Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla schrapt gratis laden bij nieuwe auto (ook referral)

This site may earn commission on affiliate links.
Nee maar het is wel leuk dat het gratis is en een mooie service. Ben blij dat ik het nog wel met mijn Tesla. Ik kan straks ook thuis laden maar het idee dat je als onderweg bent is wel fijn dat het gratis is.

Aanschaf voor 31-1 is het gratis voor de eerste rijder van de auto. En als je het niet heb is het iets van 15 euro.
 
Als ze het ooit gaan rekenen is maar de vraag, navraag bij sec’s over Tesla’s die te lang staan heeft ook 0 opgeleverd als ik wij hebben nog nooit een auto gehad die moest betalen. Het is leuk als je het vaak gebruikt maar als ik naar mijzelf kijk dan is het ongeveer 6x tot max 10x per jaar. Waar ik dan wel weer voor ben is dat tesla de sucs sneller gaat maken of andere voorzieningen gaat treffen want nu denk ik vaak ik ga effe lunchen en laden straks zal dat toch minder zijn.
 
Ze rekenen wat ik gehoord heb in amsterdam alleen daar eigenlijk daar worden namelijk de taxi tesla opgeladen en is het extreem druk maar de andere plekken hoef je niet echt zorgen te maken dat je moet betalen als de auto vol is. Je hoeft pas te betalen bij de volgende service beurt.
 
Ze rekenen wat ik gehoord heb in amsterdam alleen daar eigenlijk daar worden namelijk de taxi tesla opgeladen en is het extreem druk maar de andere plekken hoef je niet echt zorgen te maken dat je moet betalen als de auto vol is. Je hoeft pas te betalen bij de volgende service beurt.

Misschien je zin eens nalezen voordat je hem post. En wat meer punten en komma's gebruiken ;)
 
  • Like
Reactions: FVO and robertvg
Ik ben de laatste dagen veel op pad geweest en heb daardoor een paar keer in Emmeloord en Zwolle aan de superchargers gehangen. Dat je daarna kosteloos een paar honderd km rijdt voelt toch wel heel plezierig. Dat is meer een gevoel want onder aan de streep zal het maar om een paar tientjes per jaar gaan. Maar toch blij dat ik het heb. Op een eventuele volgende Tesla zou ik dat wel missen.
 
Ik ben de laatste dagen veel op pad geweest en heb daardoor een paar keer in Emmeloord en Zwolle aan de superchargers gehangen. Dat je daarna kosteloos een paar honderd km rijdt voelt toch wel heel plezierig. Dat is meer een gevoel want onder aan de streep zal het maar om een paar tientjes per jaar gaan. Maar toch blij dat ik het heb. Op een eventuele volgende Tesla zou ik dat wel missen.

Toch ook niet helemaal. Ik ben al meer dan tien keer naar Hongarije gereden en daarnaast nog evenzovele keer richting de Alpen. Stel dat we zouden zijn aangewezen op Allego-situaties met 40 - 50 ct per kWh dan zouden de 2.500 km die ik op SuC rijd naar Hongarije (dus vanaf leeg rijden na vertrek vol, per keer 200 tot 300 € hebben gekost dus het zal bij mij wel een mille of 5 hebben uitgemaakt tot nu toe (en counting).

In vergelijking met benzine nog steeds een koopje.

Maar wat altijd onbetaalbaar zal blijven zijn de reacties als je bij een uitleg bij één van de SuC's aan de laatste vraag toekomt: "Hoe reken je nu af?" en je zegt achteloos: "Dat hoeft niet, is onderdeel van de auto". Dat gaan we wel missen, is immaterieel.
 
Maar wat altijd onbetaalbaar zal blijven zijn de reacties als je bij een uitleg bij één van de SuC's aan de laatste vraag toekomt: "Hoe reken je nu af?" en je zegt achteloos: "Dat hoeft niet, is onderdeel van de auto". Dat gaan we wel missen, is immaterieel.


vraag is of het echt wordt afgeschaft, vorig jaar was dat ook om verkoop aan te zwengelen en toen kwam dit referal programma eraan, het is een prima differentiator met de Model 3 en Y vs S en X
 
Ze rekenen wat ik gehoord heb in amsterdam alleen daar eigenlijk daar worden namelijk de taxi tesla opgeladen en is het extreem druk maar de andere plekken hoef je niet echt zorgen te maken dat je moet betalen als de auto vol is. Je hoeft pas te betalen bij de volgende service beurt.
In Amsterdam overigens staan tegenwoordig slagbomen die Taxi's gaan weren op basis van kenteken registratie. Daar zal de drukte gaan afnemen, daarnaast staan er achterin 4 extra stalls onhandig in hoekje gepropt aan de rechterkant.
 
