Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla service, of: het gebrek daaraan

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Precies! En vooral ook de telefoon niet opnemen. Ik heb het daarnet na ruim 40 minuten maar weer opgegeven:
"Hartelijk dank voor het bellen met Tesla", krijg je te horen als je ze belt. Niet zomaar dank, maar hartelijk dank, want dat kost tenslotte niets extra. Maar toch ook weer niet zoveel dank om je binnen 40 minuten te woord te kunnen staan. Wat een huichelaars, wat een armoede!

Je zou maar langs de vangrail staan, in de regen, in de kou, omdat je auto van ruim 100.000 Euro het niet meer doet. 40 Minuten aan de telefoon, nog niemand gesproken, met de wetenschap dat als je eindelijk te woord gestaan wordt, het zeker nog een uur duurt voordat hulp te plaatse is. Als je met zoveel incompetentie geconfronteerd wordt in je uur van nood, kun je niet anders dan spijt hebben van je keuze. Want ze laten je gewoon in de steek.


Inderdaad; Niemand zei dat het gratis moet. Maar het gaat nu al fout bij het opnemen van de telefoon.

Je wilt niet weten hoe vaak ik met een gloednieuwe Landrover langs de weg heb gestaan.... na 3 jaar reparaties wisten ze nog niet eens wat het probleem was, turbine en zelfs motor vervangen. En ja elke keer heb ik heel lang moeten wachten, telkens auto laten slepen en ruilen voor een soortgelijke loaner (die ik uiteindelijk bijna 1 jaar heb gereden). Bij tesla hebben ze tot nu toe alles wel keurig opgelost, ook al duurt het even. En als ik bel zet ik de telefoon op de luidspreker en ga lekker wat anders doen in de tussentijd tot ik iemand aan de lijn krijg. Mij hoor je enkel klagen als ik als loaner een ICE wagen meekrijg, dan gaan mijn haren overeind staan.
 
Deze tendentieuze reactie begrijp ik niet. Maw je mag wel op dit forum actief zijn als je je bek maar houdt als je iets niet bevalt? Ik ken geen autoforum waar niet positieve en negatieve posts staan. Het is juist belangrijk om alles te tolereren waardoor Tesla zijn prioriteiten juist kan budgetteren.
Er is al een draadje waar mensen al dan niet terecht kunnen janken over een service die ze denken dat ze horen te krijgen.
 
Precies! En vooral ook de telefoon niet opnemen. Ik heb het daarnet na ruim 40 minuten maar weer opgegeven:
"Hartelijk dank voor het bellen met Tesla", krijg je te horen als je ze belt. Niet zomaar dank, maar hartelijk dank, want dat kost tenslotte niets extra. Maar toch ook weer niet zoveel dank om je binnen 40 minuten te woord te kunnen staan. Wat een huichelaars, wat een armoede!

Je zou maar langs de vangrail staan, in de regen, in de kou, omdat je auto van ruim 100.000 Euro het niet meer doet. 40 Minuten aan de telefoon, nog niemand gesproken, met de wetenschap dat als je eindelijk te woord gestaan wordt, het zeker nog een uur duurt voordat hulp te plaatse is. Als je met zoveel incompetentie geconfronteerd wordt in je uur van nood, kun je niet anders dan spijt hebben van je keuze. Want ze laten je gewoon in de steek.


Inderdaad; Niemand zei dat het gratis moet. Maar het gaat nu al fout bij het opnemen van de telefoon.
Bel jij het nummer van je lokale service center, of het effectieve nummer van pech hulp? Van de paar keren dat ik pech hulp heb gebeld, heb ik nooit meer dan 30s moeten wachten. Voor vragen over laden bij Superchargers niet langer dan een minuut en voor vragen over functies van mijn auto niet langer dan 5 minuten.
 
Er is al een draadje waar mensen al dan niet terecht kunnen janken over een service die ze denken dat ze horen te krijgen.
Dat had u al gezegd. U hoeft deze thread niet te volgen, hoor. En u hoeft ook helemaal niet te reageren.
En een thread van 5.5 jaar oud, bijna 6.000 posts met allerlei on- en off-topic discussie door elkaar heen is niet handig voor overzicht en post-notificaties.
 
