Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla parkeren op Schiphol

This site may earn commission on affiliate links.
upload_2018-1-13_14-18-54.png
 
Ze verwijzen nu naar P6 valet parking. Maar kost nogal wat meer dan P3: ik betaal in de voorjaarsvakantie 62,50 voor een week, en P6 valet kost voor dezelfde periode 131,50. Voor die 70 euro ga ik wel een paar minuten in de bus.
Er zijn meer vliegvelden in de omgeving. Ik zou naar alternatieve vluchten zoeken. In mijn geval heb ik tenminste 5 andere en vaak betere mogelijkheden.
 
  • Like
Reactions: michelh
Tarieven lijken inderdaad wel wat verhoogd t.o.v. vorig jaar. Ga binnenkort weer parkeren voor 15 dagen €121,- met P6 Valet. Gewone P3 was ca. €100,- dus vond ik nog te overzien voor het extra gemak.
Kreeg een aanbieding in de mail van MasterCard voor 20% korting, anders was het €150 geweest, mij ook te gortig qua meerprijs.
 
Afgelopen week mijn auto geparkeerd op P4 van Schiphol. Zes laadpalen aanwezig maar uiteraard allemaal bezet door Japanse auto's die helemaal geen stroom nodig hebben om thuis te komen :(

Watt mij opviel was dat ik na een week maar 3 km range verloren ben, ondanks dat ik drie keer de auto status gecontroleerd heb via de app. Dat had ik niet verwacht. Uiteraard met energy savings op on en always connected uit, maar dan nog. Had daardoor ruim voldoende over om zonder te laden weer thuis te komen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
De prijzen van P6 variëren nog al. Ik betaalde vorige week voor 9 dagen €87,50 (gratis upgrade vanaf P3) en komende augustus €164 voor 21 dagen. Dat was €8,50 duurder dan P3 dus een no-brainer.

De service en gemak waren super, btw.
 
Er zijn meer vliegvelden in de omgeving. Ik zou naar alternatieve vluchten zoeken. In mijn geval heb ik tenminste 5 andere en vaak betere mogelijkheden.

Precies. Gisteren op Rotterdam Airport geland. Auto de hele week aan een 7 kW laadpaaltje (gratis), recht tegenover de ingang. Totale tijd tussen vliegtuigtrap, bagageband en in de auto stappen: een minuut of vijf. Probeer dat eens te halen op Schiphol...

Schiphol is soms noodzakelijk. Zo niet, dan kies ik voor Rotterdam, Eindhoven of Dusseldorf. De extra reistijd over de snelweg wordt ruimschoots ingehaald. Liever iets langer in mijn eigen S, dan langer wachten in de S-bochten voor de security.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Goede ervaring met P6 valet parking. In hoogseizoen €165 voor 22 dagen. En als je ze laadpas meegeeft laden ze je auto voor je op. Bovendien worden er rondom foto's gemaakt van je auto bij binnenrijden, dus je kunt je dashcam loskoppelen (er is immers foto bewijs van de status van je auto bij afgeven). Wel eraan denken om laadkabel op de achterbank te leggen - de frunk is in 'valet mode' niet te openen :)
 
  • Like
Reactions: Jesper Weiland
Goede ervaring met P6 valet parking. In hoogseizoen €165 voor 22 dagen. En als je ze laadpas meegeeft laden ze je auto voor je op. Bovendien worden er rondom foto's gemaakt van je auto bij binnenrijden, dus je kunt je dashcam loskoppelen (er is immers foto bewijs van de status van je auto bij afgeven). Wel eraan denken om laadkabel op de achterbank te leggen - de frunk is in 'valet mode' niet te openen :)
Zeker! Dit jaar 2x gebruik van gemaakt. Ideaal!

Opladen gaat overigens voor EUR 0,35/kWh mocht iemand het interesseren. Het laden is dus *niet* gratis.
 
  • Like
Reactions: Jesper Weiland
Dus je moet zowel je pas als je kabel in de auto leggen? Goede tip, daar zou ik nooit aan gedacht hebben!
Nee de laadpas geef je af aan de balie.

Ik heb ze nu ook al meerdere keren gebruikt de auto gaat naar een buiten terein dus komt vuil terug maar goed even wassen en schoon. Ik betaal 212,50 euro voor de periode dat ik ga maar p3 was 2,50 duurder in dezelfde periode!! En p4 was 210 euro dus voor die 2,50 dat gemak. Nog steeds prijzig maar goed als je echt geld over heb p1 valet aan de terminal 21 dagen 1045 euro!
 
Nee de laadpas geef je af aan de balie.

Ik heb ze nu ook al meerdere keren gebruikt de auto gaat naar een buiten terein dus komt vuil terug maar goed even wassen en schoon. Ik betaal 212,50 euro voor de periode dat ik ga maar p3 was 2,50 duurder in dezelfde periode!! En p4 was 210 euro dus voor die 2,50 dat gemak. Nog steeds prijzig maar goed als je echt geld over heb p1 valet aan de terminal 21 dagen 1045 euro!
Voor 1000 euro kom ik je ophalen en breng je weer thuis!
Maar er zijn mensen die dat een stuk goedkoper doen...
 
Iemand ervaring met laden in de P3-garage? Wordt dan 10 dagen laden, mits er plek is. Zou niet weten hoe het anders moet, het is geen valet parking en het is lang parkeren dus denk niet dat dat asociaal is...