Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla My 2021 met weinig bijtelling of de MY 2 gen AMD

This site may earn commission on affiliate links.
Na 200K MX ervaring gaat deze uit de lease en ben op zoek naar een andere Telsa. Van mijn vrouw mag ik geen MX meer, te breed ;-)

Ik kijk naar de MY om zakelijk aan te schaffen. twee opties:
- de MY 2021 met weinig km, nadeel: 1e gen, geen AMD mar intel processor, oude achterruit en 2KW minder accu, voordeel 90 euro pm minder bijtelling
- de MY 2022 2e gen, 2kW grotere accu, AMD processor, en betere audio

Ik merk dat qua kosten de MY2021 dec/nov niet veel duurder is dan de MY2022, de aanschafprijs maakt het verschil niet zo.

wat zouden jullie adviseren?
en klopt het dat je met de MY2022 gen 2 met 19 inch de 565 km haalt?
Mijn MX heeft nu 14 procent degradatie na 200K km, heeft iemand een link de degradatie van de MY?
 
Na 200K MX ervaring gaat deze uit de lease en ben op zoek naar een andere Telsa. Van mijn vrouw mag ik geen MX meer, te breed ;-)

Ik kijk naar de MY om zakelijk aan te schaffen. twee opties:
- de MY 2021 met weinig km, nadeel: 1e gen, geen AMD mar intel processor, oude achterruit en 2KW minder accu, voordeel 90 euro pm minder bijtelling
- de MY 2022 2e gen, 2kW grotere accu, AMD processor, en betere audio

Ik merk dat qua kosten de MY2021 dec/nov niet veel duurder is dan de MY2022, de aanschafprijs maakt het verschil niet zo.

wat zouden jullie adviseren?
en klopt het dat je met de MY2022 gen 2 met 19 inch de 565 km haalt?
Mijn MX heeft nu 14 procent degradatie na 200K km, heeft iemand een link de degradatie van de MY?
Degradatie alle Tesla modellen -> Degradation
 
  • Informative
Reactions: Jelger
Dank jullie wel voor jullie replys.
nog andere beweegredenen voor de 90 euro netto meer bijtelling?

Ps. sprak gisteren een kerel (uit EL) met een zwarte MX bij de SUC Breda, hij had deze post ook gelezen. Ik had nog een vraag maar ben vergeten contactgegevens te vragen; misschien kan je een PM sturen? :)