Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hier zijn ze dan, mijn nieuwe velgen! 😃


Eerst video kijken, daarna mag je op de spoiler drukken! 😂 Of niet, jullie keuze. 😋

eVU0Anm.jpg

Dit zijn ze dus geworden, SSR GTX01 in 19x9.5 +35 met de 275/35 R19 banden rondom. Veel plannen en werk geweest om deze vanuit Amerika (via ZEVcentric / AutoRnD, zit hier ook op het forum op het Amerikaanse deel) tot hier te krijgen en aangezien ik ze alleen in het zilver kon krijgen zijn ze ook nog volledig gespoten in de juiste bronzen kleur om de rest van de details op de auto natuurlijk weer overeen te laten komen. 😁 Erg blij met het resultaat! Spuiten door Retro Wheelz in België laten doen, hebben ze erg netjes gedaan. Maar helemaal af is het nog niet, center caps en de wielmoeren gaan nog anders worden. Dat zilver en chrome is maar even tijdelijk. 😉 En waarschijnlijk komen er vooraan nog spacers. Vanwege beetje extra negatief camber wat ik heb gezet kunnen de wielen iets meer naar buiten komen nog zonder problemen, vooral aangezien de wielkasten uitgerold zijn. Achter is op zich al prima zo, zonder spacers die staan netjes gelijk met de wielkasten. 😃

Vandaag ook even stuk testgereden en het rijdt echt fantastisch! Verschil met 235 en 245 is erg goed te merken. Ligt heel stabiel op de weg. En ja, er is zeker meer grip in de bochten! 😉

Om ook nog even op wat andere punten terug te komen. Ja, comfort is zeker iets minder dan met de 18" wielen die ik eerst eronder had. Maar ik vind het verschil toch niet heel groot. Misschien juist omdat ze zo breed zijn en een groter draagvlak hebben? Tip dus, als je van 18" naar 19" wil meteen breder gaan! 😂 Verbruik zal ook wel hoger liggen, dat ga ik de komende paar dagen wel zien met naar werk op en neer. Zelfde met spoorvorming, vandaag nog geen autoweg gereden dus geen idee. Maar zal er wel iets meer last van hebben normaal gezien met de bredere banden. Of dit echt een probleem gaat zijn, we zullen het wel zien. Ben er in ieder geval tot nu toe al erg blij mee.
 
Ik vind ze erg mooi!

ik kan al bijna raden wat de volgende stap wordt: aftermarket rem update….

Bedankt! Daar kan ik geen nee op zeggen. 😂 Weet alleen nog niet wat precies. Alleen remschijf en remblok upgrade of ook de remklauwen. Remklauwen op zich zijn best goed al. Alleen de remschijven en de remblokken niet echt. Rem upgrades altijd vrij prijzig helaas dus is sowieso eerst weer even sparen. 😁 Upgrade naar Performance remklauwen zou ook altijd nog een mogelijkheid zijn natuurlijk. 🤔

Mooie velgen, ze hebben wel iets van mijn wintervelgen. Ja die van jouw hebben iets meer detail.

Dankje! Die lopen ook wel mooi naar binnen ja en zelfde aantal spaken. 😉 Maar bij de Japanse velgen zit hem toch altijd in de details inderdaad. 😁


Vandaag even wat langer kunnen testen met naar mijn werk heen en terug rijden. Nog altijd steeds erg tevreden. 👍 Kan niet zeggen dat ik meer last heb van spoorvorming. Rijdt gewoon heel stabiel, hoef veel minder te corrigeren dan eerst op de autoweg. Maar nu kan dat ook aan de uitlijning liggen die nu anders is dan voorheen. Bochten die ik voorheen al vrij snel kon pakken, bijvoorbeeld bij afrit snelweg, pak ik nu al makkelijk met 20 km/u extra. Kan nog harder waarschijnlijk maar we houden het natuurlijk beetje veilig op de weg. 😉

Qua bereik valt het me zeker ook niet tegen. Zit rond hetzelfde bereik als wat ik met mijn 18 inch 245/45 winterbanden had. Kwam voor de rit naar werk heen en terug (91 km) uit op 177 Wh/km. Dit vanmorgen met rond de 4-5 graden en in de middag was het denk ik rond de 18 graden. Met warmer weer de komende dagen zal het verbruik nog wel iets dalen denk ik. Ook wordt bij dit verbruik het aan springen van de compressors voor mijn lucht systeem gerekend. 😁 Zonder dat zou verbruik nog wat lager zijn.
 