Ik herken het verhaal ook niet echt. Meerdere keren gebeld en krijg eigenlijk vrij snel iemand aan de telefoon. Ook toen ik een lekke band had in Parijs en een keer thuis een lekke band op zondag. Alles snel opgelost. Ben het wel eens dat de communicatie (Feedback) naar nieuwere rijders beter kan.
 
Dit draadje van jij die koppig naar het lokale service center belt bij panne en daarom maar meldt dat de Tesla service bagger is, is evenmin handig.

De enigen die je in de steek laten in een hypothetische situatie met een auto van 100K naast de rand van de vangrail in de regen en kou zijn je eigen hersencellen. Als je de pechverhelping van Tesla belt, kom je direct in het Engelstalige callcenter en wordt je onmiddellijk geholpen. Dat een takelaar een uur duurt, ligt aan de takelaar en andere pech gevallen, niet aan Tesla.

Als je je afvraagt welk nummer dat dat dan is, dat is het nummer dat je kan vinden als je op het Tesla logo tapt en je de VIN van je auto kan aflezen.
 
Je wilt niet weten hoe vaak ik met een gloednieuwe Landrover langs de weg heb gestaan....
Hoe triest dat ook is: Landrover zoekt niet de publiciteit op met "taking the auto service experience to a new level" en "As the world’s newest carmaker, we have the opportunity to rethink every aspect of the industry. As we developed our service and maintenance program, we looked beyond the auto industry to the companies with the best examples of customer service."

Bij tesla hebben ze tot nu toe alles wel keurig opgelost, ook al duurt het even.
Mijn auto is gelukkig niet vaak stuk geweest. En de problemen die ik had zijn altijd keurig opgelost. En als ik een loaner krijg, mogen ze er zo lang over doen als ze willen, Maar nu staat mijn auto stil, door toedoen van Tesla, er gebeurt niets en er is geen uitzicht op een oplossing. Dat is niet acceptabel.

Ik krijg ze telefonisch niet aan de lijn. En als je na - letterlijk - uren in de wachtstand eindelijk iemand te spreken krijgt, moet je alles weer opnieuw uitleggen en kunnen ze uiteindelijk niets anders dan je adviseren nog even te wachten totdat de update klaar is.
 
Hoe triest dat ook is: Landrover zoekt niet de publiciteit op met "taking the auto service experience to a new level" en "As the world’s newest carmaker, we have the opportunity to rethink every aspect of the industry. As we developed our service and maintenance program, we looked beyond the auto industry to the companies with the best examples of customer service."


Mijn auto is gelukkig niet vaak stuk geweest. En de problemen die ik had zijn altijd keurig opgelost. En als ik een loaner krijg, mogen ze er zo lang over doen als ze willen, Maar nu staat mijn auto stil, door toedoen van Tesla, er gebeurt niets en er is geen uitzicht op een oplossing. Dat is niet acceptabel.

Ik krijg ze telefonisch niet aan de lijn. En als je na - letterlijk - uren in de wachtstand eindelijk iemand te spreken krijgt, moet je alles weer opnieuw uitleggen en kunnen ze uiteindelijk niets anders dan je adviseren nog even te wachten totdat de update klaar is.

Bij landrover riepen ze anders wel dat ze de beste service hadden, enige voordeel was dat ze de auto wel iedere x hadden gewassen, nog niet meegemaakt bij tesla. Onze S werd geleverd met een krakend geluid in de vering achter (hoorden wij pas na het rijden over drempels), vering gelijk netjes vervangen. Voor de rest hebben wij enkel een handgreep aan de bestuurder kant gehad die niet meer naar binnen ging en raam daardoor bekrast was, ook netjes vervangen. Wij hebben ook BMW gehad, service is om te huilen, Mitsubishi phev ook. Mijn man is enkel te spreken over de service bij zijn Honda type R destijds. Tegenwoordig kun je nergens meer echt service verwachten...ik neem de service van tesla voor lief, rij wel in de tofste auto die je op dit moment kunt kopen.
 
