TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tesla opemt tweede fabriek in Tilburg

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by RvdVen, Jan 8, 2015.

1. RvdVen

RvdVen Member

Ik kan er zo snel niets over terug vinden, maar dit nieuws is er al even blijkbaar:

Tesla opent 2e fabriek in Tilburg. Genk grijpt naast de investering

Ik heb bovendien gehoord dat "oude" robots van Fremont in de nieuwe vestiging in Tilburg komen en daar dus ook daadwerkelijk geproduceerd gaat worden! De assemblage zoals deze nu is zal daarmee ongetwijfeld vervallen.

2. Hans69

Hans69 Member

Verbaast me niks ... de Belgische loonkost zorgt er enkel voor dat iedereen hier weg wil...

3. ErikS

ErikS Member

Eind 2014 heb ik mijn Tesla opgehaald in Tilburg, en toen vertelde men inderdaad dat de "fabriek" fors groter wordt. De hal die binnenkort in gebruik wordt genomen, is al klaar en staat op een perceel vlak ernaast. De feitelijke productie vindt plaats in de VS, in Tilburg vindt de eindmontage plaats. Binnenkort dus voor de gehele Europese markt.

Voor Tilburg is het natuurlijk fantastisch om een prestigieus, innovatief en ook nog sterk groeiend bedrijf als Tesla binnen de stadsgrenzen te hebben.

Waarom niet België.. ik weet het niet, maar los van de arbeidskosten staat de auto-industrie in België nou ook niet echt bekend om een goede arbeidsmoraal. De vakbonden hebben het hier in het verleden toch wel vrij bont gemaakt met acties en stakingen, en ik kan me voorstellen dat Tesla daar geen zin in heeft. In Tilburg kon ik mijn auto ophalen op een zondag tussen kerst en oudjaar en de mensen die ik hier sprak waren allemaal erg enthousiast over het bedrijf en het product. Dat is een basishouding die bijdraagt aan het succes, en zonder iets onaardigs te willen zeggen over Belgen of Fransen denk ik dat je in Nederland sneller een groep enthousiaste mensen in een bedrijf bij elkaar hebt dan bij onze zuiderburen.

4. Hans Noordsij

Hans Noordsij Active Member

Goed om te horen. Er is inderdaad een klein stukje verder aan dezelfde weg een grote bedrijfshal gebouwd. Het zal inderdaad een flinke impact hebben. Tja, wel opletten voor snelheidscontroles daar want je zit zo boven de 50/70. Ik heb ze pas nog zien staan, zogenaamd verscholen, maar ik was iets aan het uitproberen op het display dus had nog geen vaart. Pff.

5. basvk

basvk Active Member

Tsja, los van het arbeidsmoraal en vakbonden verhaal, misschien is het makkelijker om een fabriek vanaf de grond nieuw op te bouwen, dan om een bestaande fabriek te ontmantelen en opnieuw in te richten? Misschien is het makkelijker om jonge nieuwe krachten van scratch te trainen voor hun nieuwe baan in plaats van ervaren fabriekslui allerlei gewoontes af te leren en weer andere gewoontes aan te leren? Ik kan me voorstellen dat Tesla in de laatste paar jaar veel ervaring heeft opgedaan in hoe je van niets iets moet maken...

6. MichelB

MichelB ICE driver but TesIa fan

Als je ook op de Tesla site de grote hoeveelheid aan vacatures ziet voor Tilburg, zijn ze aardig wat van plan.
    En volgens mij inderdaad niet alleen maar eindassemblage, maar gewoon productie.
    Een mooie ontwikkeling voor de regio.

7. widodh

widodh Model S R231 EU

Wellicht zien ze ook wel in dat het zonde is om maar wat nieuws te bouwen als er ruimte vrij was? Ik vind het vaak zo zonde dat er maar nieuw wordt gebouwd terwijl er zat leegstand is.

Share This Page