Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Onderhoudscontract: toezeggingen zijn niets waard

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas is de service toch niet zo betrouwbaar als ik in het verleden heb aangenomen ...

Wat is er aan de hand? Nadat onze tesla op21 december 2013 was afgeleverd heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheden om een onderhoudscontract af te sluiten. Dat kon, geen probleem, even een mailtje sturen naar de delivery specialist, in ons geval was dat Robert Siwalette. Dat heb ik gedaan op 21 januari 2014 en alles was in orde, de DS zou alles doorgeven.

Tijdje niets gehoord, de Tesla was nu aan een servicebeurt toe (de jaarlijkse, daar ging ik van uit, 50.000 km). Wat schetst mijn verbazing: nee, dat onderhoudscontract geldt alleen maar voor 20.000 beurten. En dus niet 1x per jaar.

Vervolgens heb ik van forumlid bpsmits via dit forum bericht gekregen dat hem -na overlegging van een amerikaanse mail- alsnog het servicecontract met onbeperkte kilometers was toegezegd.

Deze mail - met de toevoeging dat Elon Musk iets dergelijks in Amsterdam had geroepen - heb ik bij de Tesla Service in Tilburg ingediend. Tot mijn grote verbazing kreeg ik navolgende mail terug :scared:


--------------------------------------------------

Goedemorgen meneer van Irsen

Hopelijk heeft u een fijn weekend achter de rug.

Bij navraag bij mijn collega’s en manager moet ik u helaas melden dat het niet meer mogelijk is om een onderhoudscontract af te sluiten. Dit kan 30 dagen na levering van de Model S. Ook is het geen correcte informatie over het kilometers van het onderhoudscontract. Bij een onderhoudscontract moet er bij 20 000km een onderhoudsbeurt ingepland worden, natuurlijk is dit afhandelijk van de datum wanneer de Serice Center kan inplannen.

Wij hebben geen andere officiele informatie ontvangen, dus kunnen wij helaas ook niks aan deze procedures wijzigen.

Fijne dag verder.

Met vriendelijke groeten,
Kind regards,

Amelie Poelvoorde | Service Receptionist – Tilburg Service
Atlasstraat 7 – 9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands
T +31 13 799 94 00 M +31 6 115 940 11 E [email protected]


"-------------------------------------------------------------------------------------------------





A. ik wilde een onderhoudscontract afsluiten binnen 30 dagen en dat was akkoord!!!!
B. Ons is nooit iets anders verteld, dus we hebben geen boodschap aan toezeggingen ... Zo fraai heb ik hem nog nooit meegemaakt!!!


Waar kan ik een klacht indienen????








0
 
Helaas is de service toch niet zo betrouwbaar als ik in het verleden heb aangenomen ...

Wat is er aan de hand? Nadat onze tesla op21 december 2013 was afgeleverd heb ik geïnformeerd naar de mogelijkheden om een onderhoudscontract af te sluiten. Dat kon, geen probleem, even een mailtje sturen naar de delivery specialist, in ons geval was dat Robert Siwalette. Dat heb ik gedaan op 21 januari 2014 en alles was in orde, de DS zou alles doorgeven.

Tijdje niets gehoord, de Tesla was nu aan een servicebeurt toe (de jaarlijkse, daar ging ik van uit, 50.000 km). Wat schetst mijn verbazing: nee, dat onderhoudscontract geldt alleen maar voor 20.000 beurten. En dus niet 1x per jaar.

Vervolgens heb ik van forumlid bpsmits via dit forum bericht gekregen dat hem -na overlegging van een amerikaanse mail- alsnog het servicecontract met onbeperkte kilometers was toegezegd.

Deze mail - met de toevoeging dat Elon Musk iets dergelijks in Amsterdam had geroepen - heb ik bij de Tesla Service in Tilburg ingediend. Tot mijn grote verbazing kreeg ik navolgende mail terug :scared:


--------------------------------------------------

Goedemorgen meneer van Irsen

Hopelijk heeft u een fijn weekend achter de rug.