Als je je afvraagt welk nummer dat dat dan is, dat is het nummer dat je kan vinden als je op het Tesla logo tapt en je de VIN van je auto kan aflezen.

Behalve dat die bij mij verkeerd staat ingesteld: ik heb een Nederlands nummer staan (maar dan zonder de prefix voor Nederland). Heb via mail even gevraagd hoe dat aangepast moet worden, maar geen reactie...

Even bellen naar het correcte nummer (in de app op de telefoon krijg je via via wel het correcte nummer) en ik had na 2min38s iemand aan de lijn die dat alvast ging escaleren. Dus het duurt toch niet altijd uren voor je iemand aan de lijn hebt ;-).
 
Last edited:
Mijn hersencellen zijn niet het onderwerp van deze thread. Ik neem aanstoot aan uw post, stop alstublieft met reageren. Als u zich aan deze thread stoort, lees hem dan vooral niet.
Net wel. De rampverhalen over service zijn omdat je niet het juiste nummer belt. Legio mensen die jouw ervaringen absoluut niet kunnen herkennen.
 
Dat is een beetje het probleem: omdat veel mensen die ervaring niet hebben kun je degenen die de vervelende ervaring wel hebben niet negeren en afdoen als 'het verkeerde nummer bellen'. Dat geeft een raar beeld en gaat voorbij aan de fouten die Tesla als bedrijf wel degelijk maakt.
 
  • Like
Reactions: 4DXP
voordeel was dat ze de auto wel iedere x hadden gewassen, nog niet meegemaakt bij tesla.
Toch doen ze dat wel. Er is zelfs een tijd geweest dat ze een detailer in dienst hadden, die met een shabloon en de stofzuiger een groot Tesla logo in de vloerbedekking van je kofferbak aanbracht. Erg cool!

Onze S werd geleverd met een krakend geluid in de vering achter (hoorden wij pas na het rijden over drempels), vering gelijk netjes vervangen.
Ik had (en heb) een krakend geluid in de vering voor. Ik heb begrepen dat het de rubbers rond onder andere de stabilisator zijn. Het is vorige keer netjes vervangen, maar een jaar later is het weer terug. Ik ga me de moeite niet meer nemen om er weer wat aan te laten doen.

Voor de rest hebben wij enkel een handgreep aan de bestuurder kant gehad die niet meer naar binnen ging en raam daardoor bekrast was, ook netjes vervangen.
Heb ik ook gehad, aan beide kanten. Allemaal netjes opgelost. Net als een defecte accu, lawaaierige motor en nog wat klein spul.

Wij hebben ook BMW gehad, service is om te huilen, Mitsubishi phev ook. Mijn man is enkel te spreken over de service bij zijn Honda type R destijds. Tegenwoordig kun je nergens meer echt service verwachten...
Het is overal wel wat, maar dit kan echt niet.

het is overal wel wat, maar dit kan echt niet. ik neem de service van tesla voor lief, rij wel in de tofste auto die je op dit moment kunt kopen.
Het is absoluut te tofste auto die je op dit moment kunt kopen. Dat verlicht het allemaal wel een beetje. Ook al staat hij nu stil.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Behalve dat die bij mij verkeerd staat ingesteld: ik heb een Nederlands nummer staan (maar dan zonder de prefix voor Nederland). Heb via mail even gevraagd hoe dat aangepast moet worden, maar geen reactie...

Even bellen naar het correcte nummer (in de app op de telefoon krijg je via via wel het correcte nummer) en ik had na 2min38s iemand aan de lijn die dat alvast ging escaleren. Dus het duurt toch niet altijd uren voor je iemand aan de lijn hebt ;-).
Ik heb het nummer gebeld wat mij destijds bij aflevering is gegeven. En de zeldzamen keren dat ik iemand aan de lijn kreeg, heeft niemand mij verteld dat ik het verkeerde nummer heb gebeld. Dus ik denk niet dat dat het probleem is.
 
