TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Tesla parkeren op Schiphol

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by HansVR, Jan 21, 2016.

1. HansVR

HansVR Member

Hallo,

Deze zomer gaan we voor drie weken naar Ijsland en onze vlucht vertrekt vanuit Amsterdam Schiphol (AMS). Waar parkeren we best onze Tesla tijdens onze reis? De enkele reis van thuis naar de luchthaven is ongeveer 250km dus best een parking met dripcharging mogelijkheid? Of nemen we toch beter mijn Alfa? :biggrin:

Bedankt

2. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Eerder op het forum werd over een valet parking service gesproken die ook zorgt dat de auto opgeladen is..

3. Stijn

Stijn Member

4. Glitch

Glitch Member

Comfort parking gebruikte ik eerst altijd voor een langere tijd. Sinds ik een tesla heb wil iedereen van kantoor mij graag brengen en halen dus parkeer ik helemaal niet meer

5. Kdmn

Kdmn Member

Dat kan op de Excelence parking, ik was er nog eerder vandaag. Er stonden nog wel meer Teslas niet aan een laadpaal dus lijkt dat er te weinig laadpalen zijn, ook geen idee of je die kan reserveren. image.jpg

6. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Zie hier: Elektrisch Laden bij Schiphol Parking

Download ook meteen even de gebruiksaanwijzing en veelgestelde vragen PDFjes. Het blijkt tot op heden nog niet mogelijk om een laadplek te reserveren.

7. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Drie weken een laadpunt blokkeren getuigt niet echt van laad-etiquette.
    Dus ofwel valet, ofwel laden in Amsterdam voor je vertrek. En dan energy saving aan.

8. schonelucht

schonelucht Active Member

Schiphol als premium full service luchthaven zou toch echt moeten investeren in een overvloed aan zeer-laag-vermogen laadpunten, desnoods schuko. Zoveel kan dat toch echt niet kosten? Want inderdaad, een hoog vermogen laadpunt 3 weken lang bezet houden, dat is gewoon niet netjes.

9. Iwan

Iwan Member

Valet parking schiphol gebruikt tijdens een weekje vakantie naar een warm land afgelopen oktober. Ideaal. Hoefde geen lading, maar werd wel gelijk aan mij gevraagd of ik nog range nodig had. Ophalen en brengen tussen terminal 2&3 direct aan de deur en dichterbij dan excellence. Sleutel en auto direct klaar, omdat ze rekening houden met je terugvlucht. Ik ben om. Nooit meer excellence voor mij [emoji16].
    En met Valet mode ook een stuk geruster.

10. pjhartog

pjhartog Member

Valet Parking is ideaal maar voor 3 weken kostbaar - Excellence ook.

Dirk heeft gelijk - gewoon even stoppen bij de SuC in Amsterdam voor je terug rijdt - of vragen of je je service kan laten samen vallen met je vakantie - dan zetten ze ' m geladen voor je klaar op Schiphol.

11. ErnstT

ErnstT Active Member

er zijn 3 mogelijkheden: valet valet valet! uitstappen en wegwezen, terug opgeladen afgeleverd voor aankomsthal. prijsvergelijker opstarten en boeken!

12. SMU

SMU Member

Ik kom wekelijks op Schiphol en mijn ervaring is dat laden op Schiphol redelijk problematisch is. De laadpunten op de Privium parking zijn altijd bezet en ook op de Excellence parking zijn ze vaak - ondanks de recentelijke uitbreiding - ook bezet. Ik schiet daarom voor aankomst even snel bij de SuC in Amsterdam naar binnen, laad een klein kwartiertje (of hoelang nodig is), en rij daarna naar Schiphol. Een hele rits langzame laders zou geen overbodige luxe zijn! Lekker de Alfa laten staan dus :smile:

13. Kdmn

Kdmn Member

Dat is idd net waar ik aan dacht toen ik daar op die parking rondliep, excellence staat zelden helemaal vol dus waarom bv helemaal bovenaan niet een zone maken met een shuko per plaats? Wellicht weer een kwestie van verzekering, brandgevaar etc...

Het klopt idd ergens niet om een auto een week of meer aan een 11kw laadpaal te hangen, wat wel het geval was voor het merendeel van de wagens die er stonden.

14. ErnstT

ErnstT Active Member

Excellence parking is dé zakelijke parking, ik sta er ook regelmatig, ook voor halen/brengen en zie dan wel wisseling van auto's. Voor enkele dagsreizen kan ik het me wel voorstellen. Kan me niet voorstellen dat den zuunige Hollander er makkelijk 3 weken staat, zeker als de baas niet betaalt. Of de calculerende ondernemer:
    Knipsel.JPG

15. gelden

gelden Active Member

die prijs! :crying:

16. Wim S.

Wim S. Active Member

Is het parkeren waarschijnlijk duurder dan de hele vlucht :frown:

17. e-Rik

e-Rik Member

Belachelijke prijs, kan je net zo goed een Tesla Schiphol taxi pakken

18. Keezje

Keezje Active Member

Aanrader: QuickParking. Ben hier vaste klant en altijd happy. Kies niet voor de grote parking waar je moet worden opgehaald, maar voor sleutel afgeven, dan laad je je bagage uit voor het kantoor en ga je met een busje naar de vertrekhal. Is drie minuten rijden. Terugkomst omgekeerde proces. Heb zelf altijd gezorgd dat ik genoeg laad voor de rit terug naar huis, maar misschien moet je eens vragen of ze daar ook iets voor kunnen betekenen.

Niet aan iedereen vertellen van dat sleutel afgeven, anders wil iedereen dat ineens en dat gaat niet. En geef de chauffeurs wel een tip want dat onthouden ze.

QP test.png

19. gelden

gelden Active Member

Nou, de on-line reviews zijn niet erg positief. Diverse meldingen van schade aan de auto. Dat is de reden dat ik niet snel mijn sleutel bij zo'n bedrijf zal achterlaten.

20. robertvg

robertvg Active Member

Bij aankoop van een jaar parkeren een Tesla kado ?

Share This Page