Bij navraag bij mijn collega’s en manager moet ik u helaas melden dat het niet meer mogelijk is om een onderhoudscontract af te sluiten. Dit kan 30 dagen na levering van de Model S. Ook is het geen correcte informatie over het kilometers van het onderhoudscontract. Bij een onderhoudscontract moet er bij 20 000km een onderhoudsbeurt ingepland worden, natuurlijk is dit afhandelijk van de datum wanneer de Serice Center kan inplannen.

Wij hebben geen andere officiele informatie ontvangen, dus kunnen wij helaas ook niks aan deze procedures wijzigen.

Fijne dag verder.

Met vriendelijke groeten,
Kind regards,

Amelie Poelvoorde | Service Receptionist – Tilburg Service
Atlasstraat 7 – 9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands
T +31 13 799 94 00 M +31 6 115 940 11 E [email protected]


"-------------------------------------------------------------------------------------------------





A. ik wilde een onderhoudscontract afsluiten binnen 30 dagen en dat was akkoord!!!!
B. Ons is nooit iets anders verteld, dus we hebben geen boodschap aan toezeggingen ... Zo fraai heb ik hem nog nooit meegemaakt!!!


Waar kan ik een klacht indienen????








0
Even olie op het vuur gooien :) maarre van 21 dec. t/m 21 januari is 31 dagen... (ik duik nu achter de bank :scared:)
 
Dus je rijdt nu bijna anderhalf jaar in je auto en hebt meer dan 2,5x het onderhoudsinterval gereden....nog steeds niets betaald en ga je nu pas verdiepen in het onderhoudsprogramma?

kom op zeg, een beetje zelfreflectie.
 
Dus je rijdt nu bijna anderhalf jaar in je auto en hebt meer dan 2,5x het onderhoudsinterval gereden....nog steeds niets betaald en ga je nu pas verdiepen in het onderhoudsprogramma?

kom op zeg, een beetje zelfreflectie.

Waarom? Ik heb 61.500km gereden en nog geen enkele onderhoudsbeurt gedaan. Als ik iedere 20.000km 700 euro moet betalen dan kan ik net zo goed een ICE gaan rijden, kosten per km verdubbelen dan bijna.
Ik heb overigens hetzelfde gehad een halfjaar geleden en Tesla lijkt communicatief wel 1 grote cluster* te zijn. Iedereen roept maar wat, DS #1 zegt dat het prima kan terwijl iemand anders weer roept dat het toch echt om de 20.000km moet. Heb er toen maar van af gezien. Ook het grootste minpunt overigens: de communicatie van Tesla. Bekijk anders eens of je de andere mails nog hebt?

Toen ik overigens vorige week wel m'n eerste onderhoudsbeurt wilde inplannen (en nog 5 garantiepuntjes) kreeg ik te horen dat ik pas de laatste week van April terecht kon. Slik.
 
Dus je rijdt nu bijna anderhalf jaar in je auto en hebt meer dan 2,5x het onderhoudsinterval gereden....nog steeds niets betaald en ga je nu pas verdiepen in het onderhoudsprogramma?

kom op zeg, een beetje zelfreflectie.

Een beetje nuancering is op zijn plaats. Anderhalf jaar is wel tikje overdreven. Is net een jaar en een maand. Natuurlijk had er tussentijds wel eens nagevraagd kunnen worden maar de eerste vraag is of ervan mocht worden uitgegaan dat het Tesla duidelijk was dat er een onderhoudscontract gevraagd was.
Als er op 21 januari een mail is verstuurd die, dat leid ik af uit het verhaal, ook bevestigd is dan mag je er volgens mij van uit gaan dat er een geldige overeenkomst is. Dat is m.i. de situatie als het er echt op aan komt, hoewel het natuurlijk beter was geweest als er iets was vastgelegd en betaald.

Daarnaast is er de vraag hoe het nu zit met de intervallen.

Hier denk ik dat men in Amerika heeft nagelaten om een, toch niet onbelangrijke, versoepeling in de voorwaarden te communiceren met de SeC's die uiteindelijk de afspraken moeten uitvoeren.

Als ik de mail, geplaatst door een forumlid, zo zie:

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA

dan lijkt het me dat in ieder geval op de hoofdvestiging van Tesla een soepeler invulling wordt gegeven. Het kan dan niet zo zijn dat dat elders anders gaat, mits het natuurlijk is gecommuniceerd.

