Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla on the track

This site may earn commission on affiliate links.
jalopnik en positief over Tesla en/of bev... Dat is heel zelden.
Te vergelijken met een heel volk wat viert, als het wereldkampioen wordt en jalopnik dan komt met:"ja, wel aardig, dit"

Valt wel mee, vergeet de Jalopnik Super Bottle bespreking niet..!
https://jalopnik.com/the-tesla-model-3s-superbottle-easter-egg-is-a-fascin-1830992728
upload_2019-9-23_20-34-51.png
 
  • Like
Reactions: MissAutobahn
Waarom altijd de model s ? (ja dat porsche gedoe snap ik wel), google eens op model 3 track.
Die kunnen dus blijven gaan en rijden zowat alles los. En natuurlijk, andere veren, sway bars, carbon brakes, etc ..... lachen. Echt serieus track-apparaat.

 
Geniaal dit. We ontwikkelen even track-mode.

Inderdaad echt leuke video (lang, maar lachen), we zetten een jochie met een laptop naast een coureur en maken even track-mode tijdens het rijden, inderdaad geniaal.......zeker omdat het nog werkt ook.

En nu heb je dus mensen die het weekend met hun M3P het circuit opgaan (banken plat en slicks achterin), lekker dagje racen en dan maandag weer naar het werk met de M3P. Laders op circuits, ze kunnen flink wat rondjes rijden voordat die een cool-down lap nodig heeft.


 
Nee ik ben niet allergisch voor alles dat niet-Tesla is, maar we moeten wel eerlijk blijven. Ik ben autofiel en heb jarenlang met andere autofielen genoeg doorheen configurators en folders gebladerd, en genoeg configuraties met mekaar vergeleken, uitleververhalen gehoord, problemen met auto's en ****ups van dealers en twijfelende klanten. Auto's die met de verkeerde buitenkleur of binnenkleur werden geleverd door verwarring tussen klant, dealer en importeur, lange levertermijnen (+12 maanden), afgeleverd met defecten of missende opties, ... Zelf uit eigen ervaring werd mijn eerste auto, een Ford Focus, afgeleverd met de foute wielen. Een afspraak maken bij een BMW of Audi dealer voor een onderhoud betekende ook gewoon 4 tot 6 weken wachten, en de neus kapot rijden van een Z4M betekende ook lekker 2 maanden de auto kwijt zijn, in afwachting van onderdelen. Ik belde afgelopen juni naar mijn BMW Motorrad dealer voor de 40000km beurt van mijn K1600GT en ik kon er pas de 3e week van juli terecht, en dan nog duurde het tot de 2e week van augustus eer ie klaar was.

Daarom denk ik eerder dat het overdreven willen doen alsof andere merken hun zaken wel op orde hebben een vorm van anti-Tesla-mentaliteit is.

Oh, en de koffie in de Belgische SeC's is Nespresso, en die bij mijn BMW dealer een machine die allerlei vreemde geluiden maakt. Maar de BMW dealer heeft wel een drankautomaat met 33cl blikjes.

sommigen lijken het doel volledig te vergeten. Het doel is niet iedereen een Tesla, dat zou wel heel saai worden...

Het doel is: iedereen een EV!

Dat gezegd hebbende, was het niet mogelijk 100kWh in een Model 3 te proppen? Ik vond de normale Model S een log ding met overgewicht in de bochten. De 3 voelt veel directer aan. Met wat aanpassingen aan de 3 moet die toch veel sneller een Ring rondje kunnen doen?

Dat is ook waarom een voorwiel aangedreven Megane RS sneller de ring doet dan een BMW M6 bijvoorbeeld... Gewicht en handeling...

Ik denk dat met aanpassingen een 3 sneller gemaakt kan worden dan een S. Niet bij een dragrace, maar wel bij een circuit als de Ring.
 
Een M3P is denk ik al sneller in een race over meerdere rondjes (houd het langer vol, een M3P is ongeveer even snel als een S in insane mode, ludricous is leuk maar heb je niks aan in een race). En de 3 heeft track mode. Zou wel leuke test zijn.

Maar voor een ronde record zal een S wel sneller blijven (gewoon veel meer vermogen), anders was Tesla wel met een 3 naar de ring gegaan. Als de S-plaid er is met de nieuwe accu zal de S ook meer rondjes kunnen rijden en dan zal die weer sneller zijn over meerdere rondjes.
 
  • Like
Reactions: DR Danny
Een M3P is denk ik al sneller in een race over meerdere rondjes (houd het langer vol, een M3P is ongeveer even snel als een S in insane mode, ludricous is leuk maar heb je niks aan in een race). En de 3 heeft track mode. Zou wel leuke test zijn.

