Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Was het ook niet zo dat je hem binnen 14 dagen na ontvangst terug kan geven. Wel met een kleine kostenpost vanwege de gereden km’s? Dacht dat het komt vanwege het feit dat het een internet aankoop is. Dus mensen die hem de afgelopen 14 dagen hebben gehaald, ik zou teruggaan.
Klopt. Koop op afstand. Alleen voor consumenten.
 
Was het ook niet zo dat je hem binnen 14 dagen na ontvangst terug kan geven. Wel met een kleine kostenpost vanwege de gereden km’s? Dacht dat het komt vanwege het feit dat het een internet aankoop is. Dus mensen die hem de afgelopen 14 dagen hebben gehaald, ik zou teruggaan.

Ze hadden een retourtermijn van 7 dagen (en niet te veel km's gereden), maar die is enige tijd geleden afgeschaft. Was best een bijzondere regeling eigenlijk.
 
Herroepingsrecht is in europa 14 dagen op online bstellingen. Ook op tesla. Zie ook de algemente voorwaarden:
https://www.tesla.com/nl_NL/order/download-order-agreement?redirect=no&country=NL&model_code=mp

Je hebt gelijk.

Wel een paar voorwaarden:

- Particuliere aankoop (dus geen lease of zakelijk)
- Online besteld (dus niet in de store)
- €0,55 aftrek per gereden km boven de 100 km, maar dat is overkomelijk gezien de hoge kortingen
- En uiteraard binnen 14 dagen na levering
 
Uhm, dan moet je misschien even een harde refresh doen want hier staan toch écht de nieuwe prijzen op de NL website voor de 3 en Y :p
En als dat niet werkt:

Dank! Waarschijnlijk correct dan, alleen de 3 en de Y. Ik keek naar de X die is namelijk nog niet aangepast. En volgens Electrec wel ?
 
Toch wel beetje medelijden met de 2022 afleveringen van de m3 en y LR/

Tevens ook vervelend voor de 2019 model 3 rijders die bijna hun auto wilde verkopen/inruilen.

Ik ontspring de dans aardig met een m3 lr uit 2021, nu slechts 4k goedkoper maar geen USS en hogere bijtelling.(en ik moet sowieso nog 3,5jaar minimaal door)
 
Bij deze een tip, voor de mensen die de auto de 30e december of erna geleverd hebben gekregen:
Bel met je TA, je krijgt dan €3000,= (bij MY RWD) retour, maar je raakt de 10.000 KM SuC kwijt.

Ik zelf vis op 2 dagen na (max 14 dagen) er naast... :rolleyes:
TA's mogen verder niks betekenen als je er buiten valt, zoals gratis EAP oid.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Flummox
Duiven gebeld. Ik krijg het prijsverschil gewoon terug. Mijn auto zou normaalgesproken vanmiddag worden geleverd.
Zorg dat je het zwart op wit hebt, ik ben in 2019 3 a 4 maanden bezig geweest om de gratis autopilot te krijgen. Pas toen we een bewijs ervan konden laten zien dat dat toegezegd was, deden ze het. Uiteindelijk had iemand bij de leasemaatschappij ergens nog een mailtje vanuit Tesla kunnen vinden met die toezegging...
 
Bijzonder dat kennelijk sommigen wel gecompenseerd gaan worden? Dat gebeurde een paar jaar geleden niet.

Trouwens, de price drop valt zelfs nog mee met die van toen. Volgens mij ging de S performance toen 40k ofzo naar beneden?