You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Trekkracht is juist het sterke punt van EVs, een paar maanden terug was hier op TMC nog een analyse van de business case gedaan en daar kwam de chauffeur als bottleneck uit naar voren ipv de batterij.ik begrijp het niet zo goed. elektrische wagens zijn goed voor stop & go verkeer, dieselmotoren zijn goed voor hogere constante snelheden. Een truck heeft een grote trekkracht nodig, geen idee hoe je dat met de huidige batterijtechnologie kan doen. Ook hebben die niet de tijd om op te laden. Een elektrische bestelwagen om pakjes te leveren in een stadsomgeving begrijp ik heel goed, een truck voor langeafstandverkeer niet.
Oh oh, dan gaan we dit soort taferelen vast vaker zien
View attachment 222607
(bron: Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.)
Als je kijkt hoe de range van een X slinkt bij het trekken van een paardentrailer, ben ik heel benieuwd hoeveel batterijen je nodig hebt om 12 ton te trekken.Trekkracht is juist het sterke punt van EVs, een paar maanden terug was hier op TMC nog een analyse van de business case gedaan en daar kwam de chauffeur als bottleneck uit naar voren ipv de batterij.
Dat denk ik ook. En met 8 chargers tegelijk laden. 20 minuten laden en weer verder.Oh oh, dan gaan we dit soort taferelen vast vaker zien
View attachment 222607
(bron: Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.)
of accu's wisselen.Dat denk ik ook. En met 8 chargers tegelijk laden. 20 minuten laden en weer verder.
Ik heb een dag meegereden met een 40-tons truck met oplegger. Het verbruik kwam die dag, mede door een gedreven chauffeur, uit op 1op 3,5. Dat is zeer zuinig voor een dergelijke combinatie, zeker omdat deze rit deels door heuvelachtig Duitsland ging. Mijn Audi S6 liep 1 op 7 en was daarmee maar 2x zo zuinig.Als ik het gewone verbruik zie van mijn X heb ik mijn twijfels, waarom hebben wij dan geen 1000 km range?
Ik hoop voor Tesla dat het lukt weer een paar stinkers minder op de baan.
Een truck zit op +/- 80km/u dat is een gunstige snelheid voor een EV. Ook zou Elon er niet aan beginnen als het een hopeloze zaak zou zijn. Erg benieuwd naar de specs dat zeker wel. Gelijk alle trucks op GPS snelheid afstellen zodat ze allemaal even snel gaan en dan hebben we (uiteindelijk) nooit meer files die gevormd worden door vrachtwagens die inhalen.