Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Ondertussen een aangepaste overeenkomst gekregen met daarop de “nieuwe” prijs. Ben benieuwd wanneer ik het bedrag terug ga zien om mijn rekening.

Toch ben ik nu in ieder geval gerust dat hét echt gaat gebeuren: juridisch winnen ze nooit als ze bevestiging van creditering hebben gegeven én een nieuw factuur hebben opgemaakt!

Top!
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Over prijscompensatie gesproken, op Autoscout staan tweedehandse Tesla's te koop, zoals: Tesla van € 68.900,-

1674156081052.png


Nieuw bij Tesla voor 52.990,- Misschien wat hoger met leveringskosten maar nog altijd heel veel minder dan tweedehands.

Er moet veel pijn genomen worden.
 
  • Funny
Reactions: adjego
Over prijscompensatie gesproken, op Autoscout staan tweedehandse Tesla's te koop, zoals: Tesla van € 68.900,-

View attachment 897586

Nieuw bij Tesla voor 52.990,- Misschien wat hoger met leveringskosten maar nog altijd heel veel minder dan tweedehands.

Er moet veel pijn genomen worden.
let wel op: parkeersensoren hebben zeker een waarde van16.000€ ;)
 
m.a.w. de prijzen gaan vanzelf weer (een beetje) oplopen.
Ja bij elk ander bedrijf wel, maar Tesla’s doel is groei, en ze willen zo lang mogelijk de druk erop houden. Je capaciteit 100% kunnen benutten levert ook weer optimaliseringen op potentieel.

Ik denk eerder dat ze investeringen in productie uitbreiding (want dat is toch nodig, gegeven doel van 50% groei per jaar) dan dat ze vraag gaan proberen te temperen.
 
Tesla is slachtoffer van zijn eigen succes. Na de prijsverlaging kan de fabriek in Duitsland de gestegen vraag niet aan.

FUD. Misleidende kop van het artikel, zoals zo vaak als het Tesla betreft.
Ze weten drommels goed dat heel veel mensen niet verder lezen dan die kop.
En ook hier wordt het weer klakkeloos gekopieerd...

Even verderop in het stuk:
"Daarop zijn de levertijden opgelopen. Enorm? Nou dat valt ook wel weer mee. Reuters meldt dat de levertijd van januari, februari is opgeschoven naar februari, maart."

"Tesla slachtoffer van zijn eigen succes?"

Dat zijn levertijden waar andere merken alleen maar van kunnen dromen.
 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
FUD. Misleidende kop van het artikel, zoals zo vaak als het Tesla betreft.
Ze weten drommels goed dat heel veel mensen niet verder lezen dan die kop.
En ook hier wordt het weer klakkeloos gekopieerd...

Even verderop in het stuk:
"Daarop zijn de levertijden opgelopen. Enorm? Nou dat valt ook wel weer mee. Reuters meldt dat de levertijd van januari, februari is opgeschoven naar februari, maart."

"Slachtoffer van zijn eigen succes?"

Dat zijn levertijden waar andere merken alleen maar van kunnen dromen.
Volgens mij ben je geen slachtoffer als je levertijd een maandje langer wordt. Je bent slachtoffer als je voorraad met een maandje productie oploopt.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
ook TA gebeld: ook voor de Myp krijg je het prijsverschil (6000€) teruggestort. Dit kan wel alleen als het een privé aanschaf is.

Dit viel mij alles mee… netjes geregeld!

Edit/ ik heb ook om een schriftelijke bevestiging gevraagd en die willen ze ook sturen dus… top!
Heeft iemand al compensatie ontvangen? De factuur is wel aangepast maar nog niets ontvangen.
 
Heeft iemand al compensatie ontvangen? De factuur is wel aangepast maar nog niets ontvangen.
Ik heb zelfs nog geen aangepaste factuur, laat staan geld retour. Gelukkig wel een schriftelijke bevestiging waarin wordt aangegeven dat het tot ongeveer 14 werkdagen kan duren. Dat is voor mij a.s. donderdag. Wacht dus nog even rustig en anders bel ik de week daarop. Voordeel is wel dat de gratis SuC km’s nog actief zijn. Dus daar maak ik nog even gebruik van :p
 
Hier ook een zakelijke rijder, auto opgehaald op 12-01. Nog geen 24 uur later prijsdaling. Lijkt op een bewuste actie. Met name voor de zakelijke rijder, die hebben geen poot om op te staan.
De enquête van Tesla ingevuld, weinig positief nieuws op te vermelden. Behalve dat de auto heerlijk rijdt.

Ik denk, laat ik de Loot Box in de app eens openen, wat schept mijn verbazing? Staan 10.000km gratis laden in sinds 28-01. Is dan wel geen € 3000,00, maar ik ben er wel blij mee. In ieder geval iets van een tegemoetkoming. Wellicht bij meerdere gedupeerde inmiddels zichtbaar?
 
Hier ook een zakelijke rijder, auto opgehaald op 12-01. Nog geen 24 uur later prijsdaling. Lijkt op een bewuste actie. Met name voor de zakelijke rijder, die hebben geen poot om op te staan.
De enquête van Tesla ingevuld, weinig positief nieuws op te vermelden. Behalve dat de auto heerlijk rijdt.

Ik denk, laat ik de Loot Box in de app eens openen, wat schept mijn verbazing? Staan 10.000km gratis laden in sinds 28-01. Is dan wel geen € 3000,00, maar ik ben er wel blij mee. In ieder geval iets van een tegemoetkoming. Wellicht bij meerdere gedupeerde inmiddels zichtbaar?
Hoe kom je aan 10k gratis laden dan? Bijzonder...