Als ik dan ook daarbij lees

Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

dan lijkt het me dat men je (minimaal) het voordeel van de twijfel moet geven.

Mijn advies is om niet direct een klacht te gaan opstellen maar één dezer dagen naar Tilburg te rijden en de zaak te bespreken. Hier moet je toch uit kunnen komen? Het is bovendien in het belang van iedereen die een dergelijk contract heeft afgesloten.
 
Last edited:
Maar heb je nu betaald voor het service contract of niet? Als je een contract afsluit, dan dient er ook een transitie/transactie plaats te vinden. Hoe had je gereageerd als ze je een jaar later de rekening zouden sturen dat je nog steeds niet betaald hebt voor je onderhoudscontract?

Afijn, is een onderhoudscontract nou echt zo voordelig? En ik ben het helemaal met Rprp eens, zoals ik al eens eerder heb aangehaald, ben ik nu 5 ct/km kwijt tbv accu lease van de Renault Zoë's (je kan ze niet kopen, de accu's) maar de jaarbeurt (of 20.000) is €59. De Tes ben je dus 3,5 ct/km kwijt als je iedere 20.000 onderhoud zou moeten laten plegen. Dan schiet het niet echt op. Het gaat niet om voordeel tov ICE, maar dan is hij net als de Renault Zoë duurder dan een ICE tegenhanger, dat lijkt me niet de bedoeling te zijn. Ook is een jaarlijkse onderhoudsbeurt niet verplicht, en gezien de best wel aanwezige "mankementjes" mag ig toch hopen dat ik pas aan een jaarbeurt toe ben als ik ook echt een jaar onbezorgd heb kunnen rijden zonder dat ik in de tussentijd bij het SeC heb gestaan. (ik ben niet negatief over de SeC serviceverlening, in tegendeel, laat dat duidelijk zijn!)
 
Dank voor al jullie reacties en ik zal nog even een paar zaken aanvullen.


1. Ik heb na 21 januari 2014 in ieder geval nog eens in Tilburg gevraagd waar de nota voor het onderhoudscontract bleef. Mij werd verteld dat er problemen waren om de nota-huishouding op orde te stellen, dus dat het wat langer zou kunnen duren. Toen ik in het najaar nogmaals informeerde naar de status werd mij gezegd dat als ik de bevestigingsmail nog had het contract alsnog afgesloten kon worden.
2. Op 21 januari 2014 heb ik 'ja' gezegd tegen een onderhoudscontract met een onbeperkt aantal kilometers, dat was zo verteld.
3. @thefroq: ik had me dus vanaf het begin al in het onderhoudsprogramma verdiept. Het is dus niet iets wat nu 'plotseling' op kwam
4. @pvh: ik heb inderdaad nog niet betaald, maar daar had ik om gevraagd. En ja, als ze nu de nota zouden sturen, zou ik gewoon moeten betalen. Toen in december een voorband moest worden vervangen heb ik meerdere malen om de nota moeten vragen, ik wilde dat gewoon afgewikkeld hebben.
Overigens begrijp ik je betoog tav de renault zoe niet helemaal. Wat bedoel je er mee te zeggen?
 
Beste advies is volgens mij van Hans: even langs gaan en bespreken. Je kunt dan zoveel meer uitleggen dan via een mailtje.
Volgens mij hebben heel veel mensen ervaring dat men bij Tesla, het geheel horende, best wel coulant is.
Ben overigens wel benieuwd wat er uit komt.
 
@pvh: ik heb inderdaad nog niet betaald, maar daar had ik om gevraagd. En ja, als ze nu de nota zouden sturen, zou ik gewoon moeten betalen. Toen in december een voorband moest worden vervangen heb ik meerdere malen om de nota moeten vragen, ik wilde dat gewoon afgewikkeld hebben.
Overigens begrijp ik je betoog tav de renault zoe niet helemaal. Wat bedoel je er mee te zeggen?

Allereerst begrijp ik je reactie na je aanvulling een stuk beter. Idd, afspraak is afspraak en je bent zelf pro-actief bezig geweest om die factuur te krijgen. Je wilde betalen, maar je kreeg ondanks herhaaldelijke verzoeken geen factuur. Duidelijk...

