Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla parkeren op Schiphol

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Deze zomer gaan we voor drie weken naar Ijsland en onze vlucht vertrekt vanuit Amsterdam Schiphol (AMS). Waar parkeren we best onze Tesla tijdens onze reis? De enkele reis van thuis naar de luchthaven is ongeveer 250km dus best een parking met dripcharging mogelijkheid? Of nemen we toch beter mijn Alfa? :biggrin:

Bedankt
 
Dat kan op de Excelence parking, ik was er nog eerder vandaag. Er stonden nog wel meer Teslas niet aan een laadpaal dus lijkt dat er te weinig laadpalen zijn, ook geen idee of je die kan reserveren.
image.jpg
 
Schiphol als premium full service luchthaven zou toch echt moeten investeren in een overvloed aan zeer-laag-vermogen laadpunten, desnoods schuko. Zoveel kan dat toch echt niet kosten? Want inderdaad, een hoog vermogen laadpunt 3 weken lang bezet houden, dat is gewoon niet netjes.
 
Valet parking schiphol gebruikt tijdens een weekje vakantie naar een warm land afgelopen oktober. Ideaal. Hoefde geen lading, maar werd wel gelijk aan mij gevraagd of ik nog range nodig had. Ophalen en brengen tussen terminal 2&3 direct aan de deur en dichterbij dan excellence. Sleutel en auto direct klaar, omdat ze rekening houden met je terugvlucht. Ik ben om. Nooit meer excellence voor mij [emoji16].
En met Valet mode ook een stuk geruster.
 
Valet Parking is ideaal maar voor 3 weken kostbaar - Excellence ook.

Dirk heeft gelijk - gewoon even stoppen bij de SuC in Amsterdam voor je terug rijdt - of vragen of je je service kan laten samen vallen met je vakantie - dan zetten ze ' m geladen voor je klaar op Schiphol.
 
Hallo,

Deze zomer gaan we voor drie weken naar Ijsland en onze vlucht vertrekt vanuit Amsterdam Schiphol (AMS). Waar parkeren we best onze Tesla tijdens onze reis? De enkele reis van thuis naar de luchthaven is ongeveer 250km dus best een parking met dripcharging mogelijkheid? Of nemen we toch beter mijn Alfa? :biggrin:

Bedankt

Ik kom wekelijks op Schiphol en mijn ervaring is dat laden op Schiphol redelijk problematisch is. De laadpunten op de Privium parking zijn altijd bezet en ook op de Excellence parking zijn ze vaak - ondanks de recentelijke uitbreiding - ook bezet. Ik schiet daarom voor aankomst even snel bij de SuC in Amsterdam naar binnen, laad een klein kwartiertje (of hoelang nodig is), en rij daarna naar Schiphol. Een hele rits langzame laders zou geen overbodige luxe zijn! Lekker de Alfa laten staan dus :smile:
 
Schiphol als premium full service luchthaven zou toch echt moeten investeren in een overvloed aan zeer-laag-vermogen laadpunten, desnoods schuko. Zoveel kan dat toch echt niet kosten? Want inderdaad, een hoog vermogen laadpunt 3 weken lang bezet houden, dat is gewoon niet netjes.

Dat is idd net waar ik aan dacht toen ik daar op die parking rondliep, excellence staat zelden helemaal vol dus waarom bv helemaal bovenaan niet een zone maken met een shuko per plaats? Wellicht weer een kwestie van verzekering, brandgevaar etc...

Het klopt idd ergens niet om een auto een week of meer aan een 11kw laadpaal te hangen, wat wel het geval was voor het merendeel van de wagens die er stonden.
 
Excellence parking is dé zakelijke parking, ik sta er ook regelmatig, ook voor halen/brengen en zie dan wel wisseling van auto's. Voor enkele dagsreizen kan ik het me wel voorstellen. Kan me niet voorstellen dat den zuunige Hollander er makkelijk 3 weken staat, zeker als de baas niet betaalt. Of de calculerende ondernemer:
Knipsel.JPG
 
Excellence parking is dé zakelijke parking, ik sta er ook regelmatig, ook voor halen/brengen en zie dan wel wisseling van auto's. Voor enkele dagsreizen kan ik het me wel voorstellen. Kan me niet voorstellen dat den zuunige Hollander er makkelijk 3 weken staat, zeker als de baas niet betaalt. Of de calculerende ondernemer:
View attachment 108923
die prijs! :crying:
 
Excellence parking is dé zakelijke parking, ik sta er ook regelmatig, ook voor halen/brengen en zie dan wel wisseling van auto's. Voor enkele dagsreizen kan ik het me wel voorstellen. Kan me niet voorstellen dat den zuunige Hollander er makkelijk 3 weken staat, zeker als de baas niet betaalt. Of de calculerende ondernemer:
View attachment 108923
Is het parkeren waarschijnlijk duurder dan de hele vlucht :frown:
 
Aanrader: QuickParking. Ben hier vaste klant en altijd happy. Kies niet voor de grote parking waar je moet worden opgehaald, maar voor sleutel afgeven, dan laad je je bagage uit voor het kantoor en ga je met een busje naar de vertrekhal. Is drie minuten rijden. Terugkomst omgekeerde proces. Heb zelf altijd gezorgd dat ik genoeg laad voor de rit terug naar huis, maar misschien moet je eens vragen of ze daar ook iets voor kunnen betekenen.

Niet aan iedereen vertellen van dat sleutel afgeven, anders wil iedereen dat ineens en dat gaat niet. En geef de chauffeurs wel een tip want dat onthouden ze.

QP test.png
 
Aanrader: QuickParking. Ben hier vaste klant en altijd happy. Kies niet voor de grote parking waar je moet worden opgehaald, maar voor sleutel afgeven, dan laad je je bagage uit voor het kantoor en ga je met een busje naar de vertrekhal. Is drie minuten rijden. Terugkomst omgekeerde proces. Heb zelf altijd gezorgd dat ik genoeg laad voor de rit terug naar huis, maar misschien moet je eens vragen of ze daar ook iets voor kunnen betekenen.

Niet aan iedereen vertellen van dat sleutel afgeven, anders wil iedereen dat ineens en dat gaat niet. En geef de chauffeurs wel een tip want dat onthouden ze.
Nou, de on-line reviews zijn niet erg positief. Diverse meldingen van schade aan de auto. Dat is de reden dat ik niet snel mijn sleutel bij zo'n bedrijf zal achterlaten.