Maar voor een ronde record zal een S wel sneller blijven (gewoon veel meer vermogen), anders was Tesla wel met een 3 naar de ring gegaan. Als de S-plaid er is met de nieuwe accu zal de S ook meer rondjes kunnen rijden en dan zal die weer sneller zijn over meerdere rondjes.

zou kunnen hoor, maar zoals in mijn voorbeeld van de BMW M6 tegen een Megane RS, is meer vermogen niet altijd sneller op het circuit!
 
Een M3P is denk ik al sneller in een race over meerdere rondjes (houd het langer vol, een M3P is ongeveer even snel als een S in insane mode, ludricous is leuk maar heb je niks aan in een race). En de 3 heeft track mode. Zou wel leuke test zijn.

Het is duidelijk dat de 3 niet sneller is dan de Taycan anders was dit al lang bekend gemaakt. Dat de 3 sneller is dan de S zou kunnen, de huidige S is er namelijk nooit voor ontwikkeld. Track mode verwacht ik straks wel bij de plaid omdat het koelsysteem van de huidige S inmiddels prehistorisch is.
 
zou kunnen hoor, maar zoals in mijn voorbeeld van de BMW M6 tegen een Megane RS, is meer vermogen niet altijd sneller op het circuit!

Klopt helemaal.
Ik ben heel erg benieuwd naar de trackmode van onze aanstaande M3P. Veel vermogen maar ook véél gewicht. Dus echt trappen zal niet kunnen denk ik. Want wat gaat als eerste aan gort: de banden of de remmen? Ik denk de banden. Met semi-slicks eronder gaan de remmen eerst. Maar plankgas door het Scheivlak zal niet gaan ... :eek:
 
DE Nurburgring! "Het" circuit als er met cijfertjes moet gegooid worden. Waar elke constructeur een natte droom van beleeft als zijn topwagen enkele secondjes sneller is als die van de concurrent.... . Whoehoe IK heb de grootste!! Zucht.
Ik heb er in mijn jonge jaartjes hééél wat toertjes gedaan met de moto en enkele weekjes terug met onze M3P. Je kan er ellelange discussies over starten wie nu het snelste is, maar eigenlijk is het zo beïnvloedbaar. Alles moet meezitten; weer, lucht, wind, vochtigheid. Vandaag een ronde rond de 8min, morgen zeker enkele seconden verschil. Ik bedoel maar... als Elon en Ferdinand daar willen uitvechten wie de grootste heeft.
Ik heb rond de 9 min + gereden met een M3P van net geen 70k. Porsche doet twee minuten af met een auto die meer als het dubbel kost, met speciale banden in de optimale condities... Tja... Ik zal zeker niet de grootste hebben maar wel het meeste plezier!
 
Klopt helemaal.
Ik ben heel erg benieuwd naar de trackmode van onze aanstaande M3P. Veel vermogen maar ook véél gewicht. Dus echt trappen zal niet kunnen denk ik. Want wat gaat als eerste aan gort: de banden of de remmen? Ik denk de banden. Met semi-slicks eronder gaan de remmen eerst. Maar plankgas door het Scheivlak zal niet gaan ... :eek:

Bekijk de filmpjes eens, een aangepaste 3 (oa pads en remvloeistof in track mode..... remmen houden het wel, zo te zien). Zodra er zwaardere sway bars onder komen en andere veren/dempers wordt die wel eens stuk sneller icm met 18' en ander banden.
Dat zijn nog niet eens zo heel prijzige ingrepen. Carbon brakes kan ook al, maar wel stukken duurder.

Met relatief weinig inspanning kan die heel wat rondjes erg snel zijn. Sneller dan een Taycan denk ik overigens niet. Leuke is dat ze in de USA nu regelmatig met de model 3 op circuits racen, komen nog meer leuke dingen uit voort.
 
Het zou leuk zijn om een aparte race klasse voor BEV's (en dan niet de racewagens!) op te zetten.

Dat is nu al aan het gebeuren met de model 3 in de USA, maar denk dat dat wel uitgebreid gaat worden. Je wilt natuurlijk racen met auto's in een klasse........en daar hebben we natuurlijk nog wat weinig ev's voor.

Kijk naar formule-E, in het begin deed men daar lachwekkend over, de nieuwe generatie die er aan komt zijn serieus snelle auto's. Stratencircuits worden eigenlijk te klein voor ze, ex-formule coureurs die instappen, veel fabrikanten gaan meedoen (mis Tesla nog wel).
Daar komen natuurlijk straks ZOE's bij Renault sport uit voort (zoiets staat overigens al op de planning, kon wel eens een serieus snel ding worden).