Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla parkeren op Schiphol

This site may earn commission on affiliate links.
Want uiteindelijk heb je voor zo een project van 30 of meer schuko aansluiting toch gewoon enkel maar de kennis nodig van de ingenieur/elektricien die de rest van de elektriciteitswerken doet van het gebouw? Maar waarschijnlijk stapt zo een parking beheerder naar een laadpaal bedrijf en stelt daar wel de vraag "kan het niet met een gewoon stopcontact" en dan komt de lijst van "gevaarlijk, weinig performant, kans op diefstal lader, ..." en andere praatjes naar boven. Het budget beperkt zich dan tot tien echte laadpalen ipv 30 stekkers. Nu met het beperkte aantal laders voor de enorme parking, zouden ze nog moeten investeren in een snellader voor de ongelukkigen die niet konden laden tijdens de vakantie.
Pcies.
 
Ik kom wekelijks op Schiphol en mijn ervaring is dat laden op Schiphol redelijk problematisch is. De laadpunten op de Privium parking zijn altijd bezet en ook op de Excellence parking zijn ze vaak - ondanks de recentelijke uitbreiding - ook bezet. Ik schiet daarom voor aankomst even snel bij de SuC in Amsterdam naar binnen, laad een klein kwartiertje (of hoelang nodig is), en rij daarna naar Schiphol. Een hele rits langzame laders zou geen overbodige luxe zijn! Lekker de Alfa laten staan dus :smile:
Idd Het EV concept hebben ze op Schiphol totaal niet begrepen. Zeker niet icm langere reizen.
 
De plannen zijn gewijzigd, wordt Schiphol… .

Iemand deze al geprobeerd?
De "Smart Parking Garage" staat vooraan op parkeerterrein P3 Lang Parkeren en heeft laadpunten.
Prijs valt mee, € 62,- / week
Laden €1,- connectie kost en € 0,30/Kwh ( dus reken een € 20,- om "vol" te laden )

Positieve en/of negatieve ervaringen ??

Alvast bedankt !
 
  • Love
Reactions: tpas
Vandaag teruggekomen van een vakantie van 3 weken. We hadden onze Tesla geparkeerd bij 247 parking in Aalsmeer en daar is geen laadmogelijkheid. Vooraf had ik wat testjes gedaan om uit te vinden hoeveel battery drain er plaatvindt wanneer je voor langere tijd parkeert. Na wat te hebben geprobeerd met "energy saving" uit en aan had ik berekend dat het ongeveer 160 km zou zijn in drie weken mits energy saving on en always connected off zou staan.

We hadden de auto geparkeerd met nog 264 km rest (typical) en vandaag zagen we bij terugkomst dat er nog 131 km rest over was. Een drain dus van 133 km in 22 dagen (6 km per dag) Ik heb tussendoor geen enkele keer verbinding gezocht via de App met de Tesla, want het Sec had mij geadviseerd dit niet te doen omdat dit ervoor zou zorgen dat alle systemen weer zouden worden opgestart en de besparing daarmee in één keer teniet zou worden gedaan. We hadden nu voldoende om de supercarger in Amsterdam te halen en na 20 minuten laden konden we door naar huis.

Wat wel opviel was dat de Tesla toch wel een minuut of vijf nodig had om alle systemen op te starten voordat ik er weer mee kon rijden. Daarnaast was de GPS de weg kwijt, hoorde ik de signalen voor de gordels niet meer en het geluid van de richtingaanwijzer niet. Ik vermoed dat de geluiden het in zijn geheel niet meer deden, inclusief de radio. Na resetten van beide computers werkte alles weer naar behoren en was ik super blij weer in de Tesla te kunnen rijden. Wat een geweldige wagen is het toch!
 
Over de drain: Ik heb mijn auto 21 juli thuis geparkeerd met een range van 307 km. Always online uitgeschakeld, energie saving ingeschakeld. Geen contact gezocht via de app. Toen ik hem op 12 augustus weer opstartte, was de range gezakt naar 279 km. Dus een drain van 28 km in 22 dagen..... Daar is dus geen laadpaal voor nodig, lijkt me. Als ik volgend jaar ga, zet ik hem gewoon op P3 op Schiphol en zorg dat de accu redelijk vol is, dan zal het wel lukken!
Overigens, moest ook ik de zaak ff resetten om alles weer naar behoren te laten werken. 3 weekjes slapen is kennelijk een erg diepe slaap geweest!
 
