Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Mooie verbeteringen. Vooral de technische verbeteringen vind ik interessant. Heb je naast de onderstel aanpassingen ook nieuwe remaanpassingen gedaan (schijven, grotere diameter)? Ik zie mooie dingen bij Mountain Pass Performance maar hik nog een beetje tegen de prijs aan (en de shipping kosten)
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Mooie verbeteringen. Vooral de technische verbeteringen vind ik interessant. Heb je naast de onderstel aanpassingen ook nieuwe remaanpassingen gedaan (schijven, grotere diameter)? Ik zie mooie dingen bij Mountain Pass Performance maar hik nog een beetje tegen de prijs aan (en de shipping kosten)

Helaas richt MPP zich momenteel alleen op M3/MY
 
ik vind een aantal modificaties wel mooi, maar het scheelt dat je handig bent. Mij zou het niet lukken :oops:. Hopelijk zien we elkaar binnenkort in real life

Het is op zich niet heel moeilijk allemaal, maar wat kennis er van hebben helpt zeker. 😉 Het vergt vooral ook veel tijd om het allemaal zelf te doen. Ben dit jaar denk ik meer weekenden met de auto bezig geweest dan dat ik wat anders heb gedaan. 😅 Achja, ik vind het altijd wel leuk om te doen. En komt goed, binnenkort zien we ons wel eens. 👍

Ik blijf er gewoon met bewondering en veel plezier naar kijken... Sowieso dat ik het leuk vind dat iemand enthousiast bezig is, maar bijna alle modificaties vind ik ook mooi.

Keep up the good work!

Helaas richt MPP zich momenteel alleen op M3/MY

Bedankt! Dat is altijd leuk om te horen. 😃 Vind het gewoon leuk om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met een Tesla, en om de mijne gewoon echt uniek te maken. 😉 Zal zeker bezig blijven ermee, staan nog wel wat dingetjes op mijn lijstje. 😁 Komend weekend dus al weer eentje, die zal waarschijnlijk ook niet voor iedereen zijn maar wel weer erg uniek.

MPP heeft zich in het verleden inderdaad voornamelijk op Model 3 en Y gericht. Maar ze zijn nu sinds een maandje ofzo bezig met de Model S Plaid om daar ook dingen voor te ontwikkelen. Enja.. wat op een Plaid past, past waarschijnlijk ook wel op de normale S. 😉 In ieder geval die nieuwe dan. Weet niet hoe verschillend het onderstel is van de nieuwe S t.o.v. de oudere S.

Mooie verbeteringen. Vooral de technische verbeteringen vind ik interessant. Heb je naast de onderstel aanpassingen ook nieuwe remaanpassingen gedaan (schijven, grotere diameter)? Ik zie mooie dingen bij Mountain Pass Performance maar hik nog een beetje tegen de prijs aan (en de shipping kosten)

Dankjewel! Ben zelf ook wel meer van het technische dus die modificaties vind ik zelf ook altijd het leukste om te doen. Vooral als je daarna de verschillen ook echt goed kunt voelen. En de air cups, die zijn gewoon noodzakelijk met de bodykit die ik erop heb dankzij al die hoge drempels in ons land. 😁 Tot nu toe heb ik alleen onderstel aangepast, nog geen remaanpassingen gedaan (behalve dan die brace) maar wil dat in de toekomst wel nog gaan doen want de Model 3 mag wel wat meer remvermogen hebben vind ik. Grootste obstakel is inderdaad altijd de prijs. 😉 De spullen van MPP zijn niet goedkoop helaas, maar uiteindelijk wel steeds het geld weer waard als het eenmaal is ingebouwd. Verzendkosten vallen wat mij betreft heel goed mee. En daar is nou ook niet bepaald keuze in, hier worden zo'n onderdelen allemaal niet gemaakt jammer genoeg.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Anti glare is echt iets heel anders dan dimmend.
Wellicht dat die functie niet aan staat op een SR maar je oude spiegelglas kan donker worden zoals ook de binnenspiegel donkerder kan worden.

