas achter de wolken verdwenen toen ik deze foto's en filmpjes gemaakt heb maar de kleur springt er toch echt nog mooi uit, ook bij minder licht.

B8qbXPs.jpg


OBgnR9T.jpg


jvaC3ub.jpg


Binnenkort weer een update, bodykit is inmiddels weer terug, hoop alles deze week nog echt klaar te hebben. 😁
 
@Hayden
Bedankt! 😃 Altijd lastig om kleur te kiezen met zo'n wrap als je maar zo'n klein rechthoekig stukje kunt zien. Maar ben zelf ook echt blij dat het deze kleur is geworden, ziet er echt mooi uit op de auto. Vooral als de zon schijnt met die metallic flakes erin, de komende dagen alleen een beetje lastig te zien dus. 😅 Blauw op blauw is ook echt ideaal, zo zie je niet al te veel verschil met de delen die niet gedaan zijn, binnenkant van deuren + voor- en achterklep bijvoorbeeld. Bij een witte auto is dit veel lastiger en gaat dit ook echt opvallen als je een hele andere kleur pakt. 😉 Of andersom juist, als ik voor een witte wrap was gegaan. 😋

Tja, de strepen wist ik ook nog niet zeker. Was er ook nooit zo van maar dacht ik probeer het gewoon eens. Als ik het niks zou vinden kan het er toch direct weer af. Maar ik vind het zelf toch wel mooi geworden zo. Maar strepen zijn natuurlijk niet voor iedereen dus is begrijpelijk, smaken verschillen gelukkig. 😃 Het design is ook meer in combinatie met de bodykit gemaakt die er nog op gaat komen. Dus het zou er over paar dagen nog beter uit moeten zijn als die delen er eindelijk ook op zitten. 😉
 
  • Like
Reactions: Hayden and nico180
Hier is ie dan, de wrap reveal! 😁 Filmpje heeft even wat uitleg nodig denk ik. 😂 Was op Instagram de vorige week al elke dag edits aan het posten van de voortgang van de wrap, maar dan steeds met wat andere kleuren om iedereen om een verkeerd been te zetten en te laten raden wat het nou toch zou gaan worden. Dit heb ik ook een beetje terug gebracht in de video op het begin. 😉



Binnenkort weer een update, bodykit is inmiddels weer terug, hoop alles deze week nog echt klaar te hebben. 😁

Ik vind het schitterend om te zien wat je allemaal doet. De kleur is prachtig. Ben benieuwd naar het vervolg...