Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Serviceprogramma 4 jaar vooruit betalen: doen? of zonde van je geld?

This site may earn commission on affiliate links.
In afwachting van mijn 70D, levering verwacht eind augustus, raadt Tesla mij aan om een 4-jarig service-contract af te sluiten a E 2.200,--.
Vind ik eigenlijk best wel prijzig (voor een auto zonder verbrandingsmotor, versnellingsbak etc) en is het eigenlijk wel nodig?
Wie heeft er ervaring met dit contract?
Spijt of blij mee?
 
ik heb het erbij genomen, maar heb de Tesla pas. Ik begreep dat je jaarlijks op onderhoud moet en dat dit anders iets van een 750 euro kost. Je bent dus sowieso goedkoper af. In Aartselaar wisten ze me ook te vertellen dat bandenwissel van zomer naar winterbanden en omgekeerd hier ook bijzit.
 
In afwachting van mijn 70D, levering verwacht eind augustus, raadt Tesla mij aan om een 4-jarig service-contract af te sluiten a E 2.200,--.
Vind ik eigenlijk best wel prijzig (voor een auto zonder verbrandingsmotor, versnellingsbak etc) en is het eigenlijk wel nodig?
Wie heeft er ervaring met dit contract?
?...
Zelf zeer positief ==6 dec 2013== maar als je bovenaan deze pagina naast het vergrootglas "4 jaar"" typt en dan zoekt vind je ondermeer 4 jaar servicepack waarin dit onderwerp al uitgebreid aan bod kwam.
Ook ruitenwissers bijvullen, bandenwissel etc zit erbij.
 
Hoeveel km rijd je per jaar? Over een maand mag ik mijn S85D gaan halen in Aartselaar. Ik heb veel liggen rekenen om deze wagen te verantwoorden(Is wel iets eenvoudiger voor een zelfstandige). Conclusie : met 40000 à 50000 kilometer per jaar is een model S echt niet duurder dan een duitse berline. Met dit aantal kilometers per jaar is dat service-contract tot nu toe een no-brainer. Ik zou op 2 jaar al door het aantal kilometers zitten.(4jaar of 80000km)
Ik dacht begrepen te hebben dat een service-buurt ongeveer een 600€ kost. Dan kun je voor jezelf uitrekenen of het voordeliger is voor jou of niet.
Ik zou ook eens moeten navragen of het service-contract extra's bied t.o.v. je standaard onderhoud/garantie?
 
de oude thema's komen inderdaad steeds terug. Dus : best even de zoekfunctie gebruiken voordat je een vraag stelt...

mijn mening : als je veel km rijdt per jaar : beter 1 maal per jaar onderhoud (= in hoofdzaak nazicht) laten uitvoeren en betalen.

met voorspong is de S de goedkoopste wagen die ik ooit gehad heb - zowel qua onderhoud als wat betreft TCO.
 
Hoeveel km rijd je per jaar? Over een maand mag ik mijn S85D gaan halen in Aartselaar. Ik heb veel liggen rekenen om deze wagen te verantwoorden(Is wel iets eenvoudiger voor een zelfstandige). Conclusie : met 40000 à 50000 kilometer per jaar is een model S echt niet duurder dan een duitse berline. Met dit aantal kilometers per jaar is dat service-contract tot nu toe een no-brainer. Ik zou op 2 jaar al door het aantal kilometers zitten.(4jaar of 80000km)
Ik dacht begrepen te hebben dat een service-buurt ongeveer een 600€ kost. Dan kun je voor jezelf uitrekenen of het voordeliger is voor jou of niet.
Ik zou ook eens moeten navragen of het service-contract extra's bied t.o.v. je standaard onderhoud/garantie?

Die 4 jaar is juist, de 80.000 km grens niet!
Wij hebben zo n contract en zwart op wit dat het abonnement 4 beurten ongeacht het aantal kilometers is.
Moet inmiddels wel bekend zijn bij Service Centers. Bij die in Tilburg wel in ieder geval
 
Die 4 jaar is juist, de 80.000 km grens niet!
Wij hebben zo n contract en zwart op wit dat het abonnement 4 beurten ongeacht het aantal kilometers is.
Moet inmiddels wel bekend zijn bij Service Centers. Bij die in Tilburg wel in ieder geval

Op de site staat nog altijd de beperking tot 80000km
tesla-service.PNG

Als dit komt te vervallen, dan is het weer een ander verhaal!
 
Idem... maar als ik zie hoeveel dingetjes ik toch wel gehad heb de afgelopen 80.000 km...
2 keer drivetrain, nieuwe batterij, nieuwe deurhendel, verlichting achter ivm vocht, dakraam niet goed sluitend, handschoenenkastje vervangen... en nog wel het een en ander....
allemaal zonder discussie binnen garantie resp. coulance .. Topservice natuurlijk, maar niet de levensduur van de auto vol te houden denk ik.. en dan zou het op den duur allemaal best prijzig kunnen gaan worden,


de oude thema's komen inderdaad steeds terug. Dus : best even de zoekfunctie gebruiken voordat je een vraag stelt...

mijn mening : als je veel km rijdt per jaar : beter 1 maal per jaar onderhoud (= in hoofdzaak nazicht) laten uitvoeren en betalen.

met voorspong is de S de goedkoopste wagen die ik ooit gehad heb - zowel qua onderhoud als wat betreft TCO.
 
Service is top, ook zonder garantieplan. In 20 maanden tijd heb ik alleen een defect microfoontje laten vervangen, verder nul problemen. Ik was van plan om na 2 jaar de eerste service beurt te laten doen, maar ik begin te twijfelen of dat nodig is.
 
Onlangs moest mijn Tesla binnen voor een gekraak aan mijn dak , ongeveer 9000 km op de teller, heb hem ook gevraagd voor mijn banden te wisselen ( voor naar achter en omgekeerd ), ik heb ook een serviceprogramma doch de extra werken ( wisselen van banden ), werd me aangerekend ,was nu niet de grote kost ... Onderhoud is inderdaad zeer miniem . Ik hoop dat met dit contract latere problemen buiten garantie" soepeler " worden behandeld . Omwille van het prijskaartje Tesla vond ik de 2200 € aanvaardbaar . Ondertussen 11.000 km op de teller, blijft een super wagen ...:biggrin:
 
Ze zijn er binnen Tesla nog niet uit. Vrijdag nog bij SeC Den Haag expliciet gevraagd hoe het nu zit. Daar wordt stellig beweert dat het 20k km of binnen een jaar met een max. van 80k km voor de 4 beurten is:confused:. Zij zouden hier een schrijven van een VP uit de USA hebben gehad....