Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Semi

This site may earn commission on affiliate links.
Stelt in vloottermen inderdaad zwaar teleur. Ik hoop dat ze binnen 6 maand enkele duizenden op de wachtlijst hebbeb staan.
Ik denk dat er wel veel besteld zijn. Maar ik kan me goed voorstellen dat heel veel bedrijven daar geen ruchtbaarheid aan geven.
Het zet meteen de relatie met hun huidige dieseltruck leverancier onder druk. Dat is geen prettig vooruitzicht als je weet dat ze nog jaren van diezelfde leverancier afhankelijk zijn.
 
  • Informative
Reactions: Klaas, Carl and FVO
Valt me eigenlijk behoorlijk tegen, het zijn er ongetwijfeld veel meer dan dit, maar toch. Iemand die een Nederlandse besteller weet?

Ik zou graag een bestelling plaatsen, maar tot nu toe is alleen de US website voor de Semi online. Dus we wachten nog maar even af. Hierbij wel al een first impression. :)
IMG-20171118-WA0009.jpg
 
Ik zou graag een bestelling plaatsen, maar tot nu toe is alleen de US website voor de Semi online. Dus we wachten nog maar even af. Hierbij wel al een first impression. :)

Maar er was ook al een bedrijf uit Estland ofzo die er 5 had besteld.
Misschien gewoon met je check langsgaan bij Tesla ?

ps: ben je eigenaar of chauffeur bij Coenen ?
Ik ben benieuwd naar je mening over de middenpositie van de bestuurder in de Tesl Semi.
 

That list is incomplete. A first European company did order as well. The market here is much more attractive versus the US because Diesel costs way more hence the economics are even more compelling.

Fercam will Tesla-Lkw nach Europa holen - ecomento.de

Fercam is a long term Daimler Truck customer. Interestingly they said " we tried to get the Daimler EV Truck but they have not be willing to commit to delivery..."

Thats indicating that Daimler is not confident that they are able to deliver, maybe different spec or unclear on dates.
 
Nog even over die wetgeving over verplichte buitenspiegels en daarom camera's geen optie: is er ook niet een tussenoplossing mogelijk door netjes de buitenspiegels aan te brengen (en wat luchtweerstand prijs te geven) maar intussen ook camera's aan te brengen gewoon functioneel zodat de chauffeur kan "kiezen" of hij in de spiegels kijkt, of de camera's op scherm gebruikt?
 
Maar er was ook al een bedrijf uit Estland ofzo die er 5 had besteld.
Misschien gewoon met je check langsgaan bij Tesla ?

ps: ben je eigenaar of chauffeur bij Coenen ?
Ik ben benieuwd naar je mening over de middenpositie van de bestuurder in de Tesl Semi.

Aankomend weekend bij het jaarlijkse Transport en Logistiek congres komt Jerome Guillem (Program Manager Tesla Trucks) een presentatie geven. Ik hoop dat we daar nog antwoord gaan krijgen op de vragen die ons als transporteurs bezig houdt. Zoals wat is het gewicht van de truck, wanneer leverbaar in EU, aanschafprijs, etc.

Voor wat betreft de midden positie als bestuurder dat lijkt mij een kwestie van wennen. En op de foto's lijkt het alsof je hierdoor ook een beter zicht hebt om je heen. Dus met het rijden in de stad is dat veiliger voor de mede weggebruikers.

Ps. Ik ben eigenaar van Coenen Boxmeer en ben erg geïnteresseerd in elektrisch Transport. We hadden bijna 3 jaar geleden de primeur met onze elektrisch gekoelde oplegger (meer info www.CoenenBoxmeer.nl) En we hebben een Tesla MS en een Fiat 500e.
 
Aankomend weekend bij het jaarlijkse Transport en Logistiek congres komt Jerome Guillem (Program Manager Tesla Trucks) een presentatie geven. Ik hoop dat we daar nog antwoord gaan krijgen op de vragen die ons als transporteurs bezig houdt. Zoals wat is het gewicht van de truck, wanneer leverbaar in EU, aanschafprijs, etc.

Voor wat betreft de midden positie als bestuurder dat lijkt mij een kwestie van wennen. En op de foto's lijkt het alsof je hierdoor ook een beter zicht hebt om je heen. Dus met het rijden in de stad is dat veiliger voor de mede weggebruikers.

Ps. Ik ben eigenaar van Coenen Boxmeer en ben erg geïnteresseerd in elektrisch Transport. We hadden bijna 3 jaar geleden de primeur met onze elektrisch gekoelde oplegger (meer info www.CoenenBoxmeer.nl) En we hebben een Tesla MS en een Fiat 500e.

Mooi, hou je ons op de hoogte? Is er een livestream of anders, worden er video's gemaakt van de presentaties?

Deze zien we graag hier ook.

