Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Semi

This site may earn commission on affiliate links.
Last edited:
  • Funny
Reactions: PascalH
Wij zijn erbij de 26e oktober en doen verslag.
Is Tesla Class 8 Semi Truck Thoughts enigszins een realistisch idee? Ik zou in ieder geval beginnen met industrie met platte daken en vaste routes (zoals bloemenveiling Aalsmeer en omgeving) zulke swapstations bouwen. Op die manier is het vrij onzichtbaar en zal dus vrijwel niemand klagen, zoals bij windmolens die wel in het zicht staan. Daarnaast kun je daar meteen superchargers bij plaatsen die energie uit diezelfde batterijen halen. De bedrijven onderling kunnen samenwerken met het swapstation en op die manier hun vrachtwagens goedkoper laten rijden. Shell kan dan investeren in zulke projecten en van daaruit vanzelf uitbreiden, ook de vrachtwagens worden dan verhoudingsgewijs goedkoper omdat de accu in de trailer van Shell blijft. Daarnaast kunnen ze het grid balanceren tijdens het opladen, hun tijd nemen en op die manier, vrijwel automatisch, op meerdere manieren tegelijkertijd geld verdienen zonder dat er al te veel aangepast hoeft te worden aan het huidige grid bij mensen thuis. Het aanpassen hoeft nagenoeg enkel binnen industriegebied te gebeuren.
 
Als ik het goed voor heb hadden we nog geen NL-talig draadje hiervoor. (toch niet gevonden via de zoekfunctie)
En laat nu net dergelijke foto een leuke opener zijn. Al zou het bij mijn weten de eerste keer zijn dat Tesla dergelijke fout begaat door het prototype niet af te dekken bij transport.
Soit, let the discussion begin... ;)

@FVO Toch wel hier hoor.

Inderdaad slordig, heb me met de Model 3 juist verbaasd hoe goed ze het ontwerp tot de unveil verborgen hebben gehouden.
 
Bij deze dus de foto:

DLLw3jBVwAAtJSR.jpg
 
  • Like
Reactions: HWS
4 dagen na de bevestiging dat het de 26e ging worden.....
Wel klasse dat hij het stokje overneemt om iets voor Puerto Rico te doen... waar sommige anderen het laten afweten...

We gaan er in ieder geval een mooie trip van maken, wellicht iets meer de nadruk op model 3...
(Het wel zou mooi zijn als er een mini eventje voor genodigden zou zijn op het nivo van een popup store met een of 2 model 3s)

Gigafactory gaat sowieso een ervaring op zich zijn, voor sommigen in de groep is Fremont de eerste keer en sowieso leuk om met een groep Tesla vrienden op pad te zijn!
 
Vrachtwagens zitten vaak in volume wel vol, maar weegt dit heel vaak maar de helft van hun maximale laadvermogen.

dat laatste durf ik betwijfelen. als ik de hoeveelheid overladen vrachtwagens op de weg zie... Ook bij mijn eigen ervaringen speelde het maximum gewicht héél dikwijls een rol.

Wim lijkt hier gelijk te hebben.


While EV Semis pay less of an energy (efficiency, robertvg) penalty than do traditional semis for taking on more weight, analysts question whether the additional battery weight will negate that benefit. In most cases, the answer is no.

As shown below, most trucks “cube-out,” or run out of space in the trailer, before they “weigh-out,” or hit the maximum 80,000 lbs weight limit. The net weight difference between an EV Semi and traditional semi is less than 3,000 lbs. As shown in the chart illustrating the distribution of trips by weight, the battery would impose a limitation only on trucks weighing greater than 77,000lbs, which comprise less than 7% of trips.


IMG_1058.jpg


Oftewel: in 93% van de ritten is de electrische class 8 truck ondanks het extra gewicht van de batterij (in dit geval ruim 1300 kilo) toch efficiënter dan een traditionele truck.

Source: research white paper juni 2017 (van een investors bureau)
https://cdn2.hubspot.net/hubfs/533155/1_Download_Files_ARK-Invest/White_Papers/The_Future_of_Autos_and_Trucks_Is_Electric_White Paper.pdf?__hssc=84851910.1.1508533000405&__hstc=84851910.b124fba6413f6cd7dc85555274d90744.1508533000405.1508533000405.1508533000405.1&__hsfp=2013503457&hsCtaTracking=851778a3-79fc-4403-8f45-8b59d02ed59a|91d27e7f-464e-43f7-99b9-3f819294208c
 
Last edited: