Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Owners Club Nederland nieuwe website

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben bezig met het maken van een stukje terugblik op de website. Niet al te uitgebreid, velen zegt het misschien niet (meer) zoveel, maar onder het kopje "De eerste jaren" wil ik wat vertellen over de begintijd en dan met name de Model S. Dat was (zelfs) ook nog voor mijn tijd :)
Wie heeft er iets te vertellen over het proces? Hoe ben je op de hoogte gekomen van het bestaan van Tesla? De eerste kennismaking (Waalwijk?), het bestelproces, het wachten, de aflevering van de eerste auto's. Er moet een filmpje bestaan van het afleveren van de eerste Model S en het uitrijden van de "fabriek" (met applaus) maar ik kan het nergens meer vinden. Wie weet waar dat te vinden is?
Wie heeft er een verhaal voor mij? Het mogen trouwens best een paar verhalen worden.
(Over de Roadster 1 komt ook iets, wie daar wat van heeft kan dat natuurlijk ook vast aangeven).
Jullie kunnen aan mij mailen, [email protected], of naar de site uploaden waar ik het dan afvang.
Alvast bedankt.
 
Tesla owners club Nederland

is er voor iedereen met een tesla

op het ogenblik zijn er 300 leden en met meer leden zijn wij beter vertegenwoordigd en kunnen met tesla om de tafel om verschillende onderwerpen te bespreken. Het is dus van belang te groeien.

buiten vertegenwoordigd te worden is het ook leuk om elkaar te leren kennen en dingen te ondernemen. Verder draagt de Tesla Owners Club Nederland het Amalia Kinderziekenhuis een warm hart toe. Op het ogenblik word er een kindertesla geveild om geld op te halen voor het kinderziekenhuis.

Veiling Tesla4Kids - Tesla Owners Club Nederland
 
Tesla owners club Nederland

is er voor iedereen met een tesla

op het ogenblik zijn er 300 leden en met meer leden zijn wij beter vertegenwoordigd en kunnen met tesla om de tafel om verschillende onderwerpen te bespreken. Het is dus van belang te groeien.

buiten vertegenwoordigd te worden is het ook leuk om elkaar te leren kennen en dingen te ondernemen. Verder draagt de Tesla Owners Club Nederland het Amalia Kinderziekenhuis een warm hart toe. Op het ogenblik word er een kindertesla geveild om geld op te halen voor het kinderziekenhuis.

Veiling Tesla4Kids - Tesla Owners Club Nederland


Bedankt voor de steun! Als Tesla Owners Club Nederland zijn wij aangesloten bij de wereldwijde clubs van Tesla Owners.
De clubs worden vaak afgekort tot TOC, zo zijn wij TOCNL, maar dat terzijde.
Voor Tesla zijn de TOC's een aanspreekpunt in voorkomende gevallen, en omgekeerd. Dat gaat meestal over leuke dingen als wat support bij activiteiten maar ook als er op enig gebied wat onduidelijkheid is.
Vandaar dat, wat je terecht noemt, we een zo groot mogelijk draagvlak willen bereiken, door o.a. een laagdrempelige toegang voor leden.

Een middel daarbij, tegelijk mijn passie, is een website die echt rijders bindt door antwoord te geven op vragen, die activiteiten (nu even "on hold" vanwege Corona) deelt en daarvoor uitnodigt, die Tesla rijders hun verhaal laat vertellen, de actualiteit in één oogopslag laat zien (zoals onder op homepage), misverstanden en vooroordelen adequaat wegneemt en nog veel meer (vooral) leuke dingen.

Het is een voorrecht om Tesla te rijden en daarmee gelijk "first row" te zitten bij de omschakeling naar duurzaam vervoer (en veel energie innovaties van nabij mee te maken).
Een fijn weekend!
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik heb met het bestuur gesproken over wat de Tesla Owners Club Nederland voor mij, ons als tesla eigenaar kunnen betekenen.

Vragen van mijn kant zijn

- Verandering in AutPilot1 mbt Europese regelgeving waar Tesla zich naar moest schikken.

- De updates die Tesla aanbied zonder enige informatie vooraf te geven waardoor je nooit kunt beslissen het niet te installeren

- het knijpen van laadsnelheid en/of knijpen van capaciteit zonder persoonlijke berichtgeving

- de moeizame tot slechte communicatie met Tesla door het moeten gebruiken van de APP

Op deze vragen kreeg van van het bestuur het antwoord dat de Tesla Owners Club Nederland opgericht is om Tesla eigenaren te verenigen om van elkaar en elkaar te leren kennen om kennis en enthousiasme te delen en om zich in te zetten voor het Amalia kinderziekenhuis. Verder is het van belang om op te komen voor onze rechten en de communicatie met Tesla te verbeteren in korte lijnen met wederzijds respect.
Nederland schijnt de meeste tesla rijders te hebben van Europa en door ons te verenigen hebben wij ook meer tegenwicht te bieden. Van belang is om het aantal leden blijvend uit te bouwen en om informatie van leden te verzamelen mbt zaken waar je tegenaan loopt om gezamenlijk dit samen met Tesla op te kunnen lossen.

Ik heb mij al reeds aangemeld om mijn steentje bij te dragen mbt het Amalia kinderziekenhuis om de kinderen te laten ontspannen door een kinder tesla te donoren. Tot op heden heb ik via marktplaats vier kinder Tesla’s gedoneerd gekregen om aan het Amalia kinderziekenhuis te doneren. Om alle kinderen te kunnen laten genieten ten tijden van hun opname is het voor sommige kinderen van belang dat ook zij met hun infuus gebruik kunnen maken van de kinder tesla. Hiervoor ben ik bezig om een bodemplaat te maken waar op de bevestiging van het infuuspaal komt zodat de infuuspaal makkelijk overgezet kan worden. Op termijn zou ik graag hulpen vragen aan mensen die werken met infuuspalen, Carbon of aluminium en/of rvs om een definitieve oplossing te kunnen maken en heel misschien om dit ook aan te kunnen bieden aan andere ziekenhuizen. Non-profit uiteraard!
 
Kort geleden is het project "Superchargerspots" gestart.

Schermafbeelding 2020-05-29 om 23.02.10.png


Tijdens bezoek aan een Superchargerlocatie worden actuele foto's (denk aan nu gewijzigde situaties door Covid-19), eigen indrukken, ervaringen en tips via de smartphone of laptop ingezonden.
Deze gegevens worden dan aan de locaties op de lijst toegevoegd.

Wie wil bij mij in de groep om dit project verder vorm te geven?
Ik heb zelf twee locaties aangeleverd en het is leuk.
Je hebt altijd wel wat tijd als je aan het laden bent.
(Ik realiseer mij dat dit de zoveelste Whatsapp groep zal zijn maar toch...)

Als zodadelijk de grenzen weer opengaan wordt het nog leuker. Natuurlijk hebben we de bekende sites en apps maar wat is er leuker dan als je naar de Supercharger rijdt, ver van huis, je op je telefoon of het scherm in de auto ziet wat collega rijders hierover eerder hebben opgetekend. Denk aan tips bij aanrijden, eten (menukaart Schnitzels:), scenic spots etc.
Het werkt heel eenvoudig, via telefoon of laptop en een webformulier.

Uitnodigingslink