Voor sommigen (en dan denk ik in de eerste plaats aan @wooter, maar hij is niet de enige) is het kennelijk makkelijker om mede forumleden / Tesla eigenaren bij voortduring te schofferen dan te moeten accepteren dat het geliefde Tesla hier en daar de nodige steken laat vallen (voor zover het niet flink door het eis zakt). Ik begin me zo langzamerhand of te vragen waar ik me meer aan stoor: de problemen zelf of het bagatelliseren van de problemen door mensen die ze niet hebben (of niet willen zien).

Als ik bij een niet werkende SuC sta en ik bel het nummer dat op de SuC staat, dan krijg ik na ruim 10 minuten iemand aan de lijn die geen Nederlands spreekt, wil weten wat voor soort auto ik heb (terwijl ik eerst het VIN nummer door moest geven) en vervolgens vraagt of Breukelen in Oostenrijk ligt of toch in Duitsland. En als ze er uit is waar ik ben vraagt ze of ik misschien de verkeerde stekker in de auto gestoken heb. En dat was voor mij dan zo'n beetje het meest positieve contact moment met Tesla tot nu toe.
 
Voor sommigen (en dan denk ik in de eerste plaats aan @wooter, maar hij is niet de enige) is het kennelijk makkelijker om mede forumleden / Tesla eigenaren bij voortduring te schofferen dan te moeten accepteren dat het geliefde Tesla hier en daar de nodige steken laat vallen (voor zover het niet flink door het eis zakt). Ik begin me zo langzamerhand of te vragen waar ik me meer aan stoor: de problemen zelf of het bagatelliseren van de problemen door mensen die ze niet hebben (of niet willen zien).
Ik heb alle begrip voor effectieve steken laten vallen. Op een forum je lontje laten afgaan omdat je koppig op het lokale nummer van je lokale service center belt omdat je een panne hebt, en je dan in de wacht verdwijnt, hoort daar niet onder. Voor de rest koop je een auto, geen mobility service, dus alles qua een loaner krijgen zijn goodwill, zeker eens je de garantietermijn/kilometers passeert. Dat is voor Tesla zo, dat is voor Volvo zo, dat is voor BMW zo en dat is voor Audi zo.

Misschien moet het lokale telefoonmenu uitgebreid worden met optie 4 "ik sta in panne en moet eigenlijk niet het lokale service center bereiken" en optie 5 "ik sta aan een supercharger die niet wil laden en dat boeit het lokale service center al helemaal niet".

Als ik bij een niet werkende SuC sta en ik bel het nummer dat op de SuC staat, dan krijg ik na ruim 10 minuten iemand aan de lijn die geen Nederlands spreekt, wil weten wat voor soort auto ik heb (terwijl ik eerst het VIN nummer door moest geven) en vervolgens vraagt of Breukelen in Oostenrijk ligt of toch in Duitsland. En als ze er uit is waar ik ben vraagt ze of ik misschien de verkeerde stekker in de auto gestoken heb. En dat was voor mij dan zo'n beetje het meest positieve contact moment met Tesla tot nu toe.
En dat zijn toch geen abnormale vragen? Tesla bouwt nu 3 verschillende modellen, en uit de laatste 6 cijfers van de VIN kan je niet opmaken of het om een Model X, S of 3 gaat. Aan een niet-werkende Supercharger staan, is iets lager qua prioriteit dan met panne staan, dus daar sta je iets langer in de wacht. Het lijkt er in mijn ervaringen op dat je na 5 minuten in de wacht op de "lokale" Nederlandstalige wachtrij, je naar het Europese callcenter gaat waar men je in het Engels verder helpt.

Eerlijk vind ik dit véél beter werken dan mijn ervaringen met andere premium merken. Daar kan je enkel tijdens openingsuren terecht bij je dealer (waar je ook vrolijk in de wacht verdwijnt), of hun "Mobility" nummer waarbij je sowieso bij een apart callcenter van ANWB/Touring/... terecht komt en men helemaal niks van je auto kent en enkel afslepen kan regelen.

Als je overigens belt met het nummer dat in je account staat en je je nummer deelt, krijgt de operator vaak al op basis daarvan een overzicht van voor welke auto je belt. Maar dat loopt weer mis als je 2 Tesla's in je account hebt.
 
Status
Not open for further replies.