Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla pickup-truck

This site may earn commission on affiliate links.

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,733
1,609
Tussen al het semi en roadster geweld vergeten we het bijna te hebben over de tekening van de pickup-truck die getoond werd.
tesla-pickup-truck-photo-2.jpg


Waarbij ik me afvraag wat de bedoeling is om die te af te leiden van de semi?
Het lijkt wel een opbod wie die grootste heeft. ( net de bedoeling bij de doelgroep, weet ik ook wel)
Terwijl Elon zelf zei dat je hiermee met een autorijbewijs mocht rijden. Maar hoe zit dit dan in Europa? Want kan me niet voorstellen dat die minder dan 3,5ton weegt. En dan heb ik het nog niet over het ontbrekende laadvermogen als je toch onder die magische grens wil blijven.

Bemerk tevens dat op de tekening hierboven wel spiegels staan. Elon heeft dus op de presentatie bewust geen spiegels getoond. Goed wetende dat ze er toch wel zullen komen. Dit zijn grote-autobouwers-truuken. :mad:
 
Dit is een Pickup afgeleid van de semi, net zoals je in de VS de Ford F-750 hebt.

mdty_18_oxfordwhite_dump_env.1.jpg


In de VS kan je met een 'gewoon' rijbewijs voertuigen tot 10T rijden, wat betekent dat je dus met je 'B' rijbewijs inderdaad zo een pickup kan besturen. Of het veilig is, dat is iets anders :).
 
  • Informative
Reactions: Carl and FVO
Zou de getoonde tekening met die andere achterop niet gewoon een grapje geweest kunnen zijn? Om zo een andere pickup te vervoeren heb je eigenlijk al bijna een (small size, de donkere) semi nodig.
De verhoudingen kloppen ook helemaal niet.

Daarentegen zou het een goede pickup kunnen zijn die binnen de maten van de (Amerikaanse) pickup valt. Het is juist die groep die het meest hangt aan de ICE facetten als power, V8 en dikke uitlaat, variant op spierballen, dat daar wat grof geschut welkom is, maar niet met het formaat van een vrachtauto

Schermafbeelding 2017-11-21 om 09.55.05.png
 
Ik denk niet noodzakelijk een grap, maar ook niet een model dat men plant om te bouwen. Pickups zijn sinds de daling van de brandstofprijzen terug razend populair, en worden niet alleen privé gebruikt maar ook voor professionele taken waar wij in Europa gewoon een bestelbus (Renault Kangoo tot Mercedes Vito) voor gebruiken. Er is dus inderdaad een gat in de markt waar Tesla of iemand anders moet in springen (het verklaart ook de Mercedes X-klasse), maar zo een pickup is dan niet op basis van de net voorgestelde Semi, maar op een koets zo groot als een Ford F-150.

Het probleem is natuurlijk dat Tesla nog niet de grootte qua productiecapaciteit heeft van een Ford, GM, Toyota of andere Amerikaanse god om zo een model er bij te kunnen nemen, en pickups zijn niet noodzakelijk luxe-modellen waar veel marge op te halen is.