Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla SC in Hengelo

This site may earn commission on affiliate links.
De geruchten liepen al enkele weken, maar vanochtend ook vermeld in de Tubantia; Tesla krijgt een servicecenter in Hengelo Ov.

“Goed nieuws voor Teslarijders in deze regio. De fabrikant van elektrische auto's opent binnenkort een vestiging in Hengelo. De dichtstbijzijnde dealer zit nu nog in Zwolle. Tesla krijgt een eigen vestiging aan de Wegtersweg, in het pand waar tot voor kort Baan was gevestigd. Het pand staat momenteel leeg en is eigendom van de familie Pongers. De exacte openingsdatum is nog onbekend.”

Mooi nieuws voor “ons“ Tukkers, die tot nog toe moesten kiezen uit Arnhem en Zwolle, op exact gelijke afstand van waar ik woon.
 
Er komt schot in de verbouwing….
 

Attachments

  • IMG_1051.jpeg
    IMG_1051.jpeg
    846.4 KB · Views: 212
  • IMG_1050.jpeg
    IMG_1050.jpeg
    754.8 KB · Views: 133
  • Like
Reactions: DM231191 and Gaston
Is er al meer activiteit? In de app is Hengelo nog geen service locatie.
Ze zijn officieel nog niet open, de service afdeling heeft de benodigde apparatuur nog niet en kan dus weinig. Maar je kunt er wel langs voor een demo, er zijn wel al mensen van sales. Die vertelden me afgelopen vrijdag dat 1 september waarschijnlijk de officiële opening is.
 
@balblas Weet jij toevallig of ze een M3 hebben staan in Hengelo? Ik overweeg tijdelijk een M3 te nemen, maar wil even checken of ik kan leven met de kofferbak van de sedan. Model S moet 19-9 retour, maar wil eigenlijk wachten op M3 Highland. De kikkerogen vind ik lelijk, maar als de spy-shots kloppen, dan zou me een nieuwe M3 wel passen denk ik.
 
Dan had ik je bijna tegen kunnen komen, want ik ben er vanmiddag even langs gereden. Er stond een (oude) Model 3, Model Y performance (silver ext, wit int) en Model S Plaid (midnight grey) in de showroom. Ze zijn officieel vanaf vandaag open, maar zo zag het er nog niet helemaal uit. Je kan er wel terecht om een auto te bestellen en/of een proefrit te maken en om je auto in te leveren. Niet alles voor de service-afdeling was gereed, dus die duurt -zoals @Karel al zegt- nog even. Als je (kleine) zaken hebt, dan kan je bellen voor een afspraak en wellicht dat ze je kunnen helpen, maar officieel plannen in de app duurt nog even.

De showroom is een stuk groter dan die in Zwolle en Duiven, dus het lijkt wel op een mooie aanwinst voor de Tesla-eigenaren in het oosten.
 
  • Like
Reactions: L@urens
Gisteren was de officiële opening van de Tesla vestiging in Hengelo. Ze hadden er best een leuk eventje van gemaakt. Ze hadden er een Tesla Roadster staan en ook de nieuwe Model 3 hadden ze deze kant opgehaald. Ik heb zelf nog even een proefrit gemaakt in een nieuwe Model S (ik had zelf een 2018) en het was een erg leuke en losse sfeer. Allemaal Tesla's voor de deur en één 30 jaar oude Audi ;) .

Ik moet zeggen dat ik de Model 3 in het echt mooier en strakker vond dan op de plaatjes. Indrukwekkend is de stilte als je alle deuren dicht deed. Dat is echt wel erg goed gedaan, dus erg benieuwd hoe dat uitpakt op de weg. Nieuwe S (met yoke) ook een sprong t.o.v. de 2018, maar nog steeds wel de lekkere cruiser en eigenlijk onvergelijkbaar met een 3. Helaas was het niet de plaid. Bij een yoke zijn de nieuwe-stijl knipperlichten niet zo'n ding, omdat je minder overpakt. Geen idee hoe dat bij het gewone stuur zal zijn.

Al met al wel leuk om even geweest te zijn. Ze verwachten de Model 3 over 2-3 weken in de showroom en dan zullen ook de proefritten meteen beginnen.
 
Gisteren was de officiële opening van de Tesla vestiging in Hengelo. Ze hadden er best een leuk eventje van gemaakt. Ze hadden er een Tesla Roadster staan en ook de nieuwe Model 3 hadden ze deze kant opgehaald. Ik heb zelf nog even een proefrit gemaakt in een nieuwe Model S (ik had zelf een 2018) en het was een erg leuke en losse sfeer. Allemaal Tesla's voor de deur en één 30 jaar oude Audi ;) .

Ik moet zeggen dat ik de Model 3 in het echt mooier en strakker vond dan op de plaatjes. Indrukwekkend is de stilte als je alle deuren dicht deed. Dat is echt wel erg goed gedaan, dus erg benieuwd hoe dat uitpakt op de weg. Nieuwe S (met yoke) ook een sprong t.o.v. de 2018, maar nog steeds wel de lekkere cruiser en eigenlijk onvergelijkbaar met een 3. Helaas was het niet de plaid. Bij een yoke zijn de nieuwe-stijl knipperlichten niet zo'n ding, omdat je minder overpakt. Geen idee hoe dat bij het gewone stuur zal zijn.

Al met al wel leuk om even geweest te zijn. Ze verwachten de Model 3 over 2-3 weken in de showroom en dan zullen ook de proefritten meteen beginnen.
Nou dat heb ik dan mooi gemist want geen mail gehad van de SeC Hengelo of Zwolle terwijl me dat wel toegezegd was. Had die Roadster ook wel even willen zien :cool:.

Misschien dat-ie er morgen nog staat...