Dat klopt idd wel, maar de dimming die mijn spiegels hadden waren erg slecht. Altijd veel te donkere spiegels en dit leek ook eerder tijd gestuurd dan dat er gekeken werd naar licht wat erin scheen. Ik heb deze spiegelglazen al een hele tijd nu in gebruik en ik vind ze zeer prettig. Ondertussen is er de optie om het dimmen uit te schakelen voor de OEM spiegels, maar blijf mooi bij deze.
 
Als ik één enkele knop mis bij mijn Tesla, dan eentje om de spiegels in te klappen. Dat moet in bepaalde omstandigheden zeer snel gaan.
Er bestaat nu blijkbaar een oplossing, maar aangezien ik met een Leasing rijd, durf ik deze mod niet aan. Maar misschien interessant voor anderen.
 
Leuk om te zien hoe je alles aan pakt, voornamelijk de luchtvering combinatie is erg interessant om te zien hoe je dat hebt opgelost. Ik weet hoeveel tijd er in dat soort dingen kan gaan zitten.

Ik zou alleen wel uitkijken met bepaalde modificaties (ik bedoel dan voornamelijk de massieve draagarmen en de aluminium staaf die naar binnen gedrukt kan worden met een frontale aanrijding)

Sommige componenten zijn ontworpen om kapot te gaan bij een impact om verdere schade te voorkomen (aan de inzittenden of de carrosserie zelf) die krachten moeten ergens heen wanneer het fout gaat.
 
Ik moet mijn spiegels ook telkens inklappen voor onze garage, maar gaat zeer vlot met het stemcommando.
Bij de M3 is dit locatie gebonden, eenmaal ingesteld heb je voor je garage dus geen stemcommando meer nodig.

Spiegels automatisch inklappen op basis van locatie
Model 3 kan automatisch de buitenspiegels in- en uitklappen op basis van de locatie. Hierdoor hoeft u niet telkens opnieuw de spiegels handmatig in of uit te klappen op plekken waar u regelmatig komt (zoals in smalle garages, krappe parkeerplekken etc.).
De Model 3 moet langzaam rijden (lagere snelheid dan 5 km/h) of worden gestopt om dit in te stellen op de locatie waarop de auto dit moet onthouden. Ga naar Bediening > Snelbediening > Spiegels > Spiegels altijd inklappen op deze locatie. De volgende keer wanneer u de bewaarde locatie bezoekt, klappen uw spiegel automatisch in of uit binnen 7,5 meter van de opgegeven locatie.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Leuk om te zien hoe je alles aan pakt, voornamelijk de luchtvering combinatie is erg interessant om te zien hoe je dat hebt opgelost. Ik weet hoeveel tijd er in dat soort dingen kan gaan zitten.

Ik zou alleen wel uitkijken met bepaalde modificaties (ik bedoel dan voornamelijk de massieve draagarmen en de aluminium staaf die naar binnen gedrukt kan worden met een frontale aanrijding)

Sommige componenten zijn ontworpen om kapot te gaan bij een impact om verdere schade te voorkomen (aan de inzittenden of de carrosserie zelf) die krachten moeten ergens heen wanneer het fout gaat.

Bedankt! Inderdaad erg veel tijd. 😉 Ben ook de enige die deze setup op een Tesla heeft, dus is soms wel lastig. Kan niet makkelijk even iemand anders vragen die er al ervaring mee heeft. Is nu ongeveer een jaar geleden dat ik begon met deze setup en terwijl ik weet dat het nu bijna perfect is, ben ik er nog net niet helaas. 😋 Toch weer 1 probleem gevonden waardoor ik denk ik nog 1 laatste keer weer alles uit elkaar moet halen om het op te lossen. Daarna moet het toch echt goed zijn, anders zal ik helaas naar andere opties moeten gaan kijken.

