Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Rotterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was onlangs nog schuldig aan t bevestigen van dit gerucht. Er werd mij direct gezegd dat er binnen SuCs kwamen. Ik ging en ga ervan uit dat er buiten ook wel een paar komen. De locatie is niet ideaal voor doorreisverkeer dus ik verwacht geen drukte zoals in Amsterdam.

Gisteren naar Schilde/Antwerpen op en neer geweest. Vanuit Den Haag liggen er nog steeds geen SuC's op de route. Met de kou met 2km thuis gekomen.
 
Dus Amsterdam-Antwerpen visa versa wordt dus lastig? Kan er niet ergens rond Antwerpen worden geladen?


Jawel, net onder Antwerpen, SuC Aartselaar, en rechts om Breda heen Oosterhout, maar daar gaat het niet om. Het zou echt veel beter zijn om er ergens langs de A16 er nog eentje te hebben. En zo dringend was het ook weer niet als je met 125 km/uur kunt blijven doorrijden :frown:
 
Tuurlijk. De route over Noorwegen schijnt ook de moeite te zijn!

Nu die bij Aurland is uitgebreid naar 6 stuks is dat idd een stuk makkelijker geworden:biggrin:....

Maar... aangezien die er maar 4 had, terwijl die op supercharge.info altijd al op 6 stond, kunnen we misschien zo'n self fulfilling prophesy creëren langs de A16... maar dan lopen we natuurlijk wel het risico dat iemand daar voor niets komt....:rolleyes:

Maar... ik verwacht nog steeds dat omgeving Delft (vdv den haag?) eerder een SuC krijgt dan Rotterdam. Op route naar Breda zou vdv Dordrecht ook wel eens iets kunnen worden....
 
Jawel, net onder Antwerpen, SuC Aartselaar, en rechts om Breda heen Oosterhout, maar daar gaat het niet om. Het zou echt veel beter zijn om er ergens langs de A16 er nog eentje te hebben. En zo dringend was het ook weer niet als je met 125 km/uur kunt blijven doorrijden :frown:
Beide SuC's kosten je 3 kwartier extra. Dat vind ik op een rit van iets meer dan een uur teveel. Zeker met kids aan boord die je graag in bed wil hebben. Het is gewoon niet handig. Wel op te lossen door langzamer rijden maar dan moet ik me aanpassen...
 
Over een paar jaar lachen we om dit soort discussies.
Dan staat er elke 50 km een Supercharger. Als wij Tesla blijven promoten en de X en de 3 en natuurlijk de S de wegen in toenemende mate bevolken komen ze bijna vanzelf. En dan kan Elon verder -overigens volkomen terecht- verder cashen door het netwerk te commercialiseren. Dus we weten wat we moeten doen in onze eigen interesse. Keep pushing sales.
 
Beide SuC's kosten je 3 kwartier extra. Dat vind ik op een rit van iets meer dan een uur teveel. Zeker met kids aan boord die je graag in bed wil hebben. Het is gewoon niet handig. Wel op te lossen door langzamer rijden maar dan moet ik me aanpassen...

En beide FastNed laders tussen Antwerpen en Rotterdam staan voor jou juist aan de verkeerde kant (richting het zuiden) Anders had je daar in een tiental minuutjes net het nodige kunnen nemen om sneller te rijden.
 
...en daarmee de tijdswinst van het snellere rijden teniet te doen.

Ja, meer SuC's helpt. Ook meer FN stations helpt. Maar de echte winst zit voor ons in meer home / destination charging.
Laden zonder wachten is altijd het beste.

Wie rijdt er in de Lage Landen nou eigenlijk op een dag meer dan 350 km enkele reis?
 
...en daarmee de tijdswinst van het snellere rijden teniet te doen.

Ja, meer SuC's helpt. Ook meer FN stations helpt. Maar de echte winst zit voor ons in meer home / destination charging.
Laden zonder wachten is altijd het beste.

Ben het met je eens, ik ben ook meer een type "geniet van de snelheidslimiet", maar sommigen hier op het forum rijden juist liever snel ten koste van... Wat betreft laden op bestemming, dat gaat zelfs in Nederland niet altijd (hum) en in Belgie is mijn ervaring nog een stuk minder. Als je dan weer 10 minuten extra moet wandelen omdat je een garage specifiek kiest voor het laden ipv dicht bij je bestemming is het net weer tijds-voordeliger om onderweg te snelladen.
 
...en daarmee de tijdswinst van het snellere rijden teniet te doen.

Ja, meer SuC's helpt. Ook meer FN stations helpt. Maar de echte winst zit voor ons in meer home / destination charging.
Laden zonder wachten is altijd het beste.

Wie rijdt er in de Lage Landen nou eigenlijk op een dag meer dan 350 km enkele reis?

Klopt helemaal. Als ik op mijn Destination direct aan de lader had gekund was er geen enkel probleem. Helaas zijn er in België nog maar weinig palen. Er was een 25A Perilex stopcontact aanwezig maar die kreeg ik niet aan de praat.

- - - Updated - - -

Ben het met je eens, ik ben ook meer een type "geniet van de snelheidslimiet", maar sommigen hier op het forum rijden juist liever snel ten koste van... Wat betreft laden op bestemming, dat gaat zelfs in Nederland niet altijd (hum) en in Belgie is mijn ervaring nog een stuk minder. Als je dan weer 10 minuten extra moet wandelen omdat je een garage specifiek kiest voor het laden ipv dicht bij je bestemming is het net weer tijds-voordeliger om onderweg te snelladen.

Ik vind rijden een snelheidsverschil prettig. Dat langdurig naast elkaar hangen met 1km/u verschil vind ik erg onprettig. Meestal rijd ik iets harder maar ook wel 10km/u zachter als ik weet dat ik de tijd heb.