Toch ook niet helemaal. Ik ben al meer dan tien keer naar Hongarije gereden en daarnaast nog evenzovele keer richting de Alpen. Stel dat we zouden zijn aangewezen op Allego-situaties met 40 - 50 ct per kWh dan zouden de 2.500 km die ik op SuC rijd naar Hongarije (dus vanaf leeg rijden na vertrek vol, per keer 200 tot 300 € hebben gekost dus het zal bij mij wel een mille of 5 hebben uitgemaakt tot nu toe (en counting).

In vergelijking met benzine nog steeds een koopje.

Maar wat altijd onbetaalbaar zal blijven zijn de reacties als je bij een uitleg bij één van de SuC's aan de laatste vraag toekomt: "Hoe reken je nu af?" en je zegt achteloos: "Dat hoeft niet, is onderdeel van de auto". Dat gaan we wel missen, is immaterieel.
Goed punt, ik ben tot nu toe nog niet met de Tesla op vakantie geweest maar dat zal inderdaad behoorlijk schelen. Heb zelfs nog een keer een ritje naar de Noordkaap in de planning. Dat moet dan nog in ieder geval met deze Tesla ;)
 
Goed punt, ik ben tot nu toe nog niet met de Tesla op vakantie geweest maar dat zal inderdaad behoorlijk schelen. Heb zelfs nog een keer een ritje naar de Noordkaap in de planning. Dat moet dan nog in ieder geval met deze Tesla ;)
Hier hetzelfde. Ook ik wil naar de Noordkaap. En wel gratis. Niet omdat ik de elektriciteit niet kan betalen, maar omdat, zoals Hans dat zegt, het zo'n mooi verhaal naar buiten is.

Dat ik de supercharging natuurlijk betaald heb toen ik de auto kocht, is een heel ander ding :)
 
  • Like
Reactions: S75martin
Hier hetzelfde. Ook ik wil naar de Noordkaap. En wel gratis. Niet omdat ik de elektriciteit niet kan betalen, maar omdat, zoals Hans dat zegt, het zo'n mooi verhaal naar buiten is.

Dat ik de supercharging natuurlijk betaald heb toen ik de auto kocht, is een heel ander ding :)
Ik rij nu vier jaar Model S. In die vier jaar heb ik totaal 12.262 km van de 65.666 km bij SuperChargers geladen. Als de ene grote roadtrip naar Scandinavië er niet in zou worden meegeteld, dan is het maar 6.880 km. Ik heb tweemaal 2000 euro betaald voor de optie onbeperkt SuC gebruik.
Als ik nu de balans opmaak, zou ik eigenlijk niet moeten doen, dan heb ik 4000/12.262 = 33 eurocent per kilometer betaald voor - gratis - laden bij de SuperChargers.
Tesla heeft goed ingeschat dat die 2000 euro per auto een ook voor Tesla goede prijs is.
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Bij mij is de rekensom na twee jaar iets gunstiger. 110 SuC bezoeken, dat is tussen de 5,5 en 6 MWh aan stroom. Dus 36 cent per kWh als je uitgaat van de 2000 euro voor gratis superchargen. Tegen de tijd dat ik deze auto wegdoe zal dat gezakt zijn naar minder dan 10 cent per kWh. Zo veel goedkoper dan thuis laden is dat dus niet.
 
Ik rij nu vier jaar Model S. In die vier jaar heb ik totaal 12.262 km van de 65.666 km bij SuperChargers geladen. Als de ene grote roadtrip naar Scandinavië er niet in zou worden meegeteld, dan is het maar 6.880 km. Ik heb tweemaal 2000 euro betaald voor de optie onbeperkt SuC gebruik.
Als ik nu de balans opmaak, zou ik eigenlijk niet moeten doen, dan heb ik 4000/12.262 = 33 eurocent per kilometer betaald voor - gratis - laden bij de SuperChargers.
Tesla heeft goed ingeschat dat die 2000 euro per auto een ook voor Tesla goede prijs is.
Maar als je geen Superchargen erbij had, dan had je die trip naar de noordkaap niet kunnen doen.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and FVO
Inderdaad - Je had initieel een keus: €2.000 betalen om van de SuC's gebruik te kunnen maken of niet en dan dus ook niet van de SuC;s gebruik kunnen maken. De betaling naar gebruik is er later pas gekomen. De prijs per kWh was dan ook minder belangrijk - het ging er gewoon om dat je veel meer aan je auto had als je ook bij een SuC kon laden. De praktijk heeft dat inderdaad ook wel bewezen - sterker nog: het SuC netwerk onderscheid (naast andere aspecten) Tesla vooralsnog van alle aangekondigde alternatieven. Vraag me ook wel eens af of we echt behoefte hebben aan nog veel hogere laadsnelheden - 20 minuten pauzeren na 2,5 uur rijden bevalt mij uitstekend. Terug naar de tijd dat je 1000 km+ achter elkaar doorjakkert hoeft voor mij niet meer.