Je hebt gelijk inderdaad, dat soort dingen kunnen zeker wel een probleem geven tijdens een ongeluk. Natuurlijk worden deze onderdelen niet getest wat ermee gebeurd als ze bij een ongeluk betrokken raken. 😉 Zelfde met mijn luchttank en compressors in de frunk, dat is ook niet echt fijn om erin te hebben tijdens een frontaal ongeluk. Maarja.. ik ben daar eigenlijk niet echt mee bezig. Als je zo moet gaan denken, kan de auto beter helemaal origineel blijven zonder aanpassingen. 😅 Niet echt mijn ding, dan maar beetje veiligheid inleveren. Denk dat het toch geen hele grote impact zal hebben, maar er zal altijd wel verschil in zitten natuurlijk.
 
Als ik één enkele knop mis bij mijn Tesla, dan eentje om de spiegels in te klappen. Dat moet in bepaalde omstandigheden zeer snel gaan.
Er bestaat nu blijkbaar een oplossing, maar aangezien ik met een Leasing rijd, durf ik deze mod niet aan. Maar misschien interessant voor anderen.
In het engels is daar een voice commando voor, misschien ook wel in het nederlands. Zou open/close mirrors moeten zijn. Heb ik nog niet getest. ;)
Open en close butthole al wel en werkt.
 
  • Funny
Reactions: Maarten
In het engels is daar een voice commando voor, misschien ook wel in het nederlands. Zou open/close mirrors moeten zijn. Heb ik nog niet getest. ;)
Open en close butthole al wel en werkt.
Dat werkt veel te traag. Zelf trager dan manueel via scherm. Het moet binnen de seconde, als ik op eens in een smalle straat ben met een tegenligger.
 
Bij de M3 is dit locatie gebonden, eenmaal ingesteld heb je voor je garage dus geen stemcommando meer nodig.
Klopt, maar ik heb de spiegels wel nodig om me correct te positioneren voor de garagepoort bij het achterwaarts inrijden. Het commando is overigens 'spiegels inklappen/uitklappen'. Voor mij gaat het voldoende snel. Buiten het thuis parkeren nauwelijks gebruikt.
 
Ik stoorde mij al van in het begin aan de dummy foglights en dit weekend heb ik dit verholpen.
20211113_115942.gif

20211113_112754.jpg20211113_110730.jpg
 
Ha, 80’s nightrider effect. ‘Come and get me Kitt..’
Maar ik begrijp niet precies wat je nu verholpen hebt. Je bedoelt dat het nu degelijke mislampen zijn? Of dat het sowieso al zinloze lampen waren?
Dit zijn geen mistlampen maar gewone DRL en sequentiële richtingaanwijzers.
Ervoor zaten er van die lelijke zwarte plastieken stukken waar normaal de mistlampen zitten.
En het roept idd wat jeugdsentiment op gezien de Knight rider in de jaren 80 speelde en ik van 74 ben;)
 
Het animatie stukje met de running lights speelt zich trouwens enkel af bij het ontsteken van de lichten.
Voor de rest branden ze vast.
Als de lichten gedoofd zijn ziet het er gewoon beter uit dan die zwarte plastieken ondingen die erin zaten.
Ik had graag de originele van Tesla maar die kon ik niet in optie krijgen en gezien ik slechts een 8k km per jaar doe vond ik de meerprijs voor een LR het niet waard.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Dat werkt veel te traag. Zelf trager dan manueel via scherm. Het moet binnen de seconde, als ik op eens in een smalle straat ben met een tegenligger.
Dat probleem heb ik nog nooit gehad en ik rij een X en trouwens een X heeft er een knopje voor van Mercedes dus die zal wel werken. :D Weet ik niet zeker want ondanks dat ik een krappe garage heb vind ik dat de spiegels inklappen weinig helpt, misschien 10 cm en daarbij ben je het zicht op het breedste punt kwijt.