Omdat het Porsche Taycan draadje onderhand een Tesla on the Track draadje begon te worden, heb ik maar een apart topic hiervoor aangemaakt. Eigenlijk werd dit alles aangejaagd door Porsche die met de Taycan een tijd van 7:42 klokte op de Nurburgring. Daar reageerde Elon Musk vrijwel meteen op met de volgende tweet:
Daarbij ging de geruchtenmachine meteen vol los, want de algemene indruk was dat een "gewone" Model S 100 met ludicrous eigenlijk niet geschikt zou zijn om een volle ronde op volle snelheid het circuit te ronden zonder oververhitting issues.
Nico Rosberg pakte ook meteen zijn PR momentje door zijn diensten aan te bieden en de Model S over de ring te sturen:
Op 10 september volgde de een tweet van Elon Musk die al aangeeft dat Tesla het toch wel serieus neemt, door een snelle tijd neer te zette op Laguna Seca:
De video volgde op 12 september waarbij duidelijk werd dat de tijd 1:36 is. Ook werd meteen duidelijk dat het geen standaard Model S is, maar een prototype. Opvallend is het Model 3 stuur in deze Model S.
De video is hier te bekijken:
De Plain powertrain lijkt de standaard power-train te worden voor de roadster, maar komt ook beschikbaar op de Model S/X, maar niet op de Model 3/Y.
De Model S waarmee men dus op de ring gaat verschijnen zal dus hoogstwaarschijnlijk geen productiemodel zijn, maar een prototype. Volgens Elon is deze powertrain het komende jaar nog niet beschikbaar (en dat is in Elon time!). Het lijkt er dus op dat de Model S/X dus ook een flinke performance boost zullen gaan krijgen (optioneel).
Daarbij ging de geruchtenmachine meteen vol los, want de algemene indruk was dat een "gewone" Model S 100 met ludicrous eigenlijk niet geschikt zou zijn om een volle ronde op volle snelheid het circuit te ronden zonder oververhitting issues.
Nico Rosberg pakte ook meteen zijn PR momentje door zijn diensten aan te bieden en de Model S over de ring te sturen:
Op 10 september volgde de een tweet van Elon Musk die al aangeeft dat Tesla het toch wel serieus neemt, door een snelle tijd neer te zette op Laguna Seca:
De video volgde op 12 september waarbij duidelijk werd dat de tijd 1:36 is. Ook werd meteen duidelijk dat het geen standaard Model S is, maar een prototype. Opvallend is het Model 3 stuur in deze Model S.
De video is hier te bekijken:
De Plain powertrain lijkt de standaard power-train te worden voor de roadster, maar komt ook beschikbaar op de Model S/X, maar niet op de Model 3/Y.
De Model S waarmee men dus op de ring gaat verschijnen zal dus hoogstwaarschijnlijk geen productiemodel zijn, maar een prototype. Volgens Elon is deze powertrain het komende jaar nog niet beschikbaar (en dat is in Elon time!). Het lijkt er dus op dat de Model S/X dus ook een flinke performance boost zullen gaan krijgen (optioneel).