Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Juridisch is er geen poot om op te staan, echter blijft een flinke prijsverlaging zoals nu cru voor de tesla fanboys en girls en de early adopters. Die worden benadeeld en/of voelen zich wellicht benadeeld doordat er opeens een flinke afschrijving is onstaan op je recente aankoop (in mijn geval een tesla model y performance, levering september).

In het verleden heeft Tesla hier en daar coulance getoond (bij de leveringen begin 2019 was er ook eea gaande). Ik vind het dan ook niet gek om een vorm van compensatie te vragen, bijvoorbeeld in de vorm van korting/gratis aanschaf enhanced autopilot of FSD, of iets van superchargers km's.

Hoe staan jullie hier in ?
 
  • Like
Reactions: DM231191
Tsja, ik baal als een stekker. Mijn Dec-21 Model Y LR (MNG, 20"velgen) met 9k op de teller is in een klap bijna 12k minder waard geworden. De timing is nogal vervelend, omdat ik de auto dit kwartaal wilde verkopen ivm levering van de Model X

Ik denk dat er niets anders op zit dan accepteren. Helaas
 
Maar heb ik vanuit het aankoopcontract ook recht op de laagste prijs? Dit staat in het contract maar heb geen idee hoe ik dat moet interpreteren.. Pff
 

Attachments

  • Scherm­afbeelding 2023-01-13 om 09.21.39.png
    Scherm­afbeelding 2023-01-13 om 09.21.39.png
    361.7 KB · Views: 506
Pff dit is wel balen. Ik heb mijn auto al betaald en ga hem vanmiddag ophalen. Ik kan hem niet weigeren en opnieuw bestellen zeker?
Volgens mij wel. Tenminste ik kan me herinneren dat je een Tesla binnen zoveel kilometer gewoon kunt teruggeven. Mss dat het afhangt van het wel of niet gemaakt hebben van een proefrit. Er zijn vast leden die er meer van afweten.
 
Juridisch is er geen poot om op te staan, echter blijft een flinke prijsverlaging zoals nu cru voor de tesla fanboys en girls en de early adopters. Die worden benadeeld en/of voelen zich wellicht benadeeld doordat er opeens een flinke afschrijving is onstaan op je recente aankoop (in mijn geval een tesla model y performance, levering september).

In het verleden heeft Tesla hier en daar coulance getoond (bij de leveringen begin 2019 was er ook eea gaande). Ik vind het dan ook niet gek om een vorm van compensatie te vragen, bijvoorbeeld in de vorm van korting/gratis aanschaf enhanced autopilot of FSD, of iets van superchargers km's.

Hoe staan jullie hier in ?
Het is balen, maar ook ik denk dat je geen compensatie o.i.d. gaat waar kunnen maken. Neemt natuurlijk niet weg dat je niet kan proberen. Ik moet zeggen dat toen ik de prijsdalingen vernam dat dat ook wel even pikte, wetende dat een Performance in mijn configuratie nu 6k goedkoper is dan toen ik hem bestelde. Ik trek me een klein beetje op aan het feit dat ik nog USS heb, maar dat is geen "optie" die 6k waard is.

Komt er ook nog bij dat de prijs voor de LR flink gedaald is, wat maakt dat als ik vandaag de keuze zou moeten maken mijn voorkeur naar de LR zou gaan, gewoon omdat het prijsverschil wel significant is.
 
  • Like
Reactions: DNS12 and xtremerox
Bij nog niet geleverde auto’s verlaagt Tesla de prijs, bij reeds geleverde niet. Het is niet redelijk dat te verwachten, dat doet vrijwel geen enkel bedrijf naar mijn weten. En waar leg je de grens? Bij een paar dagen, een paar weken of - zoals topic starter - zelfs een paar maanden? Er zijn dan overigens nog steeds mensen die net buiten de boot vallen.

Het is vervelend, maar je betaalt er geen cent meer door en je krijgt er geen slechtere auto door. Ik kocht zelf een Model S P100D die 150k kostte maar die ik als demo en met 3k op de teller voor 125k kon krijgen. Kort daarna kostte een gloednieuwe ineens 108k. Jammer, maar ik maalde er niet te veel om en rijd nog steeds in die geweldige auto.
 
Gewoon aangeven! Je kunt namelijk gewoon nog van je bestelling af als je dat zou willen.
Was het ook niet zo dat je hem binnen 14 dagen na ontvangst terug kan geven. Wel met een kleine kostenpost vanwege de gereden km’s? Dacht dat het komt vanwege het feit dat het een internet aankoop is. Dus mensen die hem de afgelopen 14 dagen hebben gehaald, ik zou teruggaan.