De afgelopen weken had ik door een noodgedwongen quarantaine wat tijd over en ben begonnen met wat modificaties. Ik heb een S 100d uit 2018 en vind dat de wielen vrij ver terug vallen in de wielkasten, daarnaast mocht de laagste stand van mij nog wel ietsje lager zijn dus ben aan de slag gegaan met lowering links en spacers en heb meteen het hart van de remschijven ook maar zwart gemaakt:

8DC1624D-1C5E-41C5-AAF2-300AC08C66AD.jpeg8AB6B0A8-D972-458E-9C44-E186B5DB0939.jpeg437857BB-6DF9-4AAB-ABEC-ACAFD21FE31F.jpeg876199D0-46C4-4013-AB90-C341DDBB6B2D.jpeg43E362DA-6FFF-464C-87F3-75C8D0328523.jpeg0FE1316D-51A4-4C6C-A2E7-AA19C2234934.jpeg
De laatste 2 fotos zijn een voor en na het plaatsen van de spacer, met 20mm valt het wiel zowel voor als achter nog precies in de wielkast. Het totaalplaatje volgt, nog geen tijd voor gehad en er zijn ook nog wat andere onderdelen onderweg.
 
De afgelopen weken had ik door een noodgedwongen quarantaine wat tijd over en ben begonnen met wat modificaties. Ik heb een S 100d uit 2018 en vind dat de wielen vrij ver terug vallen in de wielkasten, daarnaast mocht de laagste stand van mij nog wel ietsje lager zijn dus ben aan de slag gegaan met lowering links en spacers en heb meteen het hart van de remschijven ook maar zwart gemaakt:

De laatste 2 fotos zijn een voor en na het plaatsen van de spacer, met 20mm valt het wiel zowel voor als achter nog precies in de wielkast. Het totaalplaatje volgt, nog geen tijd voor gehad en er zijn ook nog wat andere onderdelen onderweg.

Goed bezig! 👍 Ziet er toch altijd een stuk mooier uit met de wielen gelijk met de wielkasten. 😃 Let wel op bij dit soort spacers dat de originele draadeinden die nog buiten de spacers uitsteken volledig in de velg kunnen vallen. Als dit niet het geval is komt de velg hier tegen aan en zit deze niet vast op de spacer wat een erg gevaarlijke situatie kan opleveren. Waarschijnlijk heb je dit wel gecontroleerd maar ik zeg het toch maar even voor de zekerheid. 😉 Ook wordt aangeraden om na zo'n 100km rijden de wielen weer eraf te halen en de moeren van de spacers nog een keer na te trekken op het juiste moment. Net zoals dit met de wielen ook wordt aangeraden. Wielmoeren kunnen na montage en daarna een rit met de auto toch net iets los komen of beetje anders gaan zitten. Is dan een goed idee om ze dan weer opnieuw goed vast te zetten zodat je zeker bent dat ze niet echt los gaan komen.
 
Goed bezig! 👍 Ziet er toch altijd een stuk mooier uit met de wielen gelijk met de wielkasten. 😃 Let wel op bij dit soort spacers dat de originele draadeinden die nog buiten de spacers uitsteken volledig in de velg kunnen vallen. Als dit niet het geval is komt de velg hier tegen aan en zit deze niet vast op de spacer wat een erg gevaarlijke situatie kan opleveren. Waarschijnlijk heb je dit wel gecontroleerd maar ik zeg het toch maar even voor de zekerheid. 😉 Ook wordt aangeraden om na zo'n 100km rijden de wielen weer eraf te halen en de moeren van de spacers nog een keer na te trekken op het juiste moment. Net zoals dit met de wielen ook wordt aangeraden. Wielmoeren kunnen na montage en daarna een rit met de auto toch net iets los komen of beetje anders gaan zitten. Is dan een goed idee om ze dan weer opnieuw goed vast te zetten zodat je zeker bent dat ze niet echt los gaan komen.
Zeker, ik ben erg blij met het resultaat! Goede tip want de draadeinden kunnen dan afbreken. Gelukkig heb ik voor montage de draadeinden gemeten maar als extra tip: niet alle draadeinden zijn even lang en niet alle uitsparingen even diep. 1 velg komt uit mexico 3 uit de US, die uit Mex is duidelijk anders. Voor montage meten met een schuifmaat en na montage beide contactvlakken (ook tegen de schijf) controleren door er een papiertje tussen te schuiven, dit mag op geen enkel punt mogelijk zijn. Voor mij was het voldoende om precies het bolle einde van alle draadeinden af te slijpen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Netjes hoor. 👍 En uit de UK? Dat is wel interessant, ben ondertussen gewend om zoiets alles uit Amerika te laten komen. 😅 Fijn dat er in de UK toch ook zoiets. Ook al maakt het voor de kosten helaas niet veel uit, aangezien alles uit de UK nu ook met importkosten is. 🙁
 