Over de drain: Ik heb mijn auto 21 juli thuis geparkeerd met een range van 307 km. Always online uitgeschakeld, energie saving ingeschakeld. Geen contact gezocht via de app. Toen ik hem op 12 augustus weer opstartte, was de range gezakt naar 279 km. Dus een drain van 28 km in 22 dagen..... Daar is dus geen laadpaal voor nodig, lijkt me. Als ik volgend jaar ga, zet ik hem gewoon op P3 op Schiphol en zorg dat de accu redelijk vol is, dan zal het wel lukken!
Overigens, moest ook ik de zaak ff resetten om alles weer naar behoren te laten werken. 3 weekjes slapen is kennelijk een erg diepe slaap geweest!

Dat is een behoorlijk verschil met de drain die ik had (130 km in 22 dagen). Ik moet er wel bij vemelden dat de dashcam bij mij al die tijd heeft aangestaan.

ik heb daar ook eens geparkeerd (met een andere auto overigens) en dat beviel totaal niet. Choas bij aankomst, chaos bij het oppikken bij Schiphol. Het busje botste bij terugkomst tegen een geparkeerde auto aan maar dat werd weggelachen en er zou niets te zien zijn.

Klopt...ik vond het ook een chaos. Wij hadden overdekt parkeren gereserveerd, maar dat was niet mogelijk toen we aankwamen. Parkeerplaats was bomvol en ik kon nog net ergens een plekje vinden. Ten opzichte van de vorige keer een slechte ervaring. Volgende keer doe ik het ook anders.
 
Dat is een behoorlijk verschil met de drain die ik had (130 km in 22 dagen). Ik moet er wel bij vemelden dat de dashcam bij mij al die tijd heeft aangestaan.

Dan voorkomt de dashcam denk ik dat het 12V system in sleep mode kan gaan.
Een drain van ongeveer 1km per dag zoals tpas schrijft is ook mijn ervaring bij langdurig parkeren tijdens vakantie.
Met Always On uit, Energy Saving aan, en de dashcam ontkoppelt.
 
Iemand een oplossing voor dit dilemmaatje?:

We willen onze Tes 4 weken op schiphol parkeren.
Ik ben huiverig voor de off-site valet parkeerders, vanwege wisselende reviews, en de verzekeringskwestie.

holiday parking klonk goed : van schiphol zelf, en gerenommeerd.

Nu is dat P6 valet parking geworden.
Ik wil alleen graag dat ze die 4 weken in december binnen staat, dus in de nieuwe garage van P3.
Maar deze service is alleen voor buiten?
Als ik de P3 garage reserveer heb ik de kans dat alle palen bezet zijn.
Zo niet dan bezet ik zelf een paal voor 4 weken.... Niet echt sociaal.
Iemand enige ervaring hiermee?
Kan ik eventueel de garage reserveren, en dan bij P6 vragen of ze hem willen laden in mijn afwezigheid (tegen bijbetaling ofzo?)
 
Iemand een oplossing voor dit dilemmaatje?:

We willen onze Tes 4 weken op schiphol parkeren.
Ik ben huiverig voor de off-site valet parkeerders, vanwege wisselende reviews, en de verzekeringskwestie.

holiday parking klonk goed : van schiphol zelf, en gerenommeerd.

Nu is dat P6 valet parking geworden.
Ik wil alleen graag dat ze die 4 weken in december binnen staat, dus in de nieuwe garage van P3.
Maar deze service is alleen voor buiten?
Als ik de P3 garage reserveer heb ik de kans dat alle palen bezet zijn.
Zo niet dan bezet ik zelf een paal voor 4 weken.... Niet echt sociaal.
Iemand enige ervaring hiermee?
Kan ik eventueel de garage reserveren, en dan bij P6 vragen of ze hem willen laden in mijn afwezigheid (tegen bijbetaling ofzo?)
Mijn advies: Parkeren in de garage P3 en aankomen met voldoende stroom om het 4 weken uit te houden. Goede in/ uitrit, ruime vakken. Enery savings aan, altijd connected off en valetmode. Vampire drain na vier weken is uit te rekenen (valt best mee). En intussen van de app afblijven!

Ps
Als er een paal vrij is, nemen. Het is langparkeren, tenslotte.
 
Ik ga begin mei weer eens 7 dagen op reis vanop Schiphol, ik wil uit goede ervaring de P3 garage boeken, maar die is volzet/buiten gebruik wegens werkzaamheden (bizar top moment om tijdens de mei vakantie te gaan werken).

Dus blijft enkel de mogelijkheid over te parkeren ergens onder de open hemel. Ik heb daar op zich geen problemen mee, het is tenslotte maar een week, maar zijn er slechte ervaringen misschien bij het parkeren buiten de garage als in minder toezicht en dus inbraken enzo?
 
twee keer goede ervaring met p6 valet parking (die van schiphol zelf), laden de auto ook op indien nodig. Auto staat dan ergens buiten op afgesloten terrein.
Via de app gezien dat ze er keurig mee reden.