Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Supercharger netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn die fietspaden weg op de brug over de E40? Nog nooit op gelet :confused:
Inderdaad, met de fiets moet je nu langs 't houten hand (ook goed om te eten en dichter bij de SUC. Als je naar Aalst moet scheelt dat niet zo veel, maar naar de SuC scheelt het 600m.

Gat in de markt misschien, SuC Valet Parking ;)
Het verbaast mij dat we nog nooit geen autowas acties voor goede doelen gezien hebben. Zou ook wel eens handig zijn. :)
 
Het verbaast mij dat we nog nooit geen autowas acties voor goede doelen gezien hebben. Zou ook wel eens handig zijn. :)
Van die kinderen die 50 keer hun spons op de grond laten vallen en met één emmer water voor de ganse dag...:confused:. nee dank u.
Ik zal ze dan wel wat geven om zeker van de auto te blijven.;)
 
Ja, ondanks dat Tesla achterloopt op haar eigen doelen van het uitbreiden van het supercharger netwerk, gaan ze hard.

Overigens...geen idee of hier al over gesproken is, of het ontopic genoeg is...maar...

Aangezien de verwachting is dat Tesla tussen nu en de "Porsche Mission E" wellicht met een accupack komt met een hogere packspanning dan de huidige "400V" (denk aan 800-1000V). Tenminste...die verwachting kwam in me op tijdens het eten van wat speculaas in een Model S toekomst topic.

Tesla is doorgaans erg slim met het modulair/futureproof maken van haar producten. Zeker als je zien hoe een supercharger is opgebouwd...met "chargers" die ook in de autos zitten. Gezien het feit dat het erg kostbaar zal zijn alle chargers in de wereld te vervangen bij een overstap van 400 naar 800+V, vroeg ik me af of iemand een idee heeft hoe Tesla dit aan zal pakken. Of technisch aan zou kunnen pakken.

Zouden de supercharger cabinets al helemaal geschikt zijn voor een hogere spanning? Zou het dan met een software update (instelling) te unlocken zijn door Tesla? Of zouden ze een DC-DC converter gaan plaatsen (met batterijbuffer) om de spanning van 400 naar 800+ te krijgen? Zijn er echte techneuten die hier wat over kunnen zeggen? Of zijn er ergens spyshots met 800V "Supercharger cabinets" die ik niet heb kunnen vinden? ;)
 
Grrrr..... Vanochtend bij de Supercharger in Eindhoven (waar het vaak toch al flink druk is) 1 stall ge'ICE'ed door een Mercedes CLA. Stond er al toen ik daar kwam en nog steeds toen ik 40 minuten later weer vertrok. Het is niet dat er verder geen parkeerplaatsen zijn bij VdV Eindhoven.
[baldadig modus aan]
Zit er een autoalarm op zo'n Benz? Even een dreun tegen een raampje geven ofzo, kijken of het baasje er dan aan komt gehuppeld.
[baldadig modus uit]

Wat doen de Valkjes bij de receptie tegenwoordig met deze ICE gevallen? Geen wegsleepregeling op die plekken? 40 minuten is toch voldoende om een berger/grofvuilwagen te bellen en die bak weg te slepen?

Je vraagje je dan soms af heh, hoe mensen in het dagelijks verkeer functioneren. Zo'n Tesla stall is geen ding die je zomaar over het hoofd ziet. Of is dit bewuste dommigheid?
 
[baldadig modus aan]
Zit er een autoalarm op zo'n Benz? Even een dreun tegen een raampje geven ofzo, kijken of het baasje er dan aan komt gehuppeld.
[baldadig modus uit]

Wat doen de Valkjes bij de receptie tegenwoordig met deze ICE gevallen? Geen wegsleepregeling op die plekken? 40 minuten is toch voldoende om een berger/grofvuilwagen te bellen en die bak weg te slepen?

Je vraagje je dan soms af heh, hoe mensen in het dagelijks verkeer functioneren. Zo'n Tesla stall is geen ding die je zomaar over het hoofd ziet. Of is dit bewuste dommigheid?
Ook daar meegemaakt: toestanden bij de kinderwissel op vrijdagavond... even op de supercharge plaats staan, met de kids naar binnen, ruziemaken (of niet) met de ex, weer naar buiten en boos doen tegen de tesla’s die staan te wachten. Ik had eigenlijk wel medelijden met haar...
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
[baldadig modus aan]
Zit er een autoalarm op zo'n Benz? Even een dreun tegen een raampje geven ofzo, kijken of het baasje er dan aan komt gehuppeld.
[baldadig modus uit]

Wat doen de Valkjes bij de receptie tegenwoordig met deze ICE gevallen? Geen wegsleepregeling op die plekken? 40 minuten is toch voldoende om een berger/grofvuilwagen te bellen en die bak weg te slepen?

Je vraagje je dan soms af heh, hoe mensen in het dagelijks verkeer functioneren. Zo'n Tesla stall is geen ding die je zomaar over het hoofd ziet. Of is dit bewuste dommigheid?

Ik moet eerlijk bekennen dat de rij bij de receptie te lang voor me was om dit te melden. Eindhoven kan trouwens sowieso best een stall of 4 tot 6 extra gebruiken.
 

Doen! Gedaan!
Schermafbeelding 2018-02-05 om 21.35.43.png
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Eigenlijk een superoverbodig berichtje maar ik doe het toch; wat ben ik blij met het SuC network! Gisteren snel naar Oostenrijk geraced voor een weekje sneeuw; vol thuis weg, rustig de akku naar 0% rijden en leeg aankomen in Waldlaubersheim, schnitzeltje (..) eten en daarna van SuC naar SuC hoppend door naar de Alpen. Heerlijk... Misschien een uurtje of wat langer onderweg dan met een ICE maar wat is reizen met de Tesla een genot; stil, snel, ruimte, AP.... Ook vermakelijk; de wachttijden bij diverse bezinestations onderweg o_O
 
Heel herkenbaar. Vorige week voor afspraak naar Zuid Wales. Donderdag 17:00 uit Amsterdam weg, vrijdag tegen middernacht weer thuis. Bijna 1.600 km gereden. s'nachts naar 100% bij een DeC-hotel. Tussendoor rustig lunchen/benen strekken bij de SuC's of laden terwijl ik op de trein bij de Eurotunnel stond te wachten. En rijdend met AP2 aan - zonder AP zou ik het heel anders ervaren hebben.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: FrankNL and HWS
Even een vraagje met betrekking tot de uitrol van de Franse SuC’s, dit in verband met een volgende klus waarbij ik zo af en toe in Frankrijk zal zijn.

Ik zag dat de SuC bij Troyes voor dit jaar gepland staat. Iemand misschien al gespiekt of ze daar al een schep in de grond hebben gezet? Ik moet daar nl. over een paar maandjes in de buurt zijn. De SuC bij Matougues is zo ongeveer de laatste die ik tegenkom voordat ik mijn bestemming heb bereikt (verbruik vanaf Matougues SuC tot aan bestemming is 40% volgens Abetterrouteplanner) Andere optie is om over Parijs te rijden, waar de SuC’s iets gunstiger op de route liggen. Mijn laatste SuC is Collégien en ligt op 23% van de bestemming maar deze route lijkt me niet echt een fijne route, maar is wel de snelste.