Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Referral Programma UPDATE vanaf 05 oktober.

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla heeft zijn referral programma updated. Geen powerwall meer :(. Misschien in secret level!!!

Referral Programma

Met hun persoonlijke referralcode kunnen Tesla-klanten hun vrienden exclusieve voordelen bezorgen voor de Model S en Model X.

Model S en Model X: €100 Supercharging krediet
Eigenaren kunnen vijf vrienden een €100 Supercharging krediet geven bij de aankoop van een nieuwe Model S of Model X.

As a thank you, starting October 5, 2018, participating owners will be eligible to receive referral awards.

1 Qualifying Referral:
Launch Your Photo into Deep Space Orbit
We’ll laser-etch any image onto glass and send it into deep space orbit for millions of years. Refer more friends while you wait for an alien race to discover your payload.

2 in aanmerking komende referrals:
Eigenaren kunnen kiezen uit de onderstaande opties voor elke tweede referral.

  • Signature zwarte Wall connector
    Deze matzwarte wandaansluiting is uitsluitend verkrijgbaar via het referral-programma en is inclusief een ets van de handtekening van Elon.
  • Founders Series Tesla Model S for Kids
    Share the Tesla experience of this miniature drivable electric Model S – including working headlights, a sound system and a charge port, just like yours. You can configure the Model S for Kids to keep or donate it to a local children’s charity.
3 referrals:
Eigenaren kunnen kiezen uit onderstaande opties voor hun derde referral.

  • 21" Arachnid-velgenvoor Model S of 22" turbinevelgenvoor Model X
    Verbeter de prestaties van uw Tesla met deze exclusieve velgen.
  • Een week met Model S of Model X
    Ervaar een week lang een nieuwe Model S of Model X, thuis of onderweg. Als u deze beloning niet gebruikt, kunt u de testrit aan een vriend geven.
4 Qualifying Referrals:
Priority Access to Vehicle Software Updates
Be the first to experience the latest Tesla software updates with priority access to selected releases.

5 in aanmerking komende referrals:
Uitnodiging voor Tesla-onthulling
Beleef een officieel onthullingsevenement. Eigenaren die vijf of meer geldige referrals aandragen, ontvangen een uitnodiging voor een toekomstige onthulling. Uw vip-uitnodiging is geldig voor u en één gast.

Race met een elektrische Semi Truck
Elke week krijgt één winnaar de kans om met een gigantische elektrische Semi truck op ons testcircuit te racen. Voor de beste rondetijden zijn extra prijzen en trofeeën te verdienen. Telkens wanneer een vriend zich via uw referral link voor onze nieuwsbrief aanmeldt, maken zowel uw vriend als u kans op deze belevenis. Eigenaren kunnen hun inschrijvingen en het klassement in de Tesla-app bekijken.

Dank u dat u ons helpt om de wereldwijde overgang naar duurzame energie te versnellen.

MIJN REFERRAL CODE:

Unlimited Tesla Supercharging and Extended Solar Warranty
 
Interessant is om te zien dat als je een US of Canada link volgt, er ook een mogelijkheid is voor een referral voor een Model 3. Als dat straks ook voor Europa geldt, heb je die velgen zo binnen (aardig wat interesse in mijn kringen voor een Model 3).

upload_2018-10-5_10-39-42.png


Probeer maar: Referral Program...
 
Ik heb vorige week nog een derde referral gekregen. Zou dat betekenen dat ik die kan inzetten voor de velgen? Zou geweldig zijn..

Helaas....

Tesla website:
Owners who reach each level of referral orders after October 4, 2018 will be eligible for updated vehicle awards above.

Referral orders placed between September 19, 2018 and October 4, 2018 will be eligible for prior vehicle awards.
 
Hoe moet je dat lezen? Het aantal referrers gaat niet naar 0 toch? Het gaat er volgens mij om wanneer je het aantal referrers behaald. Dan nog, is het de order datum van wanneer de referral is gebruikt of de datum wanneer de auto daadwerkelijk geleverd wordt?
 
Referrals gelden voor de periode waarin ze besteld zijn. Order voor 5/10: oude rewards. Na 5/10: nieuwe rewards.

