Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Pre-owned programma nu ook hier actief

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb daar de 17e een afspraak voor staan. Ben benieuwd of ze me in verleiding kunnen brengen. Gok van niet. Wat me zojuist opviel in de garantievoorwaarden is dat je alleen garantie kunt maken daar waar je m gekocht hebt. Dus stel dat je m vanuit Zwitserland importeert dan moet je daarheen voor je garantie zaken. Lijkt me een vreemde zaak. Helemaal omdat je m direct van de fabrikant koopt en niet van een dealer.....
 
Als ik op Tesla World mensen van de Zwitserse Tesla Club tegen kom ga ik hen eens vragen hoe zij daar mee om gaan. Voor ons is het nog niet zo'n probleem omdat we service kunnen krijgen in de meeste landen rondom ons. Als een Zwitser met zijn Tesla bvb in Oostenrijk of Frankrijk in de problemen komt kan hij daar in principe geen service krijgen onder zijn garantieprogramma. Zijn wagen moet dan eerst naar Zwitserland getransporteerd worden. Behoorlijk lastig.
 
Geeft een goed beeld van inruilwaarde. Interessant!


Tesla verkoopprijs van een TPO inclusief 4 jaar / 80.000 km garantie is iets anders dan de inruilwaarde, lijkt me.

Er is zojuist een witte S85 uit 2014 voor €70.000,00 bijgekomen. Echter geen BTW auto.
Deze S85 met identieke specs kost nu € 100.550,00 (€ 83.050,00 ex. BTW).
Voor een particulier dus een hele interessante auto.
85 kWh Model S P43756 | Tesla Motors Nederland
 
Last edited:
Als ik op Tesla World mensen van de Zwitserse Tesla Club tegen kom ga ik hen eens vragen hoe zij daar mee om gaan. Voor ons is het nog niet zo'n probleem omdat we service kunnen krijgen in de meeste landen rondom ons. Als een Zwitser met zijn Tesla bvb in Oostenrijk of Frankrijk in de problemen komt kan hij daar in principe geen service krijgen onder zijn garantieprogramma. Zijn wagen moet dan eerst naar Zwitserland getransporteerd worden. Behoorlijk lastig.

Toch is dat werkelijk idioot. Merk/fabrieksgarantie is merk/fabrieksgarantie. Noem het voor mijn part naar goed voorbeeld mobiliteitsgarantie met vervangend vervoer. Maar het lijkt me alles behalve kosteneffectief om hier met je CH MS stil komen te staan en dat ipv gewoon Sec Amsterdam laten oplossen de auto eerst op transport moet naar CH. Geen enkel ander merk kent dat onderscheid.
 
in zijn algemeenheid:

mobiliteitsgarantie dekt pech onderweg, dus lijkt me redelijkerwijs overal waar je in Europa kan komen, EU of niet. bijvel mrken moet je dan wel het onderhoudsschema hebben aangehouden om hier aanspraak op te maken.
de fabrieksgarantie is geldig binnen de EU voor voertuigen gekocht binnen de EU;
Als de extra 4jr 80K op pre-owned wordt verleend door een entiteit van Tesla (Nederland) dan draait een ander land niet voor de kosten op. Of het moet nog binnen de grenzen van de originele fabrieksgarantie vallen, die is overdraagbaar. Tenzij het pech onderweg is natuurlijk, dan sturen ze de rekening door naar de garantieverlenende vestiging of pre-owned BU (however that may work)

Zo gaat dat bij de meeste merken en zou niet veel anders moeten zijn bij Tesla.

Toch is dat werkelijk idioot. Merk/fabrieksgarantie is merk/fabrieksgarantie. Noem het voor mijn part naar goed voorbeeld mobiliteitsgarantie met vervangend vervoer. Maar het lijkt me alles behalve kosteneffectief om hier met je CH MS stil komen te staan en dat ipv gewoon Sec Amsterdam laten oplossen de auto eerst op transport moet naar CH. Geen enkel ander merk kent dat onderscheid.
 
Tesla verkoopprijs van een TPO inclusief 4 jaar / 80.000 km garantie is iets anders dan de inruilwaarde, lijkt me.

Er is zojuist een witte S85 uit 2014 voor €70.000,00 bijgekomen. Echter geen BTW auto.
Deze S85 met identieke specs kost nu € 100.550,00 (€ 83.050,00 ex. BTW).
Voor een particulier dus een hele interessante auto.
85 kWh Model S P43756 | Tesla Motors Nederland

De witte is alweer weg. Verkocht, neem ik aan.
 
Dit ga ik goed in het oog houden, blij dat het eindelijk naar Europa komt!

De BE site geeft enkel een link aan om je eigen aangepaste 70D te kiezen vanaf 83k€ via de design site. Hopelijk komen er extra auto's bij!
 
de fabrieksgarantie is geldig binnen de EU voor voertuigen gekocht binnen de EU;

Kleine correctie: de Tesla fabrieksgarantie is geldig binnen de regio EU + Noorwegen. Mogelijk ook Ijsland, maar de kans dat je daar komt met de wagen lijkt me klein.
Zwitserland wordt inderdaad wat betreft fabrieksgarantie als een aparte regio behandelt.

Het hoe en waarom is een lang verhaal, maar dit is alvast een hint: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Economic_Area
En merk op: EU is niet gelijk aan EEA
 
Zojuist mijn inruil voorstel gehad. Afschrijving is gelijk aan mijn X5 over de 1e 2 jaar. Aanschafprijs -/- € 50k. Ik rij nog maar ff door dit keer:rolleyes:.

Aanbod op welke MS? Je hebt er twee in je sig staan. Ik heb namelijk in juni op mijn S85 van 6-2014 iets van 70-75 geboden gekregen. Dat was dus 25K in het eerste jaar afschrijven.... Ik wacht maar op M3....