Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Owners Club Nederland nieuwe website

This site may earn commission on affiliate links.
"Van de nood een deugd maken", zo heb ik de afgelopen zes weken van thuiswerken ervaren.

Daardoor heb ik veel tijd kunnen besteden aan de bouw en de inrichting van de website van de TOCNL (en was ik wat rustig hier op het forum, hoewel dat al wat langer zo was. Druk op mijn oude dag, lijkt het).

Ik ben webmaster van de site en deel deze graag met jullie.
Het is geen vervanger voor dit forum maar ik zie het meer als een aanvullende mogelijkheid om kennis en ervaring te laten "condenseren" zodat deze voor Tesla rijders (en wie dat gaat worden) gemakkelijk te vinden zal zijn, naast uiteraard de clubactiviteiten.

Hopelijk geeft de website, het huis is gebouwd en nu richten we de kamers in, de daarvoor nodige informatie.
Zo niet, laat het weten en we zetten het erbij! Beloofd!
Ik heb me overigens wat op de hals gehaald :). Bouwen is één, vullen content moet natuurlijk ook.

Wie het leuk vindt om een bijdrage te schrijven over een actueel onderwerp, of meer in het algemeen, die voor (nieuwe) eigenaren nuttig zal zijn is van harte welkom.

Daarnaast is elke feedback op de website welkom, enne.... even registreren voor het (gratis) lidmaatschap.
En wie weet daarna door naar Premium :)

Uiteraard organiseert de TOCNL het liefste allerlei activiteiten voor de leden maar ook dat zit natuurlijk in "lockdown".
Zodra er weer ruimte komt dan gaan we ook daar weer mee aan de gang. Fijne roadtrips bijvoorbeeld.

Ik zou het leuk vinden jullie te kunnen verwelkomen. Thx alvast.
 
Leuke site. Krijg wel wat foitmeldingen op mijn S9.
Helaas alleen voor owners en niet voor leasejongens (en -meisjes).

Foutmeldingen? Als je gelegenheid hebt, geef eens door waar? Er wordt veel gekeken op mobile devices en daarom heeft het onze speciale aandacht.

En, ja, die naam staat vast maar niemand ziet toch dat hij in de lease zit? Gewoon meedoen. Of was je de smiley vergeten op het eind?
 
Sorry Hans. Het zijn niet de filmpjes maar het laden van de pagina. Zie screenshot.
 

Attachments

  • Screenshot_20200504-143011_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20200504-143011_Samsung Internet.jpg
    121.1 KB · Views: 68
Sorry Hans. Het zijn niet de filmpjes maar het laden van de pagina. Zie screenshot.

Ok, dat is een externe plugin van Facebook. Als het goed is, komt daar het recentste deel van de tijdlijn van de Facebookpagina.
Het werkt op andere devices dus we hebben het volgens hun instellingen neergezet.
Mogelijk dat Facebook het niet ondersteunt. Ik zal er eens induiken.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ok, dat is een externe plugin van Facebook. Als het goed is, komt daar het recentste deel van de tijdlijn van de Facebookpagina.
Het werkt op andere devices dus we hebben het volgens hun instellingen neergezet.
Mogelijk dat Facebook het niet ondersteunt. Ik zal er eens induiken.
Hans, hebben jullie serieus een facebook plugin op de site staan? Dat betekent dat facebook precies ziet wie wat doet op de site, dat wil je echt niet. Op mijn laptop is dat gelukkig geen issue, die maakt met geen enkele facebook server verbinding, maar ik ga dus bijv op mijn mobiel of iPad dus nooooit naar die site toe.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Hans, hebben jullie serieus een facebook plugin op de site staan? Dat betekent dat facebook precies ziet wie wat doet op de site, dat wil je echt niet. Op mijn laptop is dat gelukkig geen issue, die maakt met geen enkele facebook server verbinding, maar ik ga dus bijv op mijn mobiel of iPad dus nooooit naar die site toe.

Facebook widget wordt geladen in iframe en code daarbinnen is gesandboxed van de site er omheen.
 
  • Like
Reactions: pvkeep
Dat mis ik ook, ik zie niet echt een forum of andere leden.

We zijn nog druk bezig en één van de items die op bestuursniveau bekeken worden is het al dan niet tonen van de leden op het ledendeel. Uit privacy-overwegingen kun je dat niet zomaar doen.
Ik houd jullie op de hoogte. Geef even tijd :)

Overigens is er wel een forum. Rechtsboven in het menu. Alleen, ook dit is er nog maar heel kort en pas wanneer iemand daar iets doet dan wordt hij zichtbaar.
 
We zijn nog druk bezig en één van de items die op bestuursniveau bekeken worden is het al dan niet tonen van de leden op het ledendeel. Uit privacy-overwegingen kun je dat niet zomaar doen.
Ik houd jullie op de hoogte. Geef even tijd :)

Overigens is er wel een forum. Rechtsboven in het menu. Alleen, ook dit is er nog maar heel kort en pas wanneer iemand daar iets doet dan wordt hij zichtbaar.
Misschien zou je niet eens een forum willen hebben. Als je kijkt wat hier tegenwoordig de standaard is zeker weten van niet. De onfatsoen importeer je zeker en vast. Mss iets daar tussenin?
 
Misschien zou je niet eens een forum willen hebben. Als je kijkt wat hier tegenwoordig de standaard is zeker weten van niet. De onfatsoen importeer je zeker en vast. Mss iets daar tussenin?

Het forum is wat bijdragen plaatsen betreft beperkt tot de eigen leden. Dat is overzichtelijk en daarnaast houden we het in de gaten.
Laten we het maar een poosje aanzien.
 
Hans, dat is prima, maar het probleem is volgens mij dat die fb javascript in mijn browser met cookies gaat rommelen en zo mijn activiteiten in de gaten kan houden. Sandbox of geen sandbox.

Maar dit geldt voor iedere site met social media knopje, gebruik google analytics, gebruik google fonts, twitter knopje facebook duimpje, gebruik van cdns, en zo’n beetje iedere wordpress aite en plugin en ook Google Maps.
De facebook posts staan in sandbox gescheiden van de site. Ze zouden in theorie in het script dat de widget laadt wel alles kunnen doen, en om de zoveel tijd blijkt een app of site dat ook te doen, maar er zijn veel mensen die kijken wat fb precies doet en die zouden dit merken.
Wat voor de facebook widget geldt, geldt dan ook iedere site die google analytics gebruikt of die advertenties tonen.
Overigens laadt tmc forum ook scripts van Facebook.
 
Onfatsoen?? Wat bedoel je precies?
Ik denk persoonlijk dat het nog wel meevalt met het onfatsoenlijk gedrag alhier. Zeker als je vergelijkt met de gemiddelde social media
De manier waarop sommige leden andere leden afserveren, het oeverloos gebruik van het duimpje omlaag, de algemene daling van het peil. Dat het erger kan zal zeker zo zijn, dat het niet meer het pre-3 niveau is is wel duidelijk.