Het betoog aangaande de Zoë, staat los van jouw verhaal en sloeg meer op de reactie van diegene die naar mijn mening terecht ageerde tegen de 20.000 verplichting in het kader van kosten/baten. Een Zoë is ook 100% elektrisch en daar betaal je per km voor de accu ipv bij aanschaf. In ons geval met een groot contract is dat 5 cent. Was eigenlijk een soort appels met peren vergelijking maar doelde op het niet zo voordelig zijn van EV rijden. En de Zoë heeft dus per jaar een beurt van 59 euro,... Daar is hij weer goedkoper in..

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, want de mail vanuit Tesla vond ik een beetje een sneer op het eind met zijn "fijne dag verder"..... Had meer iets van "so long zeikerd!" Zo iemand zou je.......... Je weet wat ik bedoel......
 
Zoë batterij

Allereerst begrijp ik je reactie na je aanvulling een stuk beter. Idd, afspraak is afspraak en je bent zelf pro-actief bezig geweest om die factuur te krijgen. Je wilde betalen, maar je kreeg ondanks herhaaldelijke verzoeken geen factuur. Duidelijk...

Het betoog aangaande de Zoë, staat los van jouw verhaal en sloeg meer op de reactie van diegene die naar mijn mening terecht ageerde tegen de 20.000 verplichting in het kader van kosten/baten. Een Zoë is ook 100% elektrisch en daar betaal je per km voor de accu ipv bij aanschaf. In ons geval met een groot contract is dat 5 cent. Was eigenlijk een soort appels met peren vergelijking maar doelde op het niet zo voordelig zijn van EV rijden. En de Zoë heeft dus per jaar een beurt van 59 euro,... Daar is hij weer goedkoper in..

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, want de mail vanuit Tesla vond ik een beetje een sneer op het eind met zijn "fijne dag verder"..... Had meer iets van "so long zeikerd!" Zo iemand zou je.......... Je weet wat ik bedoel......



Dat van de Zoë klopt niet. Je betaald bij de aanschaf de batterij niet maar betaald deze in stukjes. Bij de tesla betaal je de batterij wel. Dus dit verhaal kan je niet gebruiken om de onderhoudsprijs te vergelijken.
 
Weet je het zeker? De website van Renault is er duidelijk over. Altijd huren. Of het moet in België anders geregeld zijn?

Natuurlijk huur je de batterij maar dat is in zekere zin deze gewoon afbetalen. Ze geven bij Renault helaas geen geschenken.
En als ze stuk krijg je een andere ( wat vergelijkbaar is met garantie).
Het hele verhaal van "huren" is gewoon om de aanschafprijs van de wagen laag te houden en een deel (batterij) door te schuiven naar maandelijkse betalingen.
 
Zoë - Tesla

1. Ik heb niet als vergelijking met onderhoud gebruikt, heb zelfs aangegeven appels met peren. Wilde duidelijk maken dat EV rijden in principe helemaal niet voordeliger is als een ICE, maar voor mij doet dat er dan ook niet echt toe
2. De accu bij Renault lease je wel degelijk, gaat nimmer je eigendom worden.
3. Wilde aangeven dat de Zoë al duur is door zijn accuhuur, maar daarentegen onderhoud €59 pj
4. En eigenlijk is het van den zotte dat je zoveel voor de accu moet betalen bij Renault. Ik heb er een welke 45.000 per jaar rijdt, Dat is in 8 jaar €18.000 aam huur. Accu kost om en nabij €6500. Kan je 3 accu's dus voor kopen en al zou de accu welke je vervangt nog maar 60% capaciteit hebben, is heb je nog steeds een 14kW accu voor in je huis/pand... maar dat is een andere discussie
 
al zou de accu welke je vervangt nog maar 60% capaciteit hebben, is heb je nog steeds een 14kW accu voor in je huis/pand... maar dat is een andere discussie

Maar wel een discussie waarvan ik erg veel verwacht, over een paar/aantal jaren wanneer de 85 kW achterhaald wordt door >110 kW exemplaren en vervangen kunnen worden. Ik zie hem in gedachten al aan de muur van de garage geschroefd worden en verbonden met de panelen op het dak aan de ene kant en de huishouding incl. 2 EV's aan de andere kant en daarachter het "grid".
 