Mooi getimed trouwens :)
 
Erg snel gaat het niet, maar nieuws uit 2013 schreef:
EC stelt nieuwe maten en gewichten trucks voor • TTM.nl

Relatief recent bleek dat dit er doorheen kwam:
Truck gaat er in de toekomst heel anders uitzien - beAUTOMOTIVE

Verder, deze week:
Supertrucks toegelaten op alle snelwegen
"Voor het tweede proefproject worden de voorwaarden versoepeld. LZV's (Langere en Zwaardere Vrachtwagens) kunnen tot ruim 25 meter lang zijn en tot 60 ton wegen (tegen bijna 19 meter en 44 ton voor een gewone vrachtwagen)."

Wanneer de regels echter definitief aangepast worden en in welke landen, of welke locaties, is mij vooralsnog onduidelijk.
Ik heb weleens begrepen dat ook op bloemenveiling Aalsmeer vrachtwagens van meer dan 25 meter een bepaald kort traject mogen rijden.

*
Lange zware vrachtwagen - Wegenwiki
Die heb ik geloof ik wel eens rond Aalsmaar gezien en ook op de A9 tussen Amstelveen en Badhoevedorp (mogelijk ook verder dan dat, ik heb er niet echt goed op gelet).

Zeker voor LZV verkeer lijkt de Tesla vrachtwagen me uitermate geschikt.
 
Mooi, hou je ons op de hoogte? Is er een livestream of anders, worden er video's gemaakt van de presentaties?

Deze zien we graag hier ook.

Mooi getimed trouwens :)

Hallo Hans. Ik verwacht dat TLN wel opnames zal maken, maar ik weet niet of dit openbaar gemaakt wordt.

Wel kan iedereen die geïnteresseerd is zich nog aanmelden via www.tlnlive.nl . Deelname aan het congres is kostenloos. Het congres vindt plaats in Theater Amsterdam
 
Erg snel gaat het niet, maar nieuws uit 2013 schreef:
EC stelt nieuwe maten en gewichten trucks voor • TTM.nl

Relatief recent bleek dat dit er doorheen kwam:
Truck gaat er in de toekomst heel anders uitzien - beAUTOMOTIVE

Verder, deze week:
Supertrucks toegelaten op alle snelwegen
"Voor het tweede proefproject worden de voorwaarden versoepeld. LZV's (Langere en Zwaardere Vrachtwagens) kunnen tot ruim 25 meter lang zijn en tot 60 ton wegen (tegen bijna 19 meter en 44 ton voor een gewone vrachtwagen)."

Wanneer de regels echter definitief aangepast worden en in welke landen, of welke locaties, is mij vooralsnog onduidelijk.
Ik heb weleens begrepen dat ook op bloemenveiling Aalsmeer vrachtwagens van meer dan 25 meter een bepaald kort traject mogen rijden.

*
Lange zware vrachtwagen - Wegenwiki
Die heb ik geloof ik wel eens rond Aalsmaar gezien en ook op de A9 tussen Amstelveen en Badhoevedorp (mogelijk ook verder dan dat, ik heb er niet echt goed op gelet).

Zeker voor LZV verkeer lijkt de Tesla vrachtwagen me uitermate geschikt.

De LZV is al jaren toegestaan op de Nederlandse wegen met ontheffing en een speciaal bestuurders certificaat. In België is een proef geweest en volgend jaar wil men een 2e proef starten in België.

We rijden sinds 2009 met meerdere LZV combinaties in NL. De combinatie met een Tesla Semi zou natuurlijk de ultieme oplossing (kunnen) zijn.
 
Hallo Hans. Ik verwacht dat TLN wel opnames zal maken, maar ik weet niet of dit openbaar gemaakt wordt.

Wel kan iedereen die geïnteresseerd is zich nog aanmelden via www.tlnlive.nl . Deelname aan het congres is kostenloos. Het congres vindt plaats in Theater Amsterdam

Beste Theo,

Bij aanmelding zijn gegevens van registratie bij een vereniging noodzakelijk. Ik zou wel graag het congresdeel zelf, met de sprekers, 15.00 tot 17.00 uur mee willen maken. Ik was, maar dat is denk ik bekend, bij de presentatie van de twee trucks (er moet ook wat meer bekend worden van de specs van de kleinere variant).

Is daar iets voor te bedenken?
 
Beste Theo,
Je bent nog nieuw, Theo, dus welkom. Je hoeft niet al Hans' draadjes en comments te lezen want: ik denk dat het aantal likes op deze oproep je genoeg zal zeggen
"Namens het hele Bel-Nedische TMCvolk: Geef Hans een plek (desnoods achter het gordijn)"
wie vóór is: Like dit bericht!
 
Aankomend weekend bij het jaarlijkse Transport en Logistiek congres komt Jerome Guillem (Program Manager Tesla Trucks) een presentatie geven..

Jerome Guillen is een top-kerel.

Hij was voordien oa. verantwoordelijk voor Model-S , ten tijde van de lancering.

Nadien werd hij VP voor sales en service; wereldwijd. Had je een probleem welk niet goed werd aangepakt door een service center : een mailtje naar Jerome. Hij ging er mee aan de slag.
Tot hij op verlof ging.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB