Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Al sinds een paar weken weer een grote aanpassing gedaan maar weinig tijd gehad daarna om het allemaal te delen hier. Had eerst al een volledige custom setup met de Mountain Pass Performance coilovers en air cups. Maar de air cups en ook de veren zijn nu weg en hebben plaats gemaakt voor luchtbalgen. 😉 Beetje hetzelfde als wat @Junni op zijn KW V3 coilovers heeft laten doen, daardoor ook de inspiratie. 😁 Alleen bij mij dan op de coilovers van MPP en in combinatie met alle andere ophanging delen van MPP. De luchtbalgen en het management (AccuAir) komen wel van hetzelfde bedrijf, Kean Suspensions in België, zij hebben de balgen precies op maat gemaakt voor deze setup.

Rij er nu al paar weken mee en echt zeer tevreden. Heb de dempers wel vrij hard staan, moet ik nog een beetje mee spelen. Maar rijdt nog altijd even goed als met de veren voorheen. Alleen dan met de mogelijkheid om de hoogte aan te passen wanneer nodig en uiteraard ook de optie om hem heel laag te leggen. Weet dat dit niet voor iedereen is, was er zelf ook nooit zo van. Maar toch als je het dan op je eigen auto ziet is het wel indrukwekkend. 😁


SZOf5Kz.jpg


erNcWoU.jpg


u3q2sXC.jpg


HetJMMh.jpg


Komende weken zal er even niet veel gebeuren met de auto, bezig met verhuizen. Maar er zal vast dit jaar ergens nog wel een keer iets gedaan worden wat ik kan posten hier. 😋
 
Last edited:
Projectje:


Beetje geinspireerd door dat je tegenwoordig boombox achteraf kunt laten installeren, maar dan weer net niet voor mijn model omdat de kabelboom nog niet standaard in de auto aanwezig is. Kwam vervolgens Pedestrian Warning System (BoomBox) Retrofit For... tegen en zelf wat onderzoek gedaan naar welke pinnen ik moet hebben voor het signaal. Ik had nog een speaker upgrade kabelboom liggen voor de SR+ waardoor ik dus niks aan de kabelboom van de Tesla hoef te wijzigingen en kan dit er gewoon tussen prikken.

Nu nog voor elkaar krijgen dat ik uiteindelijk ook de Boombox werkend heb, hopelijk gaat dat lukken. Fijn iig dat de kabelboom voor zover werkt :)

Eerst even op vakantie en daarna inbouwen en hopelijk alles activeren.
 

Zeker netjes dit. Vraag me wel af in hoeverre het legaal is om dit soort koplampen op een bestaande Model S te monteren en of ze ook juist te verstellen zijn. Misschien als ze een ECE keurmerk hebben dat het geen problemen oplevert. Maar volledig legaal zal het nooit zijn denk ik aangezien je geen verlichting mag aanpassen. Maarja.. ik ben nu niet echt de meest geschikte persoon om hierover te oordelen met de koplampen die ik zelf heb op mijn Model 3. 😅 Een goede upgrade is het in ieder geval wel zo te zien, vooral voor de Gen 1 Model S. De Gen 2 koplampen zijn zo slecht niet vind ik.
 
Zeker netjes dit. Vraag me wel af in hoeverre het legaal is om dit soort koplampen op een bestaande Model S te monteren en of ze ook juist te verstellen zijn. Misschien als ze een ECE keurmerk hebben dat het geen problemen oplevert. Maar volledig legaal zal het nooit zijn denk ik aangezien je geen verlichting mag aanpassen. Maarja.. ik ben nu niet echt de meest geschikte persoon om hierover te oordelen met de koplampen die ik zelf heb op mijn Model 3. 😅 Een goede upgrade is het in ieder geval wel zo te zien, vooral voor de Gen 1 Model S. De Gen 2 koplampen zijn zo slecht niet vind ik.
Ik zal Januari vertellen, sinds ik December naar Hong Kong gaat :)
Zal dan ff binnen springen en zien wat ze daar uitspookt in die winkel 🙈