Netjes hoor. 👍 En uit de UK? Dat is wel interessant, ben ondertussen gewend om zoiets alles uit Amerika te laten komen. 😅 Fijn dat er in de UK toch ook zoiets. Ook al maakt het voor de kosten helaas niet veel uit, aangezien alles uit de UK nu ook met importkosten is. 🙁
Yes, EBC komt uit de UK en gewoon via NL shops te krijgen. Het is 2piece maar met speciale clips waardoor ze niet rammelen. Gewoon standaard maat dus zonder beugels voor de klauwen, dan passen de 19” winterwielen nog. Het zit er inmiddels onder, alles meteen ook netjes schoon gemaakt en ook meteen EBC Blue Stuff blokken (meest “race” wat ze hebben wat nog legaal is qua compound en ook bij koude remmen goed presteert). Nu de eerste 300km rustig remmen (tenzij onmogelijk natuurlijk ;)) en daarna een soort beading procedure. Pics volgen
 
Lange tijd alleen maar gefocust geweest op het exterieur maar nu is er eindelijk eens een upgrade in het interieur. 😁 Die lelijke witte/beige headliner eruit en veel mooiere zwarte alcantara headliner erin. 😉 Is nu tenminste echt een volledig zwart interieur. Heb ik laten doen in Duitsland bij E-rik's Garage, net voor een Tesla meetup daar. Binnen 20 minuten de nieuwe headliner erin. 😃 Ben echt heel tevreden met het resultaat.

P1RiUtv.jpg


ytEkwgT.jpg


GoWKEya.jpg


Heb ondertussen ook nog een aantal dingen aan de verlichting veranderd maar aangezien er een probleem mee was ben ik voorlopig weer even terug naar OEM. Laat hier binnenkort wel meer van zien als het weer allemaal terug op de auto zit. 😉 Staan ook nog wat andere leuke dingen op de planning binnenkort. 😁
 
Bij het zwarte interieur stak dat lichte kleur van dakhemel idd af, mooie upgrade dat zwarte alcantare.
Nog een sterrenhemel zoals in een Rolls 😁

Yep precies, was gewoon veel te licht in combinatie met de rest van het zwarte interieur. Enja.. nog altijd het probleem dat de eerste paar Model 3's wel met alcantara geleverd werden en de versies daarna niet meer, ook al was dat wel grijs. Maar zag er stukken beter uit. Erg blij dus hiermee nu. 😃

Haha ja sterrenhemel zou ook nog best kunnen maar weet ik niet, ben er niet zo van. 😉 Gaan wel nog wat andere dingen veranderen in het interieur denk ik.
 
Lange tijd alleen maar gefocust geweest op het exterieur maar nu is er eindelijk eens een upgrade in het interieur. 😁 Die lelijke witte/beige headliner eruit en veel mooiere zwarte alcantara headliner erin. 😉 Is nu tenminste echt een volledig zwart interieur. Heb ik laten doen in Duitsland bij E-rik's Garage, net voor een Tesla meetup daar. Binnen 20 minuten de nieuwe headliner erin. 😃 Ben echt heel tevreden met het resultaat.

P1RiUtv.jpg


ytEkwgT.jpg


GoWKEya.jpg


Heb ondertussen ook nog een aantal dingen aan de verlichting veranderd maar aangezien er een probleem mee was ben ik voorlopig weer even terug naar OEM. Laat hier binnenkort wel meer van zien als het weer allemaal terug op de auto zit. 😉 Staan ook nog wat andere leuke dingen op de planning binnenkort. 😁
Ziet er goed uit! Vraagje: heeft de Model 3/Y LED verlichting in het interieur of Halogeen?