Je teller wordt echter niet op 0 gezet bij de laatste periodes, dus je spaart bij. Als je tot vorige periode 2 referrals had (en dus de 2 rewards van die periode al hebt ontvangen/nog moet ontvangen) en er nu een derde krijgt, ontvang je de 3e reward van deze nieuwe periode.

Ik heb nu 5 referrals en kan dus geen nieuwe rewards krijgen, enkel bijsparen voor een roadster die ik nooit zal kunnen betalen. En 50 bijkomende referrals verdienen zit er nu ook niet direct in ;)
 
Ik was in het oude programma aan het 'sparen' voor de 22" velgen en heb drie referrals. Moest nog 1 bij voor de velgen. Nu dus al te krijgen met drie referrals. Moet ik nu toch eerst een vierde referral hebben om er vervolgens 3 te verzilveren voor de velgen? De referral pagina in de app werkt niet goed meer.
 
Ik was in het oude programma aan het 'sparen' voor de 22" velgen en heb drie referrals. Moest nog 1 bij voor de velgen. Nu dus al te krijgen met drie referrals. Moet ik nu toch eerst een vierde referral hebben om er vervolgens 3 te verzilveren voor de velgen? De referral pagina in de app werkt niet goed meer.

Volgens mij krijg je momenteel voor je 4e en 5e nog steeds geen velgen.... o_O
 
Moet je referrals sparen of blijven ze cumulatief ook als je je beloning claimt? Maw kan ik nu rustig een mini-Tesla bestellen voor mijn 2 referrals en dan na het bestellen van de model 3 alsnog in aanmerking komen voor een velgenset?
 
Ik heb recht op mijne 2e referral voor een verkochte Tesla Model X op 4 oktober. Wachten vanaf oktober 2018. Eerst moet de auto van de aanbrenger geleverd worden. Dat is op 22 december gedaan. In januari meerdere keren gebeld met Duiven en gemaild met Tesla. Tesla geeft aan dat ik dit moet regelen met de verkoper in Duiven. Nu is het geluk dat dezelfde persoon mijn en de aanbrenger een Tesla heeft verkocht. Enkele weken geleden heb ik mijn Tesla verkocht. Vandaag de mededeling van Tesla Duiven:

Helaas kan ik hier niets meer in betekenen. Doordat er geen auto meer in je account staat kan ik geen referrals meer koppelen. Tesla keert geen beloningen uit als er geen auto bij staat. Dat is wat ik terug krijg vanuit het hoofdkantoor. Heb mijn best gedaan.

Wat ben ik blij dat ik verder niets meer met Tesla te doen heb! Wat een onbetrouwbare partij!
 
Je kunt er eens een briefje aan wagen naar Tesla Nederland. Ik kan in de uitleg op de Tesla website geen eis vinden dat je een Tesla moet bezitten (behalve wanneer je jezelf als referral opgeeft). Dus hoewel ik kan begrijpen dat 'computer says no' doet, is dat niet jou probleem.
 
  • Informative
Reactions: DriverMS
ik vind het maar meer dan logisch dat Tesla geen cadeaus uitdeelt aan niet-Tesla eigenaars....

DriverMS _had_ wel een Tesla. Maar het probleem is hier niet dat Tesla als organisatie zegt dat je een Tesla moet hebben, maar dat de medewerker de referral niet kan toevoegen aan zijn account omdat er geen actief product in zijn account staat. Dat is een bug in hun backend en moeten ze gewoon fixen.

Maar iemand bij de Tesla helpdesk in nederland krijgt dat natuurlijk nooit geregeld in Amerika, dus ik vrees dat je hier wat juridische druk achter moet zetten om dit voor elkaar te krijgen. Gezien de continue overbelasting van de Tesla service organisatie kan ik mij ook voorstellen dat zo iemand van de helpdesk daar ook niet meer energie in stopt dan strict noodzakelijk.

Als Tesla wil afdwingen dat een referral ontvanger een Tesla heeft dan hadden ze dat moeten noemen in hun voorwaarden, maar dat hebben ze niet gedaan. Dan moet je ook gewoon even grote jonge zijn en gewoon die referral toewijzen.