Vanmiddag ontvingen wij navolgende mail van de service manager van het SeC Tilburg :biggrin:

Eigenlijk veel te snel :p . Ik had namelijk het plan om een van de komende dagen nog eens aan hem mijn casus voor te leggen. In het verleden had ik namelijk heel goede ervaringen met deze meneer. Bij twee hardnekkige problemen heeft hij er persoonlijk voor gezorgd dat e.e.a. tot een goed einde werd gebracht. Daarom verbaasde mij de eerste reactie van Tesla.

Maar naar blijkt: Gelukkig worden afspraken, c.q toezeggingen wél nagekomen. Zoals het hoort. Jong bedrijf, mensenwerk, fouten maken mag, netjes opgelost. Ter voorkoming van spam heb ik de mailadressen van betrokkenen maar even stukje gewist.



Als ik het goed heb begrepen hebben we meteen duidelijkheid over de km-beperking: die is er dus niet. Kan de thread met de oproep hiertoe gesloten worden :smile:



Van: Colin Bijnen <@teslamotors.com>
Datum: 20 januari 2015 17:19:43 CET
Aan: "
Kopie: Werner Van Den Bogaert <@teslamotors.com>, Nick Huliselan <@teslamotors.com>
Onderwerp: Service pakket

Geachte mevrouw Van Irsen,

We hebben onlangs wat onduidelijkheden gehad omtrent het service-pakket voor uw auto.
Uw man is hier enkele malen geweest, en er is vanuit onze kant slecht gecommuniceerd, waarvoor onze excuses.
Het service-pakket heeft inderdaad geen kilometer-limitatie, en u kunt dus inderdaad 4 onderhoudsbeurten uit laten voeren binnen 4 jaar, ongeacht het gereden aantal kilometers.
We horen graag van u of u nog steeds geïnteresseerd bent in dit service-pakket.
Als dit nog steeds het geval is, zullen we dit direct voor u in orde maken.

We horen graag van u, voor nu wensen we u een fijne avond.
Kind regards,
Colin Bijnen | Service Manager – Tilburg Service
Atlasstraat 7-9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands
m: +31 6 296 085 91 | p: +31 13 79 99 400 | e: @teslamotors.com
0

The content of this message is the proprietary and confidential property of Tesla Motors, and should be treated as such. If you are not the intended recipient and have received this message in error, please delete this message from your computer system and notify me immediately by reply e-mail. Any unauthorized use or distribution of the content of this message is prohibited. Thank you.
Please consider the environment before printing this email.










 
Last edited:
Maar wel een discussie waarvan ik erg veel verwacht, over een paar/aantal jaren wanneer de 85 kW achterhaald wordt door >110 kW exemplaren en vervangen kunnen worden. Ik zie hem in gedachten al aan de muur van de garage geschroefd worden en verbonden met de panelen op het dak aan de ene kant en de huishouding incl. 2 EV's aan de andere kant en daarachter het "grid".

Ja, heb ik al eens eerder aangegeven. Ik zou ook niet een omruiling overwegen met bijbetaling, wel een nieuwe accu kopen en de 85kW in het pand. BTW forfait gaat over cataloguswaarde, en is na 5 jaar 1,5% ipc 2,7% (wat met EV nog steeds schandalig is, maar ook dit is weer een andere discussie ;) )Hoop eigenlijk stiekem op een 125 kW ;) maar wie niet...

- - - Updated - - -

Vanmiddag ontvingen wij navolgende mail van de service manager van het SeC Tilburg :biggrin:

Gelukkig worden afspraken, c.q

Van: Colin Bijnen <@teslamotors.com>
Datum: 20 januari 2015 17:19:43 CET
Aan: "
Kopie: Werner Van Den Bogaert <@teslamotors.com>, Nick Huliselan <@teslamotors.com>
Onderwerp: Service pakket

Geachte mevrouw Van Irsen,

We hebben onlangs wat onduidelijkheden gehad omtrent het service-pakket voor uw auto.
Uw man is hier enkele malen geweest, en er is vanuit onze kant slecht gecommuniceerd, waarvoor onze excuses.
Het service-pakket heeft inderdaad geen kilometer-limitatie, en u kunt dus inderdaad 4 onderhoudsbeurten uit laten voeren binnen 4 jaar, ongeacht het gereden aantal kilometers.
We horen graag van u of u nog steeds geïnteresseerd bent in dit service-pakket.
Als dit nog steeds het geval is, zullen we dit direct voor u in orde maken.

We horen graag van u, voor nu wensen we u een fijne avond.
Kind regards,
Colin Bijnen | Service Manager – Tilburg Service
Atlasstraat 7-9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands
m: +31 6 296 085 91 | p: +31 13 79 99 400 | e: [email protected]
0

The content of this message is the proprietary and confidential property of Tesla Motors, and should be treated as such. If you are not the intended recipient and have received this message in error, please delete this message from your computer system and notify me immediately by reply e-mail. Any unauthorized use or distribution of the content of this message is prohibited. Thank you.
Please consider the environment before printing this email.











Eind goed, al goed... topic kan sluiten!!!!!
 
Vanmiddag ontvingen wij navolgende mail van de service manager van het SeC Tilburg :biggrin:

Gelukkig worden afspraken, c.q

Van: Colin Bijnen <@teslamotors.com>
Datum: 20 januari 2015 17:19:43 CET
Aan: "
Kopie: Werner Van Den Bogaert <@teslamotors.com>, Nick Huliselan <@teslamotors.com>
Onderwerp: Service pakket

Geachte mevrouw Van Irsen,

We hebben onlangs wat onduidelijkheden gehad omtrent het service-pakket voor uw auto.
Uw man is hier enkele malen geweest, en er is vanuit onze kant slecht gecommuniceerd, waarvoor onze excuses.
Het service-pakket heeft inderdaad geen kilometer-limitatie, en u kunt dus inderdaad 4 onderhoudsbeurten uit laten voeren binnen 4 jaar, ongeacht het gereden aantal kilometers.
We horen graag van u of u nog steeds geïnteresseerd bent in dit service-pakket.
Als dit nog steeds het geval is, zullen we dit direct voor u in orde maken.

We horen graag van u, voor nu wensen we u een fijne avond.
Kind regards,
Colin Bijnen | Service Manager – Tilburg Service
Atlasstraat 7-9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands
m: +31 6 296 085 91 | p: +31 13 79 99 400 | e: [email protected]
0

The content of this message is the proprietary and confidential property of Tesla Motors, and should be treated as such. If you are not the intended recipient and have received this message in error, please delete this message from your computer system and notify me immediately by reply e-mail. Any unauthorized use or distribution of the content of this message is prohibited. Thank you.
Please consider the environment before printing this email.











Mooi, keurig opgelost!
 
Eind goed, al goed... topic kan sluiten!!!!!




Nog niet geheel. Nu doet de service manager SeC Tilburg een uitspraak in een individueel geval.
Ik wacht nu op bericht van Tesla aan alle service contract houders waarin Tesla de gewijzigde condities bevestigd.

Ook moet ik nu denken aan de arme Schiphol taxichauffeur die te horen kreeg dat hij iedere 20.000 km voor een beurt van 700 euro mag langskomen.
Deze man mag dan nu 1x per jaar langskomen, wat in zijn geval betekent iedere 120.000 km ( ! ). Of zou dat dan weer teveel ongelimiteerd zijn ?
 
Nog niet geheel. Nu doet de service manager SeC Tilburg een uitspraak in een individueel geval.

Nou, dat denk ik niet. De service manager schrijft heel duidelijk: Het service-pakket heeft inderdaad geen kilometer-limitatie, en u kunt dus inderdaad 4 onderhoudsbeurten uit laten voeren binnen 4 jaar, ongeacht het gereden aantal kilometers.
Ik kan het echt niet anders lezen dan dat het service-pakket geen kilometerbeperking kent! De servicemanager schrijft namelijk NIET dat het in mijn geval alsnog een soort van coulance is verleend. Deze bevestiging is geheel in lijn met de Amerikaanse mail waarin hetzelfde wordt geschreven. Nu is het volgens mij ook in NL duidelijk geworden
:biggrin: