Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla service, of: het gebrek daaraan

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Het kan wel een paar dagen duren, voordat de auto klaar is. Bij tesla moet je leren om geduld hebben. Onze s stond voor een simpele jaarbeurt bijna een week in Amsterdam. Met de X ga ik over twee weken, tweede rij stoelen kraken als ze bewegen. Begreep dat de hele vloer open moet, dus verwacht dat ik de auto een tijdje kwijt ben.

Ok en je krijgt dus geen info hierover? Gewoon afwachten?
 
Mijn tip: anwb lidmaatschap met thuisservice. Anwb monteurs zijn nog altijd top als het gaat om diagnose stellen en verzinnen van oplossingen.

Audi Mobiliteitsgarantie besteedt dit (deels) uit aan de ANWB. Tesla (nog) niet. Dus inderdaad een heel goed idee om een lidmaatschap bij de ANWB te hebben voor noodgevallen. Overigens geniet je alleen van Audi Mobiliteitsgarantie als je het reguliere onderhoud en de daarbij noodzakelijke en geadviseerde reparatiewerkzaamheden tijdig, qua kilometers en termijn, laat uitvoeren door een officiële Audi Servicepartner. Linksom of rechtsom, uiteindelijk zullen ze goed aan jouw pechgeval verdienen.
Audi Mobiliteitsgarantie > Top Service > Home > Audi Nederland
 
Sinds een paar weken een model X. Ex demo van Tesla gekocht. Vorige week de melding "Drive unit needs service. Please avoid hard acceleration" . Tesla Amsterdam had nog een gaatje. Dus de auto voor service laten inplannen afgelopen Maandag. Ik heb nul ervaring met Tesla service. Ik had verwacht dat ik het einde vd dag een telefoontje zou krijgen zoals ik mijn hele leven met onderhoud gewend ben. Toen ik gisteren Amsterdam ging bellen tijdens openingstijden kreeg ik te horen: "Dit kantoor is gesloten" . Mailtje gestuurd over hoe en wat en er werd alleen gezegd: "De monteur is nog bezig en u krijgt een sms wanneer hij klaar is". Mmm... thats new. Vandaag nog steeds geen update. Is dit normaal bij Tesla? Betekent dit dat het zo maar kan zijn dat ik maar dagen of weken moet afwachten totdat iemand mij een sms stuurt?

Ja, dat kan. Maar je hebt een leenauto, toch?

Zo gaat dat overal. Mij hoeven ze ook echt niet te bellen met non-info als ‘hij is nog niet klaar’. Ik hoor het wel als de auto wel klaar staat.
 
Ja, dat kan. Maar je hebt een leenauto, toch?

Zo gaat dat overal. Mij hoeven ze ook echt niet te bellen met non-info als ‘hij is nog niet klaar’. Ik hoor het wel als de auto wel klaar staat.

Ik heb een leenauto maar dat is mijn opmerking niet. Ik heb zelf een bedrijf en wij kunnen echt niet zo met onze klanten communiceren of het gebrek daaraan. Dan raak ik ze kwijt. Als je dan geen contact wilt met de klant bouw dan een update systeem waardoor de klant geinformeerd wordt en er een verwachting wordt geschapen. Ik ben het iig niet gewend dat je niet gewoon kunt bellen als je een status wilt.
 
Kan een modje de twee "janken over service"-draadjes niet even samensmelten?
Deze tendentieuze reactie begrijp ik niet. Maw je mag wel op dit forum actief zijn als je je bek maar houdt als je iets niet bevalt? Ik ken geen autoforum waar niet positieve en negatieve posts staan. Het is juist belangrijk om alles te tolereren waardoor Tesla zijn prioriteiten juist kan budgetteren.
 
Audi Mobiliteitsgarantie besteedt dit (deels) uit aan de ANWB. Tesla (nog) niet. Dus inderdaad een heel goed idee om een lidmaatschap bij de ANWB te hebben voor noodgevallen. Overigens geniet je alleen van Audi Mobiliteitsgarantie als je het reguliere onderhoud en de daarbij noodzakelijke en geadviseerde reparatiewerkzaamheden tijdig, qua kilometers en termijn, laat uitvoeren door een officiële Audi Servicepartner. Linksom of rechtsom, uiteindelijk zullen ze goed aan jouw pechgeval verdienen.
Audi Mobiliteitsgarantie > Top Service > Home > Audi Nederland

Breek me de bek niet open over Audi service...
 
Ik heb een leenauto maar dat is mijn opmerking niet. Ik heb zelf een bedrijf en wij kunnen echt niet zo met onze klanten communiceren of het gebrek daaraan. Dan raak ik ze kwijt. Als je dan geen contact wilt met de klant bouw dan een update systeem waardoor de klant geinformeerd wordt en er een verwachting wordt geschapen. Ik ben het iig niet gewend dat je niet gewoon kunt bellen als je een status wilt.

Je kan wel bellen voor een update. Maar de motor moet vervangen worden neem ik aan. Dat kost toch overal meerdere dagen...
 
Je kan wel bellen voor een update. Maar de motor moet vervangen worden neem ik aan. Dat kost toch overal meerdere dagen...

Dat zeg jij. Ik zou graag willen weten of er zoiets dramatisch gedaan moet worden. Als mij dat gemeld zou worden dan weet ik dat. Als je in de app een service sectie zou hebben waar in staat:
1- car inspected
2- motor needs replacement.
3- software updated
4- motor in backorder
5- expected repair date: 07-06-2019

Dan ontlast je de helpdesk. Je kunt mij niet wijsmaken dat mensen na onduidelijkheden niet gaan bellen. Als je weet dat je auto een week daar moet blijven dan ga je niet bellen.
 
Deze tendentieuze reactie begrijp ik niet. Maw je mag wel op dit forum actief zijn als je je bek maar houdt als je iets niet bevalt? Ik ken geen autoforum waar niet positieve en negatieve posts staan. Het is juist belangrijk om alles te tolereren waardoor Tesla zijn prioriteiten juist kan budgetteren.

Er zijn twee draadjes hierover, dus niet gek dat ze samengevoegd kunnen worden. Was niet persoonlijk voor jou bedoeld.

Dat zeg jij. Ik zou graag willen weten of er zoiets dramatisch gedaan moet worden. Als mij dat gemeld zou worden dan weet ik dat. Als je in de app een service sectie zou hebben waar in staat:
1- car inspected
2- motor needs replacement.
3- software updated
4- motor in backorder
5- expected repair date: 07-06-2019

Dan ontlast je de helpdesk. Je kunt mij niet wijsmaken dat mensen na onduidelijkheden niet gaan bellen. Als je weet dat je auto een week daar moet blijven dan ga je niet bellen.

Je hebt twee opties bij een sec:
1. Je blijft wachten tot de auto klaar is, indien mogelijk. Kan een paar uur duren, maar dan kun je weer met je eigen auto weg.
2. Je neemt een loaner en wacht tot je iets hoort, of zelf gaat bellen. Nu weet je zeker dat je je auto een paar dagen of langer kwijt bent. Ben vorig jaar voor het laatst geweest, en toen was het voor zover ik weet dat de auto fysiek daar moest staan, voordat ze onderdelen gingen bestellen.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Deze tendentieuze reactie begrijp ik niet. Maw je mag wel op dit forum actief zijn als je je bek maar houdt als je iets niet bevalt?

Helemaal niet -- ik lees deze onderwerpen wel degelijk en vind ze informatief. Maar het hoeft niet allemaal in aparte onderwerpen, er bestaat namellijk al een onderwerp ter zake. Je mag misschien de naam wat ongelukkig gekozen vinden, maar die heb ik niet bedacht.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Er zijn twee draadjes hierover, dus niet gek dat ze samengevoegd kunnen worden. Was niet persoonlijk voor jou bedoeld.



Je hebt twee opties bij een sec:
1. Je blijft wachten tot de auto klaar is, indien mogelijk. Kan een paar uur duren, maar dan kun je weer met je eigen auto weg.
2. Je neemt een loaner en wacht tot je iets hoort, of zelf gaat bellen. Nu weet je zeker dat je je auto een paar dagen of langer kwijt bent. Ben vorig jaar voor het laatst geweest, en toen was het voor zover ik weet dat de auto fysiek daar moest staan, voordat ze onderdelen gingen bestellen.

Ok dat is duidelijk. Jij hebt er ervaring mee maar als nieuweling niet. Dan wil je graag info. Als je dat dan niet krijgt ga je het bijv op een forum vragen. Ik vind updates toch wel essentieel in het service proces.
 
Dat zeg jij. Ik zou graag willen weten of er zoiets dramatisch gedaan moet worden. Als mij dat gemeld zou worden dan weet ik dat. Als je in de app een service sectie zou hebben waar in staat:
1- car inspected
2- motor needs replacement.
3- software updated
4- motor in backorder
5- expected repair date: 07-06-2019

Dan ontlast je de helpdesk. Je kunt mij niet wijsmaken dat mensen na onduidelijkheden niet gaan bellen. Als je weet dat je auto een week daar moet blijven dan ga je niet bellen.

Drive unit is de motor. Als ik een auto breng met motorproblemen verwacht ik niet dat die dezelfde dag klaar is.

Verwachtingsmanagement kan best beter bij Tesla, maar van de andere kant: heb je vooraf gevraagd om een inschatting?
 
Helemaal niet -- ik lees deze onderwerpen wel degelijk en vind ze informatief. Maar het hoeft niet allemaal in aparte onderwerpen, er bestaat namellijk al een onderwerp ter zake. Je mag misschien de naam wat ongelukkig gekozen vinden, maar die heb ik niet bedacht.
Bedoel je de naam :" janken over service" ? Zegt mij niets maar ik vind de term "janken" een ongepaste uitspraak. Als ik het gevoel heb dat het ook op mij betrekking heeft dan voel ik dat toch als een soort agressie. Dat bevordert dan weer agressie of niveaudaling bij anderen.
 
  • Like
Reactions: MindBender
Drive unit is de motor. Als ik een auto breng met motorproblemen verwacht ik niet dat die dezelfde dag klaar is.

Verwachtingsmanagement kan best beter bij Tesla, maar van de andere kant: heb je vooraf gevraagd om een inschatting?

Bedankt voor de info maar als newby wist ik niet dat dat op de motor betrekking heeft. Ik dacht meer gears en shafts. Bij inleveren heb ik natuurlijk gevraagd wat de verwachting zou zijn. De service medewerker zei dat ik een loaner meekreeg omdat hij niet precies wist of hij meteen diezelfde dag klaar zou zijn. Na inspectie zou je een infofeedback verwachten over de uiteindelijke serviceduur.

Nogmaals als je een negatief beeld wilt creëren van je bedrijf dan moet je vooral niet communiceren. Ook al ben je niet in staat om aan verwachtingen te voldoen dan kan je communicatie er voor zorgen dat mensen niet gefrustreerd raken. Men can't stand open ends...
 
Bedankt voor de info maar als newby wist ik niet dat dat op de motor betrekking heeft. Ik dacht meer gears en shafts. Bij inleveren heb ik natuurlijk gevraagd wat de verwachting zou zijn. De service medewerker zei dat ik een loaner meekreeg omdat hij niet precies wist of hij meteen diezelfde dag klaar zou zijn. Na inspectie zou je een infofeedback verwachten over de uiteindelijke serviceduur.

Nogmaals als je een negatief beeld wilt creëren van je bedrijf dan moet je vooral niet communiceren. Ook al ben je niet in staat om aan verwachtingen te voldoen dan kan je communicatie er voor zorgen dat mensen niet gefrustreerd raken. Men can't stand open ends...

Als tesla eigenaar ga je hiermee gauw leren leven ;), anders kun je altijd naar andere merk overstappen. Service is altijd een dingetje geweest helaas. En gelukkig hoeven de auto’s niet vaak naar de sec...
 
Als tesla eigenaar ga je hiermee gauw leren leven ;), anders kun je altijd naar andere merk overstappen. Service is altijd een dingetje geweest helaas. En gelukkig hoeven de auto’s niet vaak naar de sec...

Ik ben erg voor Tesla en hun visie en wil dit best ondersteunen met aankopen en dergelijke. Dat alle huidige gebruikers uiteindelijk naar een ander merk overgaan lijkt me niet de lange termijn strategy van Tesla. Ze zouden best beter willen maar kunnen dit waarschijnlijk (nog) niet. Hopen dan maar dat alles uiteindelijk op zijn plek gaat vallen voordat de concurrentie met zelfde technieken komt en wel alles op de rit heeft. Als straks alle merken gaan komen met elektrische auto's voor gelijkwaardige of beter prijzen wil ik nog zien wie er dan nog voor Tesla gaat kiezen als deze niet een betere beleving heeft.

Wat mij betreft. Ik heb de meest fantastische auto ooit aangeschaft alhoewel je er ook een appartementje voor kunt kopen. Helemaal tevreden. Graag zie ik de service verbeterd. De beleving voor iets waar je zo veel geld voor uitgeeft moet echt beter.
 
Nogmaals als je een negatief beeld wilt creëren van je bedrijf dan moet je vooral niet communiceren. Ook al ben je niet in staat om aan verwachtingen te voldoen dan kan je communicatie er voor zorgen dat mensen niet gefrustreerd raken. Men can't stand open ends...
Precies! En vooral ook de telefoon niet opnemen. Ik heb het daarnet na ruim 40 minuten maar weer opgegeven:
"Hartelijk dank voor het bellen met Tesla", krijg je te horen als je ze belt. Niet zomaar dank, maar hartelijk dank, want dat kost tenslotte niets extra. Maar toch ook weer niet zoveel dank om je binnen 40 minuten te woord te kunnen staan. Wat een huichelaars, wat een armoede!

Je zou maar langs de vangrail staan, in de regen, in de kou, omdat je auto van ruim 100.000 Euro het niet meer doet. 40 Minuten aan de telefoon, nog niemand gesproken, met de wetenschap dat als je eindelijk te woord gestaan wordt, het zeker nog een uur duurt voordat hulp te plaatse is. Als je met zoveel incompetentie geconfronteerd wordt in je uur van nood, kun je niet anders dan spijt hebben van je keuze. Want ze laten je gewoon in de steek.

Ik ben erg voor Tesla en hun visie en wil dit best ondersteunen met aankopen en dergelijke.
Inderdaad; Niemand zei dat het gratis moet. Maar het gaat nu al fout bij het opnemen van de telefoon.
 
  • Like
Reactions: 4DXP